הערכת מצב בבור של העירייה. צילום: אלדד עובדיה

גלאם מסכם: "המערכה הבאה תגיע. השאלה היא רק מתי"

אולי ספרתם יותר אבל בעיריית אשקלון מסכמים את המערכה הקשה שגבתה את חייהם של אזרחים בכ-50 טילים בלבד ששוגרו לעבר העיר. ראש העירייה כבר מתכונן למערכה הבאה וקורא לממשלה לתקצב את מיגון השכונות הוותיקות ולהכיר באשקלון כאזור עדיפות א'

פורסם בתאריך: 6.5.19 15:09

     

עיריית אשקלון מסכמת גל הסלמה נוסף שיכנס לספרי ההיסטוריה של העיר. גל הסלמה שגבה את המחיר הגבוה ביותר של קורבנות בתוך זמן קצר.

לאחר ליל שבת בו כבר שוגרו טילים לגזרות אחרות בדרום ההנחה הסבירה היתה שזו שאלה של זמן עד שקיני הטילים יופנו לעבר העיר. וכך גם קרה. זה החל סמוך לשעה 10:00 בבוקר יום שבת. חלק גדול מתושבי העיר בעיקר הגברים שהה בהישמע האזעקה הראשונה בבתי הכנסת ברחבי העיר. היתר שהו בביתם ואולי אף התכוננו לנצל את מזג האוויר הנוח בבילוי בים או בפארק אחר. אבל אזעקה רודפת אזעקה הפרו את החיים השלווים.

יירוטים בשמי אשקלון

יירוטים בשמי אשקלון

על פי המידע שנאסף בחמ"ל העירייה משבת בבוקר נורו לעבר העיר מטחים כבדים של כ-50 רקטות שהיו מיועדות ליפול בגזרת העיר.  13 טילים הצליחו לחמוק ממערכת כיפת ברזל ונחתו בתחומי העיר והשאר נחתו בשטחים פתוחים סמוך לעיר או שיורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל.

הנתון הזה קצת מבלבל היות ובכל אזעקה נשמעו כמה וכמה פיצוצים ונדמה כי בכל מטח שוגרו לעבר העיר עשרות טילים. אלא שמערכות כיפת ברזל יודעות ליירט רק את הטילים שלולא יירוטם יפגעו בתחום העיר ולתת לאלו שעשויים לנחות בשטחים פתוחים מחוץ לעיר לנחות שם. זו הסיבה שנשמעו כמה וכמה פעמים פיצוצים שאף הרעידו את בתי התושבים והם, על פי מה שהוסבר מהעירייה, נפילות בשטחים פתוחים מחוץ לעיר.

הנזק שנגרם לבית

הנזק שנגרם לאחד הביתם שספג פגיעה ישירה

במסגרת הנפילות, נגרמו נזקים למבנים, בניינים ובתים. על פי נתוני המרכז הרפואי 'ברזילי' טופלו בסבב ההסלמה האחרון 74 נפגעי חרדה, 72 פצועים קל, 3 בינוני, 3 קשה ו-3 אזרחים איבדו את חייהם:

תושב העיר משה אגדי ז"ל שבמוצאי שבת נהרג בפתח ביתו במרכז העיר, זיאד אלחמאדה, פועל בן 47, שנהרג לאחר שטיל נחת סמוך אליו במפעל בטון האזור התעשייה ומשה פדר, תושב כפר סבא שנהרג מפגיעת טיל קורנט ששוגר מתחום הרצועה לעבר רכבו שעה שעמד בצומת הכניסה לקיבוץ ארז על כביש 34.

כמו כן, במהלך יומיים אלו הגיעו לביקורי תמיכה בעיר שר החינוך נפתלי בנט, שר הכלכלה, אלי כהן, ח"כ עוזי דיין, ח"כ וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, מנכ"ל משרד הכלכלה, שי רינסקי, ומנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן.

חבר הכנסת וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת בביקור בעיר. צילום: אלדד עובדיה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לראש העיר עם תחילת ההסלמה, חיזק את ידיו ואמר כי הוא מעריך את חוסנם של התושבים. גם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התקשר והביע את תמיכתו בעיר ובתושבים.

גם בבית החולים ברזילי סיכמו את המערכה, שם הנתונים נראים יותר חמורים מאלו המעודנים של העירייה:

במשך כל ימי ההסלמה טיפל המרכז הרפואי ברזילי ב-166 פצועים, מתוכם:
84 במצב קל
73 חרדה
3 במצב בינוני
3 במצב קשה
3 נפטרים
נכון לעתה, מאושפזים 13 נפגעים.

המס רכוש התקבלו באשקלון 182 פניות כאשר

מיום שבת, עובדי קרן הפיצויים הגיעו לאתרי נפילות הטילים, על מנת לתת מענה ראשוני (דיור חלופי ושמירה) ולעדכן את האזרחים לגבי הזכויות שלהם.
ביום ראשון בבוקר, נפתח מוקד קרן הפיצויים בדרום.
כ- 15 צוותים (שמאי/מהנדס ועובד הרשות) מטפלים בפניות שהתקבלו בכל גזרת הדרום. ב-4 מבנים בכל גזרת הדרום הוצבה שמירה, 10 משפחות פונו לבית מלון במימון הקרן.

באשר לאשקלון: במוקד מס רכוש מטפלים בכ-182 פניות לפיצוי מגזרת אשקלון, כאשר 142 מהם הם פניות לפיצוי בגין נזק למבנים ו-40 פניות בגין כלי רכב שניזוקו מרסיסי הטילים.

ראש העיר, תומר גלאם התרוצץ מחדר המצב של העירייה לליווי האח"מים שביקרו בעיר מזירה לזירה תוך כדי הפעלת מנגנון העירייה בזמן חירום ואפילו ביקר פצועים וניחם את משפחות הנפגעים.

גלאם בזירות השונות. צילום: דוברות העירייה

"העיר אשקלון חטפה מהלומה קשה בסבב ההסלמה האחרון – שלושה אנשים נהרגו, עשרות פצועים ונפגעי חרדה ומספר רב של מבנים שניזוקו" אמר גלאם לאחר הכניסת הפסקת האש לתוקף והוסיף "אנחנו חיים מסבב לסבב וזו מציאות שאי אפשר להסכים איתה ולחיות איתה, לא ייתכן שחמאס יכתיב לנו את סדר היום בעיר. שלא נטעה – המערכה הבאה תגיע. השאלה היא רק מתי. אנו דורשים מראש הממשלה לפעול בכל הדרכים הצבאיות העומדות לרשות צה"ל. כמו כן עם הקמת הממשלה אני קורא לחבריה: הצביעו בעד הקמת מרכז חוסן עבור העיר אשקלון. הצביעו בעד הכרזת אשקלון כאזור עדיפות א'. הצביעו בעד העברת תקציב למיגון השכונות הוותיקות. לא ארפה את ידיי עד שאוכל להביא לבשורה אמיתית בנושאים אלו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר