לילך היום עם הילדים במועדונית

סגירת מעגל: הילדה מהבת מצווה בצוק איתן חזרה להתנדב באותו מקום

חמש שנים אחרי שחגגו לה מסיבת בת מצווה מאולתרת במקלט בזמן מבצע צוק איתן, חוזרת לילך לאותה מועדונית ומתנדבת למען ילדי העובדים בכללית

פורסם בתאריך: 13.11.19 20:14

     

לפני חמש שנים, במהלך מבצע "צוק איתן" הושבתו הלימודים באשקלון ימים רבים ולילך מסודי בת ה-12 הגיעה כל בוקר עם אמה למקום עבודתה במרפאת הכללית בקריית גת. היא לא היתה הילדה היחידה שהגיעה עם אמה בלית ברירה למקום העבודה. הנהלת הכללית פתחה עבור כל הילדים מועדונית שתעסיק את הילדים ותאפשר להורים לעבוד ללא הפרעה.

המועדונית של הכללית לילדים הימי הלחימה

באחד מהימים הרבים שהעבירו במקלט, ניגשה אליה ליאת שגב, עובדת סוציאלית מטעם הכללית ושאלה לשלומה. "סיפרתי לה שאני עצובה ושאני חוגגת היום יומולדת ושלא תהיה לי בת מצווה וסיפרתי לה על כל התכניות שהתבטלו" משחזרת לילך.

את השיחה בין השתיים שמעה במקרה מנהלת המרפאה אילנה נווה שהחליטה באותם רגעים לשמח את לילך הקטנה ולארגן מסיבה צבעונית בהפתעה גמורה. "ראיתי שהיא עצובה והחלטתי לארגן לה מסיבונת קטנה, כדי לגרום לה לחייך. סיפרתי לה שאנחנו מתכננים יום אופנה ושתביא את השמלה הכי חגיגית שלה, קישטנו את המקלט, כל אחד מהילדים והעובדים דאג למתנה, הכנו לה כתר והזמנו את הצוות שהגיע בהרכב מלא, הייתה חגיגה קטנה ומאוד מרגשת".

לילך אז בבת המצווה המאולתרת שארגנו לה צוות המרפאה

לילך זוכרת את האירוע לפרטי פרטים: "הכינו לי מסלול ארוך לצעוד עליו, קישטו את המקום בבלונים וסרטים מנייר. במקום בת מצווה גדולה באולם חגגנו בקטן במועדונית, זאת הייתה חוויה מיוחדת, בת מצוה שלא שוכחים, מאוד מיוחד".

חמש שנים חלפו, לילך כבר לא ילדה. כשהגיעו ביום שלישי בבוקר הדיווחים הראשונים על החיסול בעזה ופורסמו ההנחיות של פיקוד העורף לתושבי הדרום לילך הזיכרונות מאותם הימים חזרו אליה ברגע. "כששמעתי חדשות בבוקר היה לי ברור שאני רוצה להגיע ולעזור" מספרת לילך "הגעתי עם אמא למרפאה שבה היא עובדת בקרית גת מוקדם בבוקר וכשהודיעו שהמועדונית נפתחה, היה לי ברור שזה המקום שבו אני רוצה להתנדב. זה ממש מזכיר לי את עצמי כשהייתי קטנה, את הימים האלה שבהם פחדתי מאזעקות ואת מסיבת הבת מצווה שעשו לי שם בהפתעה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יותר מאת הבלונים והכתר, היא זוכרת את ההרגשה הטובה בימים הרעים, את התחושה שעוטפים ודואגים לה את ההרגשה הזאת היא רוצה לתת כעת גם לילדים האחרים. "הגעתי כי חשוב לי לשמח אותם ולהרגיע אותם שלא ירגישו פחד מהאזעקות, לומר להם שזה מפחיד אבל הכי חשוב, שזה יעבור…"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר