מעבר חציה הומה הולכי רגל. צילום: אלירם משה
מעבר חציה הומה הולכי רגל. צילום: אלירם משה

הסיבה לאי הפעלת הרמזור מציל החיים: תחנת המוניות

למעלה משנה עומד הרמזור שהוקם סמוך לתחנה המרכזית ללא שימוש והולכי הרגל עדיין מסתכנים בחציית הכביש הסואן. השבוע הסתבר שכל מה שמעכב את הפעלת הרמזור היא יוזמה של העירייה להזיז את תחנת המוניות ממקומה

פורסם בתאריך: 16.9.19 13:12

     

תושבים רבים ובעיקר נהגים תוהים מדוע עיריית אשקלון מתמהמהת בהפעלת הרמזור שהוקם כבר לפני למעלה משנה ברחוב שד' דוד בן גוריון סמוך לתחנה המרכזית ומסכנת בכך חיי אדם.

מעבר החציה הסמוך לרמזור נחשב למעבר החציה הפעיל והעמוס ביותר באשקלון המאפשר להולכי הרגל תושבי שכונת שמשון גישה עיקרית לתחנה המרכזית, לקניון גירון ולמרכז הנפתי בכלל. מלבד התנועה הערה של הולכי רגל מדובר בכביש  סואן במיוחד המוביל ממרכז העיר למערבה ובין היתר למרכז הרפואי ברזילי.

הצורך ברמזור נבע מהתרחשותן של תאונות דרכים רבות בהם הולכי רגל שביקשו לחצות את הכביש במעבר החציה מוסדר נפגעו מכלי רכב חולפים. בתאונות במקום זה אף מצאו תושבים את מותם.

לאחר שהרמזור הוקם הוא הופעל למספר שעות אך לאחר שהיתה במקום אנדרלמוסיה, כך העידו בעלי העסקים השכנים, הוחלט להשבית את הפעלתו.


מעקב כאן דרום:


לאחר מספר שבועות שהרמזור לא שב לפעולה פרסמנו כאן כתבה על הסכנה שנמשכת כל עוד הרמזור אינו שב לפעול. העירייה אז מסרה לנו בתגובה כי באותו שבוע "תיערך פגישה במקום עם נציגי משרד התחבורה על מנת לבחון את הפעלתו בצורה הטובה ביותר לרווחת הולכי הרגל והנהגים".

הצדדים נפגשו ולאחר משא ומתן הוחלט בעירייה להגדיל לעשות במטרה להפחית את הצורך לחצות את הכביש ולהעביר את תחנת מוניות השירות 'מוניות מרכז אשקלון' לעברו הצפוני של הכביש.

"כל מה שעושים לטובת התושבים מקובל עלינו" מסר היום מנהל תחנת מוניות מרכז אשקלון, גבי צלקה "אנחנו לא ביקשנו ולא דרשנו. אנחנו פה כמעט 40 שנה, אנשים רגילים אלינו. אם זה יפתור את הבעיה אנחנו פה". לדברי צלקה בעבר התקיימה פגישה אחת בעירייה ומעבר לזה הם לא יודעים מה השינוי צפוי להתרחש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




היות ומדובר בשינויים שמצריכים עבודה בשטח והקמת מפרץ שישמש רציף המתנה למוניות זקוקה העירייה לתכניות ואישורים כפי שקובעים הנהלים.

בחודשים האחרונים הגיעו למערכת 'כאן דרום' כמה וכמה פניות של תושבים שביקשו ממנו לברר היכן עומדת סוגיית הפעלת הרמזור שעשויה להציל חיים ממש.

בעירייה בישרו לנו השבוע כי "בימים הקרובים תובא לאישור משרד התחבורה תכנית התנועה החדשה במקום שנובעת משינויים שבוצעו בעקבות העברת תחנת המוניות לצד הצפוני של 'שדרות בן גוריון'. עם קבלת האישור, יחלו בביצוע השינויים ובהתאם לכך, יחל לפעול הרמזור. אנו רואים חשיבות רבה בהפעלת הרמזור במקום על הצד המיטבי והבטוח ביותר, הן לרווחת הנהגים והן לרווחת הולכי הרגל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר