שף יגאל מולנר. צילום: עדי תשובה
שף יגאל מולנר. צילום: עדי תשובה

רוסיה מונעת מבת 4.5 מאשקלון לצאת לישראל

הילדה נסעה עם סבתה לסנט פטרסבורג, אך לטענת השלטונות ברוסיה היא חרגה מעבר לימים שמותר לה בוויזה. "עשו ממנה טרוריסטית פולשת", כתב אביה

פורסם בתאריך: 30.11.19 19:24

     

שלטונות רוסיה לא מאפשרים לאמילי מולנר, ילדה בת 4.5 מאשקלון, שנמצאת על הספקטרום, לטוס בחזרה לישראל בטענה כי נשארה יותר זמן ממה שהותר לה בוויזה.

"אין לי מושג מה לעשות", כתב אביה יגאל בפייסבוק, "אני אבא לילדה בת 4 וחצי אזרחית וילידת ישראל, ילדה על הספקטרום האוטיסטי, שטסה עם סבתא שלה לטיפולים רגשיים בחו"ל. היום בציפייה לילדה שלנו, לא נתנו לה לצאת מרוסיה בטענה שאין לה ויזה למרות שלפי ההיגיון אמורים ההפך לזרוק אותה מרוסיה. אחרי שדיברתי עם משרד החוץ מסתבר שהם עושים מעשה לא חוקי אין לי מושג מה לעשות, אני פשוט רוצה להחזיר את הילדה שלי הביתה".

יגאל, הוא שף מוכר בעיר אשקלון, לפני כשבעה חודשים הוא התראיין ל"כאן דרום" וסיפר על אמילי: "כל שיתוף פעולה מצדה, דברים שנראים מהצד הכי פשוטים ובסיסיים, מביאים אותי להתרגשות עד דמעות. אפילו כשאנחנו אוספים יחד צעצועים מרצפה, אני בוכה. כשהיא מנשקת ומחבקת אותי, זה הדבר הכי מדהים שיש. אני חולם על היום שבו היא תגיד ‘אבא’. זאת ילדה עם עוצמות אדירות, שהפכה אותנו לאנשים טובים הרבה יותר”.

הפוסט שפרסם האב עשה הדים ולאחר שמשרד החוץ החל להתערב בנושא, הוא קיבל עדכון וכתב כי "שגרירות ישראל ברוסיה אומרת לנו שעברנו את החוקים הפדרליים של רוסיה שזאת בעיה שלנו ונשכור עורכי דין. חדר מצב של משרד החוץ אומר לנו להמתין למחר. כל הקווים של השגרירויות אומרים שזה לא מצב חירום כל עוד היא לא במעצר. עשו מילדה בת ארבע וחצי טרוריסטית, פולשת ועבריינית".

בתגובה שמסר משרד החוץ לתקשורת נכתב: "בקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג התקבלה היום פנייה מאזרחית ישראלית שנמצאת ברוסיה יחד עם נכדתה. יציאתן של השתיים מרוסיה היום דרך שדה התעופה בסנט פטרסבורג סורבה בטענה שהנכדה, הנושאת אזרחות ישראלית בלבד, עברה את מכסת ימי השהייה המותרים באשרת הכניסה שלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הקונסולית הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג שוחחה עם הסבתא, השוהה יחד עם נכדתה בבית המשפחה בסנט פטרסבורג. השתיים לא עוכבו או נעצרו, ואינן מצויות בסכנה. מהסיבה שלכאורה מדובר בעבירה על חוקי ההגירה המקומיים, על הסבתא להסדיר את הנושא מול משרדי ההגירה במקום, עם החזרה מפגרת סוף השבוע – ביום שני. הקונסוליה הכללית של ישראל בסנט פטרסבורג תמשיך לעקוב ולסייע למשפחה ככל שיהיה צורך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר