ילדי משפחת שפילמן
ילדי משפחת שפילמן

אזעקת שווא? ילדי אשקלון עדיין בחרדה

האזעקה שנשמעה אמש באשקלון התבררה כאזעקת שווא, אבל ילדי אשקלון שהספיקו קצת לשכוח מההסלמה האחרונה ולחזור לשגרה, התעוררו בחרדה. "אנחנו בני ערובה", אומרת רעות, האמא שצילמה את הסרטון של ילדיה בוכים בממ"ד

פורסם בתאריך: 27.11.19 10:00

     

אמש בסביבות חצות נשמעה אזעקה ברחבי העיר אשקלון, לא נשמעו קולות נפץ ואכן כעבור מספר דקות הודיע דובר צה"ל כי מדובר באזעקת שווא וכי לא נורו רקטות לעבר העיר. בהודעות של גופי ההצלה נמסר כי לא היו נפגעים.

אז לא היו נפגעים בגוף, אבל הילדים האשקלונים עם החרדות מתרבים ומתרבים. שני הילדים הקטנים של שירן טוויזר מסרבים מאז אתמול לצאת מהממ"ד והם מסרבים ללכת לבית הספר. האזעקה אתמול גרמה להם לפחד וחרדה וכך הם נשארו עוד יום במרחב המוגן.

ילדי משפחת טוויזר בממ"ד

ילדי משפחת טוויזר בממ"ד

תושבת העיר, רעות שפילמן דרייר שרצתה להמחיש לתושבי המדינה מה עובר על ילדי אשקלון, תיעדה איך נראים רגעי החרדה של הילדים שלה שרצו לממ"ד והחלו לבכות, "לא נעים לי בבית, אני רוצה להיות פה.. אני מפחדת, אני רוצה להיות פה", אומרת בתה בקול רועד כשדמעות חונקות את גרונה.

כותבת רעות שפילמן דרייר:"הי אתם שם למעלה, אתם שומעים?? כאן בדרום חיים במציאות בלתי אפשרית! באיזה מדינה בעולם נותנים שירו על האזרחים שלהם???? באיזה??ביבי, עם כל ההישגים שלך, אם ישנם אזרחים שחיים תחת פחד יומיומי! לא עשית כלום!! עדיף שתלך לבית!! מעל 10 שנים אתה בשלטון! חאלס! אין את מי להאשים!". לכתבה>> https://bit.ly/2Y1afId

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Dinsdag 26 november 2019

רעות מספרת כי באותו הזמן היא ובעלה היו בבית השכנים כשבביתם נותרו ארבעת ילדיהם  (8,6,3.5,1.10) עם הבייביסטר. כשנשמעה האזעקה היא ובעלה מיהרו לרוץ לכיוון הבית. "אני יודעת שזה בניגוד להוראות ולא בטיחותי בכלל להגיד את זה, אבל איפשהו בתוך ליבי קיוויתי ברגעים הללו שהאזעקה לא תעיר את הילדים והם פשוט ימשיכו לישון במיטות שלהם. אנחנו גרים בבית פרטי, כשהממ"ד הוא מחוץ לבית. ידעתי שהם כבר ישנים והיה לי ברור שהבייביסטיר לא תספיק להוריד את כולם ולהגיע לממ"ד".

בנה של רעות רועד מפחד בממ"ד

בנה של רעות רועד מפחד בממ"ד

הם הגיעו אל ביתם, שניות מספר אחרי שנגמרה האזעקה וראו את ילדיהם המבוהלים והחרדים בממ"ד, בוכים ורועדים מפחד. "הם התעוררו לבד ורצו לממ"ד, לצערי הם כבר מתורגלים" אומרת האם "הבייביסיטר, כמובן, לא הספיקה להרים את התינוקת והיא נשארה לישון במיטתה. מצאתי אותם רועדים, מה שקורה בכל פעם שיש אזעקה".

ברגע ההוא של התסכול וחוסר האונים מול ילדיה הקטנים, החליטה רעות לשלוף את הנייד שלה ולתעד. אחר כך היא העלתה את הסרטון קורע הלב לפייסבוק. 40 שניות שמתעדות רגעים של שלושה ילדים קטנים, שקפצו ממיטותיהם בפיג'מות, בוכים ורועדים. "אמא לא בא לי" בכתה ביתה הבכורה, בסך הכל בת 8, בקול רועד ושיניים נוקשות: "מישהו יהרוג אותם ואז יהיו עוד יותר מלחמות. לא בא לי יותר מלחמות, לא נעים לי". רגעים ארוכים אחר כך סירבו הילדים לעזוב את הממ"ד ולחזור לביתם.

רעות שפילמן דרייר

רעות שפילמן דרייר

"היי אתם שם למעלה, אתם שומעים?" כתבה רעות "כאן בדרום חיים במציאות בלתי אפשרית! באיזו מדינה בעולם נותנים שירו על האזרחים שלהם? באיזו? ביבי, עם כל ההישגים שלך, אם ישנם אזרחים שחיים תחת פחד יומיומי, לא עשית כלום! עדיף שתלך הביתה! מעל 10 שנים אתה בשלטון! חלאס! אין את מי להאשים!".

תוך מספר שעות הפך הסרטון של רעות לוויראלי, קיבל מאות אלפי צפיות, תגובות ושיתופים. "התגובות הן בעיקר של הזדהות והבנה" היא אומרת "אבל היו גם כאלה שתהו למה צילמתי את הילדים ברגעים האלה, במקום לחבק אותם. אז חשוב להגיד שהילדים מחובקים, לפני, אחרי, תוך כדי ותמיד. הם גם ישנו איתנו באותו לילה. צילמתי כי אני כל פעם מחדש מתוסכלת מהמצב ההזוי הזה. במקרים בהם יש הסלמה או סבב לחיצה אנחנו מיד מקפלים את עצמנו ונוסעים להורים של בעלי. כך היה גם בסבב האחרון. אנחנו יוצאים מהעיר ורואים שהכל ממשיך להתנהל כרגיל, כאילו כלום. בזמן שהילדים שלי משתינים מפחד, בזמן שאנחנו נאלצים לעזוב את הבית ואשקלון הופכת להיות עיר רפאים. הסרטון הזה, עם כמה שהוא קשה, הוא עדיין לא משקף את מה שאנחנו עוברים. הילדים צמודים אליי, הם סובלים מחרדות גם בימים שמוגדרים 'שקטים'. הרי אין דבר כזה באמת, כי גם עכשיו אנחנו לכאורה אמורים להיות בתקופה 'שקטה'. השקט המדומה הזה הוא על כרעי תרנגולת, אנחנו הרי יודעים את זה. אנחנו בני ערובה של המצב הזה".

בתה של רעות מחזיקה בידה ובוכה

בתה של רעות מחזיקה בידה ובוכה

רעות החליטה לשתף את הסרטון הזה, למרות שהחשיפה לא פשוטה לה. "רציתי שאנשים יבינו שאנחנו לא עוד אייטם בחדשות, יש מאחורי הדיווחים האלה אנשים וילדים אמיתיים שחיים בחרדות ומתמודדים עם זה יום-יום". בתום המבצע האחרון, כשרעות חזרה עם הילדים הביתה, היא בישרה להם שיש הפסקת אש. "הם לא מאמינים לשקט הזה. הם אומנם ילדים, אבל יודעים טוב מאוד מה קורה כאן. אמרתי להם שחוזרים הביתה כי יש הפסקת אש, אז הילדה אמרה לי 'אבל גם בפעם הקודמת אמרת את זה ועוד פעם יש אזעקות. היא צודקת, אין לי מה לעשות על זה. אני דוגלת באמת, אז בפעם הקודמת הסברתי להם שיש הסלמה כי הרגנו להם מנהיג גדול ורשע ואנחנו צריכים לשמוח. הילדה שלי, שהיא בסך הכל בת 8, אמרה 'אבל אמא, במקומו יבוא עוד מנהיג גדול ורשע או הבן שלו. אז לא פותר את הבעיה'. אני אומרת להם שברוך ה' יש לנו צבא חזק, שה' שומר עלינו, שיש לנו ממ"ד ואנחנו נשמעים להוראות, שאין להם ממה לחשוש".

היא אינה מפנה אצבע מאשימה וגם לא מתיימרת לספק פתרונות, אך דבר אחד ברור לה – מישהו חייב לתת פתרון ולשים למצב הזה סוף. "אני לא יודעת לחלק ציונים למדינאים ולמקבלי ההחלטות. אני גם חושבת שזה לא מתפקידו של אף אזרח, אבל מה שבטוח הוא שהם צריכים לספק פתרון. אני יודעת להגיד שהמצב הזה לא הגיוני. אני בצד הימני של המפה הפוליטית וגם לא חושבת שהשמאל הוא זה שיביא את הפתרון. אבל אני לא יכולה להעלות על הדעת שטראמפ היה מאפשר שחצי טיל ייפול על איזה פרבר נידח אפילו בארצות הברית. אבל טילים עם כרמיה וזיקים, זה לגיטימי והגיוני".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עכשיו נמאס לרעות מהמצב הזה והיא החליטה לא לשתוק יותר. "אני לא יכולה להבטיח להם שזו הפעם האחרונה שהם ישמעו אזעקה, אבל אני יכולה להבטיח להם שלא נשלים עם זה. אני אתראיין בכל מקום אפשרי ואספר ואדבר, גם במחיר של חשיפה. אני לא אוהבת את זה ולא ששה לזה, אבל לצערי אני עושה את זה כדי שאנשים יבינו איך אנחנו חיים פה. זה מצב פסיכי שזאת המציאות שלנו ואי אפשר להשלים איתה. נקודה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר