אטיאס וזיו אב. האם יזכו לממש את התכנית באשקלון? צילום: יח"צ

עיר בטוחה: התכנית של אטיאס למלחמה בתאונות הדרכים באשקלון

המועמד לראשות העירייה מתכנן ליישם לכשייבחר את תכנית 'העיר הבטוחה בישראל'. הוא נפגש עם המדען הראשי לשעבר של משרד התחבורה, שהגה את התכנית וגם ילווה אותה באשקלון

פורסם בתאריך: 5.7.18 17:48

     

תאונות הדרכים כבר הפכו למכת מדינה. כמעט לא חולף יום מבלי שתתרחש תאונת דרכים משמעותית באשקלון. זו גם הסיבה שמועמדים לראשות העירייה לוטשים עיניהם גם לתחום זה. הטענה הרווחת היא שתמיד אפשר לשפר ולא חסר תחומים בתשתית התחבורה המקומית ששיפורה תפחית את כמות תאונות הדרכים בתחומה.

זקוקה למקצה שיפורים. תחבורה באשקלון. צילום: אלירם משה

בחצי השנה האחרונה ביצעו אנשי עמותת אור ירוק מספר בדיקות לגבי מצב הבטיחות באשקלון. בתחילת השנה פורסם בכלי התקשורת כי מצב הבטיחות בכבישי אשקלון בינוני בלבד. בתחילת השבוע פרסמה העמותה נתונים חדשים ומדאיגים אף יותר. על פי הנתונים, העיר אשקלון נמצאת במקום השמיני במספר הילדים שנפגעים בכבישי העיר בחופש הגדול. עוד מגלה העמותה נתון מדאיג: בחמש השנים האחרונות נפגעו באשקלון 52 ילדים בימי החופש הגדול, כעשרה ילדים בכל חופש.

בתקופה האחרונה ערך המועמד לראשות העירייה, משה אטיאס בדיקות עם מומחים ובדק האם ניתן להפחית את כמות הנפגעים בעיקר בקרב ילדים בכבישי אשקלון, ומתברר שהתשובה לכך חיובית בהחלט.

תאונה מיני רבות באשקלון. הפעם בנווה אילן. צילום: אלירם משה

לאחר מספר שיחות מקדימות בנושא, נפגש לפני כשבועיים אטיאס עם מהנדס התחבורה ד"ר אמיר זיו אב, שבבעלותו חברת ההנדסה זיו-אב טכנולוגיות וחברת טרילוגי'ק . זיו-אב נחשב לאחד ממומחי התחבורה המובילים בישראל, ובעיני רבים אף למומחה מספר 1 בארץ לכל נושאי התחבורה. בעבר כיהן בתפקיד המדען הראשי של משרד התחבורה, ושימש כחבר דירקטוריון במספר חברות שונות, אחת מהן היא 'עשות אשקלון'.

במשך כשעתיים הקשיב אטיאס למצגת שמסבירה כיצד ניתן להציל חיי אדם בכבישי ישראל, ופירט באוזני ד"ר זיו אב את הבעיות הקיימות באשקלון – בעיות שבחלקן היו בהחלט ידועות למהנדס הבכיר. בעבר הציג זיו–אב תכנית דומה להצלת חיי אדם בכבישים למדינת ישראל, תכנית עשויה לחסוך כ-100 הרוגים בשנה בכבישי הארץ.

תאונת דרכים בשד' ירושלים. צילום: אלירם משה

כעת מבקש זיו-אב להחיל את התכנית גם ברשויות המקומיות. לאחר הפגישה החליט אטיאס, שכשייבחר לראשות העיר יישם את התכנית באשקלון וקיבל את ברכת הדרך מזיו-אב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




התכנית עצמה לא כרוכה בעלויות גבוהות למשלם המיסים, וכוללת מספר פרמטרים שהרשות המקומית יכולה בהחלט לשאת על עצמה.

כך למשל, הורדת המהירות המותרת בתוך העיר מ-50 ל-35 קמ"ש – מה שנמצא בתחום אחריותה של מועצת העיר – אמורה לחסוך תאונות רבות, ובפרט הרוגים ופצועים. "המהירות באשקלון צריכה לעמוד על 35-30 קמ"ש באזורים העירוניים הצפופים, ובכך נמנע מעל 50 אחוז מהתאונות ולכן גם את כמות ההרוגים והפצועים", טוען זיו-אב. גם ההשקיה המיותרת לדעתו, בסמיכות לכבישים מרטיבות אותם וגורמות להחלקות בעיקר של קטנועים ואופנועים – החלקות שגורמות לפציעות מיותרות רבות ואף עלולות לגרום למוות.

ד"ר זיו-אב נשמע בהחלט מסופק לאחר הפגישה עם אטיאס. לדבריו של זיו-אב מדובר בתכנית חשובה מאין כמוה שעל פי המחקרים תחסוך בוודאות חיי אדם. "המחקרים שביצענו מעידים כי התכנית תחסוך עבור רשות מקומית כמו אשקלון יותר ממחצית מתאונות הדרכים ולכן גם יותר ממחצית מהפצועים וההרוגים. אשקלון בהחלט יכולה להוביל את התכנית, אני עומד לרשות העיר בכדי לסייע בישום המבצע ואשמח אם העיר תגרום לערים אחרות ללכת בעקבותיה", אמר והוסיף "כאשר המבצע ייצא לפועל, אשמח להזמין את הועדה הבין-משרדית להתקני תנועה ובטיחות, המורכבת מכ-30 חברים ממשרד התחבורה, המשטרה ויועצים מקצועיים, להגיע לביקור בעיר ולקבל את ברכתה להתנעת המבצע".

רכב הפוך באבן עזרא. צילום: דוברות איחוד הצלה

אטיאס עצמו נשמע נרגש משיתוף הפעולה ."אני חייב להודות לד"ר זיו-אב שהקדיש לא מעט שעות מזמנו היקר לטובת העיר אשקלון. מדובר בתכנית מהפכנית שטרם נוסתה בישראל, אני בטוח שבעזרת הניסיון והמקצועיות של ד"ר זיו-אב נביא את התכנית לאשקלון ובכך נציל חיי אדם, והלוואי וערים אחרות יילכו בעקבותינו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר