תחנה מרכזית אשקלון
תחנה מרכזית אשקלון

תחנת רוח: סאגת התחנה המרכזית נמשכת

לפני שבועיים הודיעה חברת נצב"א כי תהרוס את התחנה הקיימת ותקים תחנה זמנית, וזאת על מנת לבנות תחנה מרכזית חדשה לעיר. כעת אומר סגן ראש העיר והממונה על מנהל ההנדסה יורם שפר: “כל עוד אין היתר להקמת תחנה חדשה לא נקדם תוכנית לתחנה חלופית”

פורסם בתאריך: 17.8.18 14:41

     

יו”ר סיעת "תכלית עכשיו" יורם שפר אמר השבוע כי בתוקף תפקידו כממונה על ההנדסה לא ייתן אישור לבניית תחנת מרכזית חלופית כל עוד נצב”א לא ביקשה היתר לבניית תחנה חדשה. “אני מלווה את הנושא מחודש מאי 2014, ובינתיים אין אפילו בקשה להיתר. מי שאומר לציבור שתחנה תקום או שהתכניות לכך יאושרו תוך כמה חודשים מטעה, בלשון המעטה”, אומר שפר השבוע.

אין אפילו בקשה להיתר. גלאם, ושפר באתר בנייה אחר. צילום: אשר דיין

בשבועות האחרונים עלה שוב נושא התחנה המרכזית באשקלון לכותרות, אחרי שחלקים מתקרת התחנה נפלו ובנס לא היו נפגעים. אולם שפר לא לקח סיכון והורה על סגירת חלק מהרציפים. על פי דוח שהוכן על התחנה, עולה כי התקרה בתחנה סובלת בחלקה מנפיחות שעלולה להביא לקריסה. על פי ההמלצות, יש לבצע חציבה בתחנה ולפנות חלק מהמקומות שעלולים לקרוס.

החלק בתקרה שנפל הערב

החלק בתקרת התחנה המרכזית שנפל

על פי המכתב, נטען כי בתוך חצי שנה התחנה אמורה להיהרס, אולם שפר אומר שהדברים לא מדויקים. “אין אפילו בקשה להיתר לבנות תחנה חדשה”, אומר שפר. “כבר בשנת 2015 העברתי החלטה עקרונית בוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקדם תחנה חדשה, אך זה לא יצא לפועל.

“במשך שנים התרעתי על מצב התחנה, אך אגד ונצב”א לא עשו דבר מתוך חשיבה שהן בדרך להקמת תחנה חדשה אז ההשקעה מיותרת”, מסביר שפר. “גם אחרי שאישרנו חלופה מועדפת לקדם אותה לתכנית החדשה, לא קודם דבר. הוצאתי על כך מכתב חמור לממונה על התחבורה עוד בשנת 2017, ואף פגשתי אותו אישית, אך דבר לא התקדם”.

התחנה המרכזית באשקלון. צילום: דני סבח

בשבוע שעבר התקיים דיון על נושא התחנה, שנקבע עוד לפני נפילת הבטון, ובו עלה גם נושא התחזוקה. “היה דיון על התחנה, וזה לא יקרה בחודשים הקרובים, כך שאין שום בשורה. כל עוד אין תכנית לתחנה החדשה אנחנו לא מקדמים תחנה חלופית, זה לא על חשבון זה. קודם שיהיו תכניות עדכניות ואחר כך נתקדם. מי שמוכר לציבור שהתחנה אוטוטו מוקמת או שזה עניין של חודשים טועה ומטעה. אפילו הצעתי לשטח חלופי למוסך של אגד נדחתה בחמש שנים”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר