הפניה שמאלה מרבין למרידור. בעוד מספר ימים תהיה נחלת העבר. צילום: אלירם משה

הבוקר: הפניה המסוכנת משד' רבין ליעקב מרידור נסגרה

תאונות הדרכים הרבות שמתרחשות בצומת המסוכן ביותר בשכונת ברנע הובילו למסקנה המתבקשת. הפעם לא מדובר בעוד מעגל תנועה בכביש שבעתיד יהיה חלק מהכניסה הצפונית

פורסם בתאריך: 10.3.19 08:57

     

בעיריית אשקלון החליטו כי בשל תאונות דרכים רבות שהתרחשו בשנים האחרונות בצומת הרחובות יעקב מרידור ושד' יצחק רבין בשכונת ברנע יש לאסור את הפניה המסוכנת שמאלה מרבין למרידור.


מצב הצומת ועומסי התנועה ברגעים אלה בצומת רבין-מרידור

הנהגים בשכונה הצפונית מכירים את הסיכון שבפניה שמאלה בעוד כלי רכב שועטים בשד' רבין מצפון לדרום. נהגים שלא אומדים נכון את מרחק הרכב המתקרב מצפון ואת מהירותו מנסים להתגנב שמאלה ובעקבות כך, בדרך כלל, מתרחשות תאונות בצומת הזה פעם אחר פעם.

אחת מיני רבות. תאונה ברבין פינת מרידור. צילום: אלירם משה

ביום ראשון הקרוב, בשעות הבוקר תאסר הפניה שמאלה ובתוך שעות או ימים תחסם הפניה פיזית על ידי אבני שפה שיוקמו במקום ויבוטל הנתיב השמאלי שנפתח במאה מטרים שלפני הפניה שמאלה.

 

כיצד ישפיע ביטול הפניה על הנהגים?

בשנה הבאה צפוי להיפתח כביש הכניסה הצפונית החדשה וכתוצאה מכך ציר שד' רבין צפוי להיות עמוס הרבה יותר מהעומס המוכר כיום. לולי סגירת הצומת תדירות וכמות התאונות בצומת היה צפוי לעלות.

הקמת מעגל תנועה במקום חסימת הפניה, תפגע בזרימת התנועה שצפויה לגדול בעתיד עם פתיחת כביש היציאה (והכניסה) הצפונית החדשה בשנה הבאה. המגמה היא לאפשר נסיעה רציפה כמה שיותר עם כמה שפחות מעגלי תנועה.

מי שיפגעו מכך הם בעיקר תושבים המתגוררים בדרום שד' הציונות ובאזור שנקרא נאות ברנע.

נקודת ההתנגשות הנפוצה בצומת רבין מרידור. ביום ראשון זה יגמר. צילום: אלירם משה

הברירה תהיה להמשיך ישר לכיכר הבאה ושם לחזור דרומה ולפנות ימינה בצומת שנחסמה. אפשרות נוספת היא לנסוע דרך פנינת אפרידר ורחוב שלמה כהן, דבר שיעמיס על הרחוב ויהפוך אותו לפקוק. האפשרות השלישית היא לנסוע דרך כיכר הסביבון (שעמוסה בבוקר ובערב) ושד' מונטיפיורי.

בכל מקרה ביום הסגירה תתעדכן אפליקציית waze בהסדר התנועה החדש ותציע למשתמשיה את הדרך המועדפת בהתאם למצב העומסים.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר