השלט על גדר המתחם. צילום: אלירם משה

יואל דוידי מפתיע: אני מוכן לפתוח את הכביש בשד' ירושלים

לפני שנה בדיוק נהרס כביש ששימש אלפי תושבים בשכונת ברנע כחלק מתכנית להקים במקום מרכז מסחרי. התושבים זעמו והעירייה הבטיחה כביש חלופי. העירייה לא הקימה מאומה ודווקא היזם, באופן מפתיע, מציע להקל על סבלם של התושבים

פורסם בתאריך: 12.9.18 21:46

     

בדיוק לפני שנה הופתעו תושבי שכונת ברנע כשכביש באורך 60 מטרים נהרס על ידי טרקטורים ובשטח בו עובר הכביש גודר על ידי פועלי קבלן גידור.
הסערה היתה רבה. מדובר בכביש שמלבד זה שהוא משמש גישה למרכז המסחרי ולקופת חולים ברחוב חיים סלע הסמוך, מדובר גם בפגיעה באורח חייהם של מאות תושבים המתגוררים בבניינים הסמוכים ובעשרות וילות בשכונה.

מיקום החסימה שגם עודכנה במפות waze

אחד התושבים המוחים שהגיע למקום הוא איציק אברג'ל, המתגורר בבניין הסמוך. אברג'ל ניסה להתעמת עם אנשי העירייה שהגיעו למקום וצפו המתרחש כשהם ממלאים פיהם מים. "אני מסתכל מהצד לא הבנתי של מי של מה" משחזר השבוע אברג'ל "כולם עומדים מהצד, אני התעמתתי עם הקבלן המבצע. והוא אומר לי ב'האי לישנה' "בעוד שבועיים מתחילים לבנות. זה שטח פרטי". אמרתי לו "תקשיב אנחנו לפני ראש השנה לפני יום הכיפורים לפני חג הסוכות, גרים פה מסביב אלפי אנשים שזו הדרך היחידה שלהם מהשכונה. אמרתי לו אז בעוד שבועיים תבוא תחסום".

חסימת הכביש לפני שנה. צילום: אלירם משה

התושבים גילו כי מדובר בעוד פרוייקט של היזם יואל דוידי שמתכוון לבנות במקום ככל הנראה מרכז מסחרי. הטרקטורים השלימו את מלאכתם חרף מחאת התושבים. רובד האספלט נעקר ממקומו והכביש הפך בלתי שמיש, לבד מעמודי המתכת שהקיפו את המתחם המיועד לבניה וגדר הפח שהקיפה את המקום.

העובדים ממשיכים להקים את הגדר שתחסום את הכביש. צילום: אלירם משה

אמנם מדובר בשטח פרטי של אדם שיש לו הזכות לעשות בו כרצונו. אבל לאברג'ל יש טענות גם כלפי התנהלותה של העירייה. "אני שואל: לא נכון שעיריית אשקלון תגיד לעצמה "רגע, רגע, יש לנו את בלפור ואת כל השכונות שיש מסביב ואת כל הוילות ואת כל הבניה שבנה בכור ואת כל הבניה שבנה חסן. אני לא צריכה פה איזה ריאה ירוקה אחת באמצע? האם לא צריך גן שעשועים לכלל התושבים?" שואל אברג'ל "וגם אם הוא קנה, זו היתה קניה מטופשת. שהעירייה תעשה איזה בארטר בקרקעות. כל עוד הדבר עומד בבית משפט למה להצר את צעדיהם של תושבים? הדבר עדיין נידון בבית משפט ואין עליו עדיין אישור – תן לאנשים לחיות כמו שהם חיו 25 שנה. שבוע לפני שיש לך אישור לעשות קידוחים תבוא תחסום. זה שלך? לבריאות".

דוידי. זה השטח הפרטי שלו

כאמור, שנה חלפה והמתחם המגודר עומד בשיממונו. העבודות נעצרו אז, כשעדיין לא הספיקו העובדים לגדר את כל המקום. לפני מספר ימים ניתן היה להבחין בשלט צהוב שתלו במקום תושבים אשר כבר שנה סובלים את הדרך הארוכה שהם צריכים לעשות כל יום כמה פעמים, בגלל ביטול הכביש. "סגרתם את היציאה איפה החלופית שהבטחתם?" נכתב על השלט.

אברג'ל אמנם גר בשכונות למקום שבו נתלה השלט אך לדבריו הוא אינו זה שתלה אותו. "אני גר פה בבניין הזה משנת 2000. כבר 18 שנים אני שומע את הדיבורים על בניה. הנה עברה שנה, כל השנה אנשים צריכים לעבור דרך מחסומי פח שבורים, אנשים מרימים עגלות וטובעים בחולות, עוברים במקום סבוך שיכולים להיות שם נחשים. הפועלים גם פגעו בתאורת רחוב שכבר שנה לא עובדת".

השטח העזוב כבר שנה. צילום: אלירם משה

לאחר שקמה זעקה הבטיחו בעירייה במקום הכביש שבוטל תיסלל דרך חלופית כ-300 מטרים מדרום לכביש שבוטל ותחבר בין כביש הוילות הפנימי של שד' ירושלים לכיכר עם רחוב אצ"ל. אלא שעד עתה, כיכרות הוקמו והורחבו בכל רחבי העיר, אך הכביש האמור שאורכו הוא כ-20 מטר בלבד טרם נסלל כמו שהעירייה הבטיחה.

כאן הציעה העירייה לסלול כביש חלופי שיתחבר לכיכר. רק הציעה. צילום: אלירם משה

מי שדווקא בישר השבוע את הבשורה המעניינת הוא דווקא היזם יואל דוידי. "אני מוכן למען התושבים לפתוח את הכביש. עד שאני אבנה זה עניין של שנה או יותר, בינתיים אני על חשבוני אעזור לתושבים בשנה הזו" מסר השבוע דוידי ל'כאן דרום' והוסיף "אם העירייה תיתן לי אישור לפתוח את הכביש אני אפתח אותו מחדש. בתנאי שכשאני אקבל את ההיתרים אני אבנה במקום. כרגע זה בהליכי היתר. זה סיפור של שנה עד שאני אקבל".

מעיריית אשקלון נמסר: "ניתן לראות כי עומסי התנועה פחתו באופן משמעותי מאז השינויים שביצעה הרשות באזור ברנע בכלל ובשדרות ירושלים בפרט. קטע הכביש המדובר הינו שטח פרטי, משכך במנהל ההנדסה החלו עם סגירתו בתכנון דרך חלופית, עליה שוקדים בימים אלה. בשל הגידור שבוצע ללא היתר הוצא נגד היזם צו הפסקת עבודה ונפתח תיק תכנון ובנייה שכיום מצוי בהליכים משפטיים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר