בהיתר או שלא. צילום: אלירם משה

הכביש נחסם: התושבים זועמים

הכביש בשד' ירושלים לכיוון רחוב חיים סלע נחסם במפתיע. הכביש נצבע בהתאם וגדר מוקמת ברגעים אלה כדי שלא תוכלו לעבור. התושבים זועמים, החסימה לדבריהם פוגעת בהם. חסימה חוקית או לא. העירייה: היזם ביצע את העבודות במקום בטרם קיבל היתר בנייה

פורסם בתאריך: 12.9.17 09:29

     

מיקום החסימה שגם עודכנה במפות waze

תושבים רבים הופתעו לגלות אתמול בבוקר את עבודות הגידור בשד' ירושלים, בין הכיכר עם רחוב האצ"ל ובין הפניה שמאלה למרכז בכור. בירור קצר העלה כי מדובר בגידור לצורך הקמת מרכז מסחרי חדש שמתכוון היזם יואל דוידי להקים במקום.

ככל שחלפו השעות התברר כי השטח המגודר עולה גם על הכביש שחיבר בין עשרות בתים ברחוב אל ציר התנועה הראשי. לאחר שהוקמו עשרות העמודים שאליהם מחוברות בשעות אלה איסכוריות ויגדרו את השטח שבו אמור לקום המבנה, גלשו הפועלים אט אט צפונה והחלו לחסום גם את הכביש.
לקראת ערב שוגרו למקום גם עובדים שצבעו את הכביש וסימנו 'אי תנועה' כדי להבליט את האיסור החדש לפנות שמאלה. בכל כמה רגעים מגיע למקום נהג עם רכבו ומגלה את דבר הסגירה, כך גם מהצד השני של קטע הכביש החסום.

תושבי הבניינים הסמוכים קיבלו בהלם את דבר החסימה שהחל מהיום תהפוך את דרכם הביתה לארוכה ומייגעת יותר. כדי להגיע אל ביתם יאלצו לבצע סיבוב של ממש שמאריך להם את הדרך.

כשביקרנו אמש במקום, היו שם מהנדסת העירייה ויקטוריה ברנגל, ואף מנהל מדור תנועה בעירייה המהנדס ננו אנדראסקו. לדברי איציק אברג'ל המגורר בבניין הסמוך, מהנדסת העיר הודיעה לפועלים כי אסור להם לחסום את הכביש, אך לדבריו מיד לאחר שהיא הלכה הם המשיכו בעבודה וחסמו את הכביש. "כל דאלים גבר. היא אמרה לא לעשות והם עשו. יש לי פה 2 תלונות שלחו לכאן פקח אבל הם המשיכו בכח שלהם ובגבורה שלהם להרים טלפונים למי שהם חושבים שיכול לעזור להם. עוד מעט הם קונים פה את כל העיר. יש פה שכונה שלמה שנפגעת מזה. אין לו היתרים, הדבר בדיון בבית משפט והוא כבר קבע עובדות. לפני החגים סוגרים פה שכונה?".

"יש דברים שזה לא בשליטה שלנו. הבנתי שהשטח מזמן מאושר וברור לכולם שזו כבר החלטה מזמן מזן שיבנה שם בניין." אומרת היום המנהלת לשעבר של מקיף א', עדנה ולנשטיין שמתגוררת בסמוך, "זה לא תענוג גדול אבל אני באמת ובתמים לא יודעת לאן זה מוביל וכמה קשה זה יהיה. זה הפתיע אותנו בצורה בלתי רגילה אני פותחת את הדלת וטראח אני רואה עמודים. וזהו… הבנתי שהרבה אנשים ניסו לטפל בעניין הזה וזה לא כל כך הצליח. כבר ידענו לפני כמה שנים שיבנה פה בניין. דיברו על זה כל הזמן. הייתי בטוחה במיליון אחוז שזה מרכז מסחרי קטן שיושב בפינה ולא יכול להפריע לאף אחד. לגבי הכביש, אין לי שום מושג. כנראה שלא ננצח, למרות שאני רגילה לנצח".

העובדים ממשיכים להקים את הגדר שתחסום את הכביש. צילום: אלירם משה

כולם פה זועמים וכולם רוצים שיחזירו את זה למצב הקודם" מספרת הבוקר אביבית אלפסי שמפעילה פעוטון בסמוך לכביש החסום "מבחינתי זה גורם להורים בבוקר לעשות את כל הסיבוב דרך רחוב קדש. זה נורא קשה. הם פשוט חסמו את הכביש ואין לנו יציאה וכניסה לגן אלא רק מסביב. זה גוזל לי מהפרנסה. הורים יעדיפו ללכת לגנים במקומות אחרים" אומרת אלפסי בדאגה ומוסיפה "היתה אמא אחת שלקחה את הילד שלה כי ראתה שיש פה פועלים ערבים שעובדים ואמרה שהיא לא מוכנה להשאיר אותו. היתה אמא אחרת שאחרה לי וכל ההורים אומרים שנורא קשה להם להגיע כי יש פקקים. גם ככה כל ברנע פקוקה. אני מקווה שיפתחו לנו פה כביש קטן מהצד ויסדרו לנו את זה. אני לא יודעת מאיפה. התקשרתי למוקד העירוני ופתחתי פניה וגם השארתי הודעה בלשכת ראש העיר וביקשתי שיצרו איתי קשר ויגידו לי מה הם מתכוונים לעשות. אני מקווה שהכל בסוף יסתדר".

תושב אחר שגר סמוך והעדיף שלא להזדהות התפלא על הקלות שבה העירייה מאשרת דבר כזה ורואה לנגד עיניה את טובת היזם לפני טובת הציבור. "אנחנו בשכונה הכי פקוקה בעיר. חושבים כל יום מהיכן אפשר לסלול עוד כביש שיקצר ויקל על הפקקים פה ופתאום העירייה נותנת יד בדיוק למעשה הפוך, לחסום לנו כביש שמקצר להרבה אנשים את הדרך" אומר התושב "היזמים האלה שמתעשרים על שטחים פתוחים שהיו בעבר שייכים לציבור מתגאים שהם מפתחים את העיר ותורמים לה. אבל פה מתגלה בדיוק ההיפך. פה זו פגיעה בעיר ובתושבים. היו יכולים להשאיר את הכביש ולהעתיק דרומה את כל הבניין. הרי הכביש הזה, אם היה נשאר פתוח היה משרת גם את המרכז המסחרי לכשיבנה".

בצהרי היום, מיהר היזם לשלוח למקום טרקטור ולהחריב את קטע הכביש באופן בלתי הפיך, לבל יצליחו התושבים ללחוץ בדרכם ולשנות את רוע הגזרה או להגיע להסדר שבמסגרתו יישאר הכביש על כנו והמתחם שמתוכנן יוסט כמה עשרות מטרים דרומה.

סופי או לא? התושבים לא יודעים מה לעשות. צילום: אלירם משה

הכביש שאורכו בסך הכל כמה עשרות מטרים שרת את דיירי מגדלי בכור, את עשרות המשפחות שמתגוררות בוילות שממערב לאתר הבניה, את באי המרכז המסחרי 'מרכז בכור' שכולל גם את 'מרפאת היובל' של 'שירותי בריאות כללית' אליה מגיעים תושבים מכל רחבי השכונה ובעוד מספר ימים צפויה להיפתח במקום גם סוכנות הדואר החדשה של השכונה, במקום זו שנסגרה במונטיפיורי. אלא שכעת התנועה למקום תהיה הרבה פחות פשוטה, דרך רחוב קדש מצפון.

מעיריית אשקלון נמסרה תגובה לאחר פרסום הכתבה ולאחר שיצרה התלהמות בכל רחבי העיר. מהתגובה ניתן ללמוד מה דחק ביזם להחריב את הכביש ולגרום לו נזק בלתי הפיך כמה שעות לאחר פרסום הכתבה.

מהעירייה נמסר: "היזם ביצע את העבודות במקום בטרם קיבל היתר בנייה כמתבקש, ועל כן הוחלט להוציא לו צו הפסקת עבודה בגין הקמת גידור מגרש ללא היתר. במקביל, בוחנים במנהל ההנדסה הכשרת דרכים חלופיות לנהגים במקום קטע הכביש שנחסם לתנועה. יש לציין עם זאת כי המגרש האמור הינו שטח פרטי בבעלות היזם, כולל קטע הכביש המדובר".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר