נפגעה על מעבר החציה. צילום: אליר משה

מחריד: 21 הולכי רגל נהרגו בעשור האחרון באשקלון

עשרות משפחות שעולמן נחרב עליהן ומדובר רק על הולכי הרגל מבלי להתייחס על ההרוגים שלא היו הולכי רגל. הכביש הכי קטלני באשקלון: שד' בן גוריון

פורסם בתאריך: 30.4.19 12:38

     

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציירים תמונה עגומה בישראל בכלל ובאשקלון בפרט. מהנתונים עולה כי ברחבי העיר נפגעו בתאונות דרכים 548 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 21 הולכי רגל שקיפדו את חייהם ו-101 נפצעו באורח קשה. רק בשנה האחרונה, בשנת 2018 נפגעו בעיר 53 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.

שמשת הרכב המנופצת. סימן לפגיעת ראש. צילום: גל צאלח

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים בעשור האחרון, ירושלים היא העיר השנייה במספר הנפגעים ובתחומה הכי הרבה הולכי רגל נפצעו באורח קשה. מדי שנה נפגעים בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. בנוסף עולה כי מדי שנה נהרגים 75 הולכי רגל בממוצע בתחום העירוני ונפצעים באורח קשה 560 הולכי רגל בממוצע.

רק השבוע אירעה תאונה קשה, כאשר קשיש בן 85 נדרס על מעבר החצייה ברחוב יוספטל ונפצע קשה. ובחודש שעבר נדרסה למוות אישה בת 72 כאשר חצתה את הכביש במעבר חצייה.

זירת התאונה ברחוב יוספטל. צילום: תיעוד מבצעי מד"א


באותו עניין:


"הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש הוא פגיע ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה במקרים רבים תהיה קטלנית" מסר היום מנכ"ל עמותת אור ירוק שחושפת את הנתונים המדאיגים ומוסיף "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את נושא היפגעותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות ולקדם התקנת פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא".

 

מעבר החציה הנוכחי. כבר לא נראה כאילו הוא באויר. צילום: אלירם משה

הולכי רגל במעבר החצייה ליד ברזילי. צילום: אלירם משה

אור ירוק חשפה השבוע גם את שלושת הכבישים המסוכנים ביותר באשקלון, לפחות בשלוש השנים בין 2015 ל-2017.

במקום הראשון שד' בן גוריון עם 20 תאונות ו-28 נפגעים. ברחוב בן צבי אירעו 8 תאונות כשבכל אחת פצוע אחד ואילו ברחוב אנה פרנק אירעו 4 תאונות ונפצעו 10.

רק אמש אירעה תאונת דרכים עצמית רחוב אלי כהן: בשעה 00:35 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על רכב שהתנגש בעמוד ברחוב אלי כהן פינת יצחק רבין באשקלון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים ברזילי גבר כבן 25 במצב בינוני מעורפל הכרה.

תאונה עצמית. צילום: בן טטרו תיעוד מבצעי מד"א

זירת התאונה ברחוב אלי כהן. צילום: בן טטרו תיעוד מבצעי מד"א


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"עשרות בני אדם מקפחים את חייהם ברחובות האדומים בכל שנה לאחר מעורבות בתאונת דרכים. מדובר בזירת היפגעות מוכרת וידועה, רוב הרחובות מוכרים כאדומים במשך שנים ולא נעשה כמעט דבר בכדי להפוך אותם לבטוחים" התייחס קיטה לנתונים והוסיף "כבר מחר צריך להגביר את האכיפה ובעיקר את הנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי תאונות ובמקביל חייבים לשפר את התשתית ולהפוך אותה לכזאת שתמנע תאונות דרכים ופגיעה בהולכי הרגל. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ייקח אחריות וישים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר