המיגונית באוויר. צילום: אלירם משה

בעקבות חשיפת "כאן דרום": העירייה הציבה את המיגוניות בדרום העיר

בזו אחר זו הונחו המיגוניות ברחובות אפרים צור ויוספטל בשכונת שמשון. אילולא הכתבה לפני שבועיים, ייתכן והיו נשארות עוד חודשים כאבן שאין לה הופכין באזור התעשייה מבלי שתדעו על עצם קיומן. ולמרות זאת, גם עכשיו יש תושבים שאינם מרוצים

פורסם בתאריך: 2.6.19 17:38

     

כשבועיים לאחר חשיפת מחדל המיגוניות ב"כאן דרום", החלה העירייה בפיזור המיגוניות בשכונות הדרומיות של העיר. בהודעה שפרסמה העירייה בדף הפייסבוק שלה נכתב לתושבי הרחובות אפרים צור ויוספטל, כי "לאחר סיום המיפוי שבוצע על ידי הגורמים המקצועיים יוצבו במוקדים אלו מיגוניות. בעקבות כך ייתכנו שיבושים בתנועה החל מהיום ועד ליום שלישי, 02-04.06.19, בין השעות 08:30-16:00. אנא הישמעו להוראות הפקחים במקום".

מעמיסים את המגוניות במתחם בא.ת. הצפוני

כזכור, כפי שפורסם כאן, התברר כי במשך מספר חודשים, בין היתר כאשר העיר אשקלון חוותה שיגורים של עשרות רקטות לעבר העיר, ורבים מהתושבים התלוננו על מחסור במיגון, שהו להן 19 מיגוניות חדשות במגרש מגודר באזור התעשייה הצפוני מבלי שאיש יוכל להסתייע בהן ולחסות בצל קורתן.

מובילים את המיגוניות. צילום: אלירם משה

פרסום המחדל גרם לכעס ולתגובות נזעמות מצד תושבים נגד הנהלת העירייה. אלא שהחל החל מהבוקר, החלה העירייה להציב את כל המיגוניות ברחובות אפרים צור ויוספטל שבשכונת שמשון.

מיגונית

ממקמים אותה במיקום הסופי. צילום: אלירם משה

המשאיות הגיעו בזו אחר זו לאזור התעשייה עליהן הועמסו המיגוניות ומשם לדרום העיר, שם חיכה להן מנוף וצוות של עובדי העירייה בראשות קב"ט העירייה יוסי גרינפלד שהורה לצוותים היכן להניח כל מיגונית.

מוכנה לכל תרחיש. אחת המיגוניות באפרים צור

כמה עשרות מטרים משם נחתו כמה וכמה טילים בשנים האחרונות. בסבב הלחימה האחרון פגע טיל ברחוב וגרם לנזקים רבים.

הרחוב נחסם לשעה קלה בשל המשאיות והמיגוניות הונחו אט אט כל אחת המקום המיועד לה.

ייתכן שאילולא החשיפה לפני שבועיים כאמור כאן בכאן דרום היו 19 המיגוניות נשארות מאוחסנות במתחם העירייה באזור התעשייה הצפוני כאבן שאין לה הופכין גם בסבב הלחימה שנקווה שלא יגיע.

אלא שהיום מתברר שלא כולם ברחוב אפרים צור שבעי רצון מהנחת המיגוניות בקרבתם. "אם יהיה פגיעה ישירה של טיל זה לא יעזור לנו. למה אין פה מקלט? למה? יש לנו פה מקלט למה שלא יפתח אותו וינקו אותו? זה קטסטרופה מה שהולך שם. מה זה יעזור לנו? איך נרד תוך שלושים שניות?" שאלה תושבת שישבה סמוך למקום הנחת המיגוניות.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


תושבת אחרת הלינה גם היא על המצב בשכונה"אנשים רוצים לנשום אויר, לראות כביש. אנחנו חנוקים, בלי שום דבר, לכלוך, אין ניקיון, אין כלום, זבובים, יתושים, ג'וקים, עכברים – גם זה הוסיף לנו וסגר לנו את הכביש".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר