ח"כ אביגדור ליברמן באשקלון
ח"כ אביגדור ליברמן באשקלון

איך הפכה אשקלון ליעד הפוליטי הלוהט של הבחירות לכנסת?

בתוך חודש אחד הגיעו לאשקלון גם יו"ר כחול לבן בני גנץ, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. אז מה יש באשקלון שפתאום הפוליטיקאים מגלים בה עניין? ועד כמה הקול הרוסי הוא המשפיע?

פורסם בתאריך: 26.7.19 14:42

     

אמנם אנחנו מעט רחוקים מהבחירות, בערך חודשיים, אבל לא זכור גל כזה של ביקורים מצד הפוליטיקאים הבכירים ביותר במערכת הפוליטית. זה החל לפני כחודש עם ביקור של ח"כ בני גנץ. הוא לא הגיע לבדו, אלא עם כל חברי הכנסת של כחול לבן וכמובן עם חבריו להנהגה – גבי אשכנזי, יאיר לפיד ובוגי יעלון.

ראשי כחול לבן במסיבת העיתונאים באשקלון

לפני שבועיים היה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו שביקר בעיר, חנך מרכז דיור לעולים וקיים ישיבה בבניין העירייה. במהלך הישיבה הוא הבטיח הטבות לעיר אשקלון והכללתה כחלק מעוטף עזה.

נתניהו וגלאם בעיריית אשקלון. צילום: סיון מטודי

נתניהו וגלאם בעיריית אשקלון. צילום: סיון מטודי

והשבוע היה זה יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן. אלא שליברמן גם השתמש בגימיק שעקץ את ראש הממשלה במקום רגיש. הוא התייצב בצומת אשקלון ליד שלט הכניסה עם שם העיר, במקום שבו עמד בנימין נתניהו לפני 10 שנים, אז כיו"ר אופוזיציה והבטיח "למוטט את שלטון החמאס".

ליברמן: "למה ההטבות של עוטף עזה לא מגיעות לאשקלון?"

ליברמן פתח את דבריו בציון התשדיר ההוא ואמר: "אנחנו נפגשים כאן לא במקרה. כאן ב-3.9.09 עמד בנימין נתניהו ונתן הצהרה בה הבטיח למוטט את שלטון החמאס", אמר ליברמן ואז הציג את הסרטון של נתניהו, "התשדיר הזה שודר בקמפיין 2009", אמר ליברמן. "מה ראינו אתמול? ומה ראינו היום? כבר לא השליח הקטארי, אלא העוזר של השליח הקטארי מגניב כסף לרצועת עזה, לארגון הטרור חמאס, ואותו בנימין נתניהו משלם כופר, משלם דמי פרוטקשן לארגון טרור. אנחנו חתמנו ב-2009 הסכם קואליציוני שחתום על ידי בנימין נתניהו וכתוב בו מה שנאמר כאן ‘למוטט את שלטון החמאס’, ואנחנו דבקים בזה. ואם נקבל מספיק כוח, אז גם ניישם את זה. אי אפשר לחיות תחת איום של רקטות ואי אפשר להמשיך ולשלם דמי פרוטקשן".

ח"כ אביגדור ליברמן באשקלון

ח"כ אביגדור ליברמן, השבוע באשקלון

ליברמן גם פנה באופן אישי לתושבי אשקלון, "אני רוצה לומר לתושבי אשקלון: אני לא מבין למה למרות כל הפיגועים וכל הרקטות וכל ההרוגים, ואני רוצה להזכיר שבסבב האחרון במאי נהרגו שלושה אנשים, אני לא מבין למה הטבות של עוטף עזה לא חלות על אשקלון? שדרות ואשקלון נמצאות בחזית מול ארגון החמאס, ולכן כשנגיע לממשלה הבאה, נדרוש להחיל את כל ההטבות של עוטף עזה גם על העיר אשקלון. גם בנושא אחר, אזור תעשייה, אנחנו יודעים כמה לא פשוט לחיות במקום הזה, וחשוב להבטיח תעשייה ראויה לתושבי אשקלון, ולכן אנחנו נדאג להכניס את אשקלון לא רק למפת ההטבות של עוטף עזה, אלא להכניס את האשקלונים והעיר אשקלון לאזור עדיפות לאומית א’".

שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן מדבר במקום שבו ראש הממשלה הבטיח לפני 10 שנים "למוטט את שלטון החמאס">>

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Maandag 22 juli 2019

ליברמן גם הזכיר את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני שבועיים ותהה, "פתאום הוא נזכר בעולים מחבר העמים והבטיח להם פנסיה ודיור. מדובר בזלזול באינטליגנציה".

הוא נשאל גם שאלה על ההבטחה שלו לחסל את איסמעיל הנייה תוך 48 שעות ואמר: "אני רוצה להתייחס להנייה פעם אחת ולתמיד. אני הגשתי תכנית מסודרת לקבינט. עמדתי הייתה ברורה, ומי שעצר את כל התכניות, מי שמנע כל יוזמה התקפית, היה נתניהו, בכל ישיבת קבינט. כל מה שאנחנו עושים – במקום ליזום ולהוביל, אנחנו מגיבים ונגררים. אני יותר מפעם אחת הבאתי בקשה ותכניות והצעת החלטה לפעול כמו שצריך. חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים. לצערי, אני חוזר ואומר, מי שעצר את זה, מי שחסם את זה, זה היה נתניהו".

"ראש הממשלה בא להילחם על הקול הרוסי"

יו"ר הסניף המקומי של הליכוד והמשנה לראש העירייה מישל בוסקילה חושב שזה לא מקרי, "אם אתה שואל אותי, ראש הממשלה בא לפה כי אשקלון זה מעוז ליכודניקי. יש לנו מגמה של מתוך 120 בעלי זכות הצבעה כמעט 50% הם מצביעי ליכוד וימינה. ראש הממשלה מבין את זה ובא לחזק, ואין ספק שהבסיס שלו בהצבעות זה גם חלק רוסים, והוא לא רוצה לאבד את זה. איווט מזהה את המגמה, ויש לו ממלאת מקום ראש העיר מטעמו, והיא מפעילה לחץ מטורף להביא אותו גם לאשקלון, חשוב גם לה וגם לו לקושש קולות בציבור הרוסי. לגבי גנץ, הוא תופס טרמפ על החבר’ה שהיו בליכוד ובכולנו שזזו לכיוון הזה. הוא יותר נגרר לזה. איווט הולך למהלך אסטרטגי. 35% מהתושבים הם יוצאי ברית המועצות, ויש להם כושר הצבעה מטורף, והוא לא רוצה להשאיר אותו לליכוד. אם אתה שואל אותי, זה המצב שכולם התכנסו ובאו לעיר אשקלון".

נתניהו גם לא טרח להסתיר את זה כשהוא חנך את מתחם הדיור ופנה לציבור העולים.
"נעשה סדר, ראש הממשלה בא למחוז הדרום באותו היום, אבל אין ספק שהוא בא כדי להילחם על הקול הרוסי. הוא יודע שאיווט ייכנס בכל הכוח לעיר אשקלון. הוא לא ייתן למצב הזה ולא יאפשר לו לשלוט בה. ראש הממשלה יגיע עוד פעם וגם איווט לא יוותר. אתמול היה לראש הממשלה כנס בכפר המכבייה עם הציבור הרוסי, ובזמן הזה איווט בא לאשקלון".

פעילי כחול לבן מפגינים באשקלון בזמן שנתניהו מבקר בעיר

"הם רוצים לקחת לליברמן את הכוח באשקלון"

בבחירות האחרונות לכנסת גרפה מפלגת ישראל ביתנו 9,113, קולות שהם 13.13% מקולות המצביעים בעיר אשקלון. מדובר בהישג לליברמן, והוא נזקף לממלאת מקום ראש העירייה סופה ביילין שאומרת שלא היה אחוז כזה בכל רחבי הארץ.

חברי הכנסת של ישראל ביתנו

סופה ביילין עם אביגדור ליברמן וחברי הכנסת של ישראל ביתנו

ביילין גם היא רואה בביקור של נתניהו ניסיון "לגנוב" קולות לליברמן, "הם יודעים שהכוח של ליברמן הוא חזק באשקלון והם רוצים לקחת לו אותו", אומרת ביילין ומספרת על הצעה שנזרקה לה בנוכחותו של ראש הממשלה, "מישהו, אני לא זוכרת את שמו, אמר, ‘סופה ביילין זה כוח חזק’, ואני הגבתי לו ואמרתי, ‘למי שלא מכיר אותי אני רוצה להזכיר שאני פה ממלאת מקום ראש העיר ואני נציגה של ישראל ביתנו’. גם תומר גלאם אמר, ‘סופה ביילין לא בוגדת’".
ראינו שנתניהו הצטלם עם כל מיני כאלה שהיו בישראל ביתנו, כמו חבר המועצה אליק סולטנוביץ’.

"מה זה משנה, כולם יודעים שהוא היה בישראל ביתנו. איפה הם היום? יש תמיד לפני בחירות שזה עובר וזה עובר, אבל בסוף יש פתקים וניפגש ליד הקלפי. אני לא צריכה להוכיח כלום".

ולמה הכול מתנקז דווקא באשקלון?
"כי יש ריב על הקולות של הרוסים. אני לא זוכרת שפעם ליברמן לקח את אשקלון ואמר שהיא תהיה עדיפות לאומית א’. שמעתי הבטחות מהרבה פוליטיקאים, אבל לא מליברמן. אני מאמינה בו, ואם יבטיח, זה יתקיים".

מה ההשפעה של ביבי שצילם סרטון ממתחם הדיור?
"כל אחד רוצה להרגיש שהוא עושה משהו לעולים. אני ממונה על קליטת עלייה ואני בעניינים האלה. כולם יודעים שבמגזר העולים בעניין הדיור יש מצוקה, ויש 24 אלף ממתינים בתור בכל המדינה. ביבי מנסה להחליף את ליברמן, שהוא ייקח את הבעיות של המגזר, אבל ליברמן מדבר על כולם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"כחול לבן קשובה לבעיות של העיר בלי קשר לשום מגזר"

מי שהחל את ביקורי הפוליטיקאים באשקלון הוא ח"כ בני גנץ, שהגיע לפני כחודש וסייר בעיר אשקלון יחד עם סיעתו. מי שליווה אותם בביקור באשקלון היה המשנה לראש העירייה איתי סהר, "אני אמרתי מראש שמי שיעבוד בשביל אשקלון ובשביל התושבים שלה, אני אעבוד איתו. כל הרביעייה המנהיגה את כחול לבן לוקחים ברצינות את החובה שלהם לטפל באשקלון, וזה לא מעכשיו. אזור עדיפות, הטבות מס ומיגון זה לא משהו שרק עכשיו צריך לדבר. אני מתרשם מהם, הם קראו לדיון מיוחד בכנסת בנושא המיגון באשקלון ואף אחד לא הגיע לדיון חוץ מהם, אז הם הגיעו לאשקלון ועשו פה ישיבת סיעה".

איתי סהר ובני גנץ בסיור באשקלון

ולמה דווקא אשקלון משכה את תשומת לבם?
"היחידים שמתייחסים לעיר שלנו כאל עיר קטנה ונשכחת אלה התושבים. אנחנו צריכים להפנים שאשקלון היא עיר גדולה ומתפתחת ועם נתונים מדהימים להתקדמות וקפיצה קדימה. לכולם זה ברור, כולל למובילי הדעה. לכן תושבי אשקלון צריכים להיות מאוד ברורים ולומר: ‘אנחנו נעמוד מאחורי מי שעומד מאחורינו’. יש לנו דרישות סופר לגיטימיות, מיגון, התחדשות עירונית, והנושאים האלה לא טופלו עד היום. זה צריך להדאיג את התושבים ולפעול בהתאם. יחד עם זאת, ברור שהקרב בין נתניהו וליברמן הוא על הקול הרוסי, אבל מנגד, ההגעה של כחול לבן לאשקלון היא מתוך קשב לבעיות של העיר בלי קשר למגזר כזה או אחר".

גנץ פועל גם בקרב ציבור העולים באשקלון?
"באשקלון יש רק ישראלים", מחדד סהר. "חלק מהציבור באשקלון מתמודד עם קשיים שאופייניים לו. ח"כ גדי יברקן, שהוא נציג של יוצאי אתיופיה, הוא איש כחול לבן, הוא פועל פה בשכונות. הציבור הגדול של העולים מברית המועצות, יש להם בית שהוא כחול לבן, שתפעל עבורם גם בנושאים הסקטוריאליים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר