ברביבאי וגלאם בפגישה בלשכת ראש בעיר. צילום: סיוון מטודי

ח"כ האלופה במיל' ברביבאי: "לא ייתכן שכמחצית מתושבי אשקלון, חיים ללא מיגון"

חברת הכנסת מטעם כחול לבן סיירה בדרום ונפגשה גם עם ראש העירייה תומר גלאם והבטיחה לו לקדם את מיגון בתי התושבים בשכונות הדרומיות. "בכוונתי להביא את פערי המיגון בהם נמצאים מאות אלפי תושבי הדרום לסדר יום, ולהניע את הממשלה לבצע את משימתה בהגנה על האזרחים"

פורסם בתאריך: 2.7.19 15:37

     

חברת ועדת חוץ וביטחון, האלופה במיל', ח"כ אורנה ברביבאי ('כחול לבן') קיימה ביום ראשון השבוע סיור בערי הדרום בכדי לבדוק את פערי המיגון אשר מסכנים את התושבים נוכח האיום מכיוון רצועת עזה.

הסיור התחיל באשקלון. ברביבאי אשר חברה בוועדת חוץ וביטחון העוסקת בימים אלו בנושא מוכנות העורף, נפגשה עם ראש העיר, תומר גלאם. מהפגישה עולה כי לכמחצית מתושבי העיר אשקלון אין מיגון בכלל או קיים מיגון חלקי בלבד.

ברביבאי וגלאם בפגישתם

"אני מודה לך על הפגישה ועל העיסוק גם בשגרה על המצב הביטחוני וההסלמה האחרונה, וכמובן על התמיכה והסולידריות לטובת תושבי העיר אשקלון. חשוב לי להביא את קולות התושבים והבקשות שלנו מהמדינה" אמר גלאם לברביבאי במהלך הפגישה והוסיף "באשקלון ישנם עשרות אלפי תושבים בשכונות הוותיקות שחיים ללא מיגון כלל או בעלי מיגון חלקי בלבד. אני אמשיך להילחם למען התושבים ולמען דרישותינו: מיגון השכונות הוותיקות, הקמת מרכז חוסן והגדרת העיר כאזור עדיפות א'".

ברביבראי יזמה יחד עם סיעתה את הדיון במיוחד בכנסת שעסק במיגון בתי עוטף עזה. "אף מדינה בעולם לא היתה מוכנה לקבל איום ופגיעה באזרחים, מצד ארגון טרור. רק בישראל, ביטחונם של תושבי הדרום מופקר. על כן במציאות בה ההרתעה נשחקה עד כלא קיימת, הממשלה צריכה לתת לכל הפחות מענה למיגון התושבים" אמרה ברביבאי והוסיפה "הרי לא ייתכן שמחצית מתושבי עיר גדולה כאשקלון, חיים ללא מיגון מספק ובסכנה מתמדת נוכח האיום מעזה. ואני לא מוכנה לקבל שום טיעון על חוסר בתקציב. ישנם אין ספור דוגמאות לביזבוז כספי ציבור, כמו למשל הליכה חוזרת לבחירות מיותרות".

אנשי אשקלון מראים לברביבאי שרידי רקטה שנחתה באשקלון

 

סיעת כחול לבן תומכת במהלך מדיני כואב שלדעת חברי הסיעה ייטיב עם מצב התושבים בישראל בכלל ובדרום בפרט. "אני מעריכה את החוסן האזרחי של תושבי אשקלון, המוכנים לתת אשראי להנהגת המדינה לעוד עימות ביטחוני, בהנחה שלאחריו יוחזר להם הביטחון. בכוונתי להביא את פערי המיגון בהם נמצאים מאות אלפי תושבי הדרום לסדר יום, ולהניע את הממשלה לבצע את משימתה בהגנה על האזרחים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר הפגישה יצאו קב"ט העירייה, יוסי גרינפלד וחברת הכנסת לסיור בעיר ובו הוא הציג את השכונות הוותיקות בהן אין לתושבים מיגון, ועד כמה לא ריאלי עבור תושבי השכונות להגיע למיגוניות הממוקמות במרחב הציבורי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר