הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות
הרב יעקב אביטן ואיתי סהר לפני הבחירות

המדינה מודה: מגיע לשסג מנדט רביעי; מופת: המנדט שלנו

לאחר בדיקת הטענות של שסג על שתי טעויות בספירת הקולות של סיעת "מופת", מודה המדינה כי אכן כך היה וכי יש להפחית מנדט אחד לסיעת מופת ולהוסיף אותו לסיעת שסג. מנגד הציגה "מופת" טעויות בשמונה קלפיות נוספות אשר מותירות את המצב על כנו

פורסם בתאריך: 12.12.18 13:34

     

המדינה הגיבה לעתירתה של סיעת שסג בראשות הרב יעקב אביטן שטען כי נעשו טעויות בספירת הקולות של סיעת "מופת" בראשות איתי סהר.

בתגובתה כותבת המדינה "על פני הדברים נראה כי במסגרת הקלדת תוצאות הבחירות לטבלה מרוכזת על בסיסה קבע מנהל הבחירות את תוצאות הבחירות, ככל הנראה כתוצאה מטעות, הוחלף מספר הקולות שניתנו בקלפיות אלה בין רשימת 'מופת' לרשימת 'אשקלון תנצח' אשר שימשו כבסיס לקביעת תוצאות הבחירות".

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

אווה טוטאי בישיבת המועצה החגיגית. צילום: סיון מטודי

על פי החוק, בתום ספירת הקולות כאשר נותרים עודפי קולות הם מועברים למפלגה שיש לה הכי הרבה עודפי קולות מעבר למנדטים השלמים. על פי הספירה באשקלון לסיעת מופת היו 940 קולות עודפים אחרי המנדט הראשון ואילו לשס"ג היו 926 קולות עודפים אחרי המנדט השלישי. לכן מופת היא שקיבלה את עודפי הקולות של הסיעות האחרות ובכך הצליחה להכניס מנדט שני למועצה – חברת המועצה אווה טוטאי.

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

אלא שבדיקה של שס"ג, שכעת קיבלה אישור של המדינה, העלתה בשני מקרים, בשל טעויות הקלדה, מופת קיבלה קולות שלא היו שייכים לה בסך של 41 קולות. מה שאומר שעודפי הקולות של מופת הם 899 ולכן שס"ג אמורה לקבל את המנדט הנוסף.

הטעויות הן: על פי פרוטוקול ועדת קלפי מספר 167 נספרו לסיעת מופת סך 7 קולות בלבד ואילו בתחשיב הקולות הכולל הוקלדו עבורה 35 קולות עבור. כך גם בקלפי 168 שבה נספרו לסיעת מופת 18 קולות אך בפועל הוקלדו לה 31 קולות.

המדינה גם מסבירה בתגובתה כי על פי החוק, אינה יכולה בשלב זה לתקן את תוצאות הבחירות ומי שיכול לעשות זאת זה רק בית המשפט.

"במידה ובית המשפט הנכבד יקבע כממצא עובדתי כי נפלה טעות ויורה על תיקון פרוטוקול מנהל הבחירות כאמור, הרי שחלוקת המנדטים תשתנה כך שרשימת ת ("מופת") תזכה במנדט אחד (במקום שניים); רשימת שסג תזכה ב-4 מנדטים (במקום 3)", נכתב בתגובת המדינה.

חי דהרי. צילום: סיון מטודי

חי דהרי. צילום: סיון מטודי

אלא שסיעת מופת שמסרה את תגובה לעתירה טענה כי בדיקה שלהם גילתה טעויות בשמונה קלפיות נוספות. על פי השגיאות שאותן הציגה מופת – בשלוש קלפיות לא דווחו להם 29 קולות ובחמישה קלפיות אחרות דווחו 17 קולות יותר לסיעת שסג. "גם אם תוכח טענת שסג בדבר 41 קולות שדווחו ביתר עבור מופת, בקלפיות 167 ו-168 וקולות אלו יגרעו מ-940 הקולות שדווחו עבורה, ומאידך גיסא יתווספו 29 הקולות המגיעים לה, יסתכמו הקולות העודפים עבור מופת ב- 928 קולות (940-41+29=928). לאחר גריעת 17 הקולות שדווחו ביתר עבור שסג, יסתכמו הקולות העודפים עבור שסג ב-909 קולות(909=926-17)". חישוב זה מותיר את סיעת מופת כמי שזכאית למנדט הנוסף על פני סיעת שסג מפני שהיא מחזיקה במספר קולות רב יותר.

אם בית המשפט יקבל את העתירה, מי שייכנס למועצה הוא חבר המועצה לשעבר, חי דהרי ומי שתיאלץ לצאת מהמועצה היא חברת המועצה אווה טוטאי.

הדיון הראשון יתקיים מחר בבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר