אחת הדיירות באור היום
אחת הדיירות באור היום

שבוע ימים בחושך ובקור: כך חיות דיירות עמיגור ללא חשמל

כמה וכמה חשמלאים כבר ביקרו בדירת עמיגור ואף אחד מהם לא הצליח לחבר את הדירה להארקה. כתוצאה מכך: שתי נשים זקנות, אחת מהן מוגבלת נפשית חיות כבר שבוע ללא חשמל

פורסם בתאריך: 7.2.19 09:42

     

המערכת החורפית הפוקדת בימי אלה את אזורינו גורמת לרובנו להשתמש באמצעי חימום חשמליים ולא לרצות לצאת מהמקלחת החמה או לפחות להתכרבל בפוך מול הטלוויזיה עם סרט טוב. אבל מה שקורה בימים אלה בדירת עמיגור בה מתגוררות שתי נשים רחוק מהמציאות הזו.

כבר שבוע ימים שתי הנשים המבוגרות, האחת מהן בת 67 הסובלת מבעיות נפשיות ומוכרת לבאי המדרחוב העירוני ואחותה בת ה-64 הסועדת אותה מתגוררות עמה בדירה שכאמור היא ללא חשמל.

במקום תאורה בלילה הן משתמשות בנרות שפזורים בבית ומגדילים את הסיכון לשריפה. מלבד החשכה בשעות הלילה הן אינן יכולות להפעיל מכשירי חשמל בסיסיים כמו מקרר, מכונת כביסה, מטען לטלפון הנייד והדבר החשוב בחורף הזה: תנור חימום.

"הקור הזה קשה מאוד בשבילן, הן רועדות מקור שם בבית ולא יכולות להפעיל שום דבר", מספרת בת משפחה. "הן חולות ויושבות בחושך ואי אפשר אפילו לעזור להן. אי אפשר לקלח אישה מבוגרת בחושך הזה".

נרות בבית. גורם סיכון לשריפות

נרות בבית במקום חשמל. גורם סיכון לשריפות

בביקור שערכנו השבוע בבית נחשפנו לתנאי המחיה הקשים של השתיים. האחת נאלצת לקבץ נדבות ברחובה של עיר והשנייה סועדת אותה מידי יום ודואגת לכל צרכיה.

נרות במקלחת

נרות במקלחת

לאחרונה הגיעו לדירה נציגים מחברת החשמל ומצאו כי בדירה בוצע חיבור לא חוקי לחשמל. מי ביצע את החיבור הן אינן יודעות, אלא שכתוצאה מכך, חברת החשמל ניתקה את החשמל לדירה באופן מידי. לדברי הנשים הן מתגוררות כבר עשרות שנים בדירה ואין להן ידע בחשמל או אפשרות לגעת במערכת החשמל.

על מנת להביא לחיבור החשמל בהקדם, הן הביאו חשמלאי שהגיע לביתן וסידר את לוח החשמל, אלא שאז התגלה כי אין חיבור הארקה בדירה בכלל והדבר עלול להיות קטלני במקרה של התחשמלות.

לצורך התקנת חיבור הארקה, דבר שהעלות שלו היא גבוהה עבורן, פנו השתיים לחברת "עמיגור" ממנה הן שוכרות את הדירה במסגרת זכאותן לדיור ציבורי.

לוח החשמל ממתין לחיבור הארקה. צילום: אלירם משה

לוח החשמל ממתין לחיבור הארקה. צילום: אלירם משה

"הם דיברו איתנו בהתחלה על חשמל שהוא לא חוקי" מספרת השבוע בתה של אחת מהנשים. "פנינו לעמיגור אבל כל יום מגיע לפה חשמלאי אחר ולא מצליח לסדר את ההארקה. הגענו למשרדים שלהם ובמקום לסייע לנו הם צועקים עלינו שאנחנו גנבי חשמל".

כן בוצע חיבור לא חוקי או לא בוצע, את זה כבר תחקור חברת החשמל ואף תפעל נגדן בהליכים המקובלים. לאחר הניתוק, שלדברי הנשים כאמור אינן מבינות בחשמל ואינן עומדות מאוחרי פעולה בלתי חוקית בלוח החשמל, הן דורשות כי עמיגור תחבר את ההארקה שכעת התגלה שאינה קיימת כבר תקופה ארוכה ושבלעדיה לא ניתן לחבר להם שוב את החשמל.

אחת הדיירות באור היום

"כרגע אין חשמל כי עמיגור הביאה כל פעם חשמלאי אחר שניסה לסדר את ההארקה ולא הצליח. אתמול היתה פה חברת החשמל שרצתה לחבר את החשמל, הם עשו ביקורת אבל זה לא עבר את הביקורת. אין חשמל כי אין הארקה בבית. זה בית של עמיגור והם צריכים לסדר את זה".

הארקה היא אחד ממרכיבי הבטיחות ההכרחיים במתקני חשמל המחוברים לרשת הארצית.

כמה חשמלאים לא מצליחים לסדר הארקה בדירה? צילום: אלירם משה

פנינו לחברת עמיגור כדי לברר כיצד כמה וכמה חשמלאים שמגיעים לדירה לא מצליחים לחבר אותה להארקה. כיצד קורה שכבר שבוע שלם הדיירות מצויות בחושך ובאפלה ולא בגלל שקיים חוב כספי אלא רק בגלל שהחשמלאים אינם מצליחים לפתור את התקלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מחברת עמיגור נמסר: "אנו תמהים על פנייתה של המשפחה מאחר והמשפחה עצמה יצרה את המצב. ניתוק החשמל נעשה על ידי חברת החשמל בעקבות חיבור פיראטי למערכת החשמל שיצר סיכונים בטיחותיים. המשפחה ביצעה שינויים במערכת החשמל ללא היתר או אישור של חברת החשמל ובניגוד לדין, דבר שגרם לכך שחברת החשמל היא הרשות המוסמכת בעניין לניתוק הדירה מרשת החשמל.

"מהיום הראשון שנתקבלה הפנייה במשרדינו, נעשים מאמצים למציאת פתרון בתיאום עם חברת החשמל. גם בשעות אלו (יום רביעי) נמצאים עובדי מקצוע בדירה על מנת לטפל בתקלה שהינה כאמור תוצר של התנהלות בלתי חוקית של המשפחה וגורמת סיכונים אשר חברת החשמל קבעה כי בשלם יש לנתק באופן מידי את הדירה מחשמל".

למען הסר ספר הוסיף גורם נוסף בחברה כי "אין לנו ולא הייתה לנו כל טענה כלפי חברת החשמל. פעילות המשפחה הביאה לניתוק החשמל ואנו עובדים במשך מספר ימים עד שימצא פתרון והתקלה תתוקן".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר