פרופ אייזק. צילום: עמותת פידל

הנערים שהקימו בית קפה טסים למסע באתיופיה

המשימה הושלמה: אחרי שאספו כסף בבית הקפה שהקימו, יטוסו 31 הנערים ממרכז פידל למסע שורשים ייחודי באתיופיה

פורסם בתאריך: 20.12.18 23:59

     

אחרי עבודה קשה הגיע הזמן גם לקצור את הפירות. במשך שנה שלמה עבדו נערים בני קהילת יוצאי אתיופיה תושבי שאקלון קשה כדי לממן את טיסה לארץ בה נולדו הוריהם אתיופיה ולצאת למסע שורשים. כחלק מהעבודות, הם הקימו חממה רחוב מנדלי מוכר ספרים בשכונת שמשון, בנו אדניות מעץ, גידלו שתילים ומכרו אותם לקונים שהגיעו מכל רחבי הארץ.

החממה של מרכז נשר. צילום: עמותת פידל

החממה של מרכז נשר. צילום: עמותת פידל

כמו כן הפעילו בחממה בית קפה, קיימו שוק בימי שישי ואירועי שירה בציבור. העבודה הקשה השתלמה ובמוצאי השבת הקרובה הם יצאו למסע מרגש בעקבות השורשים ויכירו את המקום בהם נולדו הוריהם.

פרופ' אייזק מדבר. צילום: עמותת פידל

באירוע שהתקיים ביום שלישי הגיע סגן שגריר אתיופיה בישראל לביקור ייחודי במרכז של עמותת פידל כדי להיפגש עם בני הנוער לפני הטיסה. עוד נכחו באירוע מנכ"לית עמותת פידל, מיכל אברה סמואל, שגרירת ישראל באתיופיה לשעבר, הגב' בליינש זבדיה וכן כיבד בנוכחותו פרופסור אפרים אייצק מאוניברסיטת פרינסטון. הנערים הגיעו למפגש יחד עם הוריהם כדי לשמוע ולהתכונן למסע המיוחל.

השלט בכניסה למרכז נשר. צילום: עמותת פידל

מיכל אברה סמואל משוחחת עם הנערים והוריהם. צילום: עמותת פידל

מיכל אברה סמואל משוחחת עם הנערים והוריהם. צילום: עמותת פידל

"המטרה שלנו היא שבני הנוער יכירו וידעו את השורשים של הקהילה ויהיו גאים בה. עליתי לארץ בגיל 9 ונסעתי לאתיופיה אחרי 30 שנה" מסרה מנכ"לית עמותת פידל, מיכל אברה סמואל והוסיפה "הייתי גאה מאוד לחזור לאתיופיה כיהודיה, ישראלית, אתיופית, ללכת ברחובות אתיופיה ולהרגיש שאני שגרירה של מדינת ישראל. אתם תהנו ותכירו ותחזרו עם גאווה גדולה על כך שההורים שלכם עשו מסע עילאי והגיעו לארץ".

נציגי העמותה יחד עם סגן שגריר אתיופיה. צילום: עמותת פידל

"מתוך הקבוצה של בני הנוער יוצאים קבוצה של 31 בני נוער שעבדו מאוד קשה כדי להשיג את היעד. אמרנו לעצמנו שכדי שהמסע יהיה אמיתי אנחנו נעבוד קשה ועם הכסף הזה נטוס לאתיופיה. הנה החלום הזה מתגשם. מאחורי הקלעים מעורבים הרבה אנשים ולכולם יש משהו משותף הם אנשים שבאמת אוהבים את המקום הזה" מסר השבוע מנהל המרכז באשקלון, יניב בן חגי לוי וביקש גם להודות לרשויות ולעמותה שסייעו לו בהובלת המרכז להישג המרשים "תודה לעיריית אשקלון, תוכנית 360 של אגף שחר במשרד החינוך ולהסתדרות הציונית. כמובן שמי שאחראית על הכל זוהי עמותת פידל שעושה הכל עם הלב ומובילה את הדבר הזה ואנחנו צריכים להיות גאים שהגב שלנו כזה חזק".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר