יום הזיכרון לנספי סודר בדרכם לארץ ישראל. צילום: אייל אסרף

בשבוע הבא: הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לנספי סודן

יום הזיכרון מצוין מספר ימים לפני יום שחרור ירושלים, מושא הכיסופים של העם היהודי שישב בגולה וממחיש את סיפור החברה הישראלית החולקת חלום משותף. כבר בתחילת השבוע הקרוב: פרויקט 'זיכרון בסלון'

פורסם בתאריך: 3.5.18 15:27

     

ביום רביעי (9/5/18) תקיים עיריית אשקלון את הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון לכ-4,000 יהודי אתיופיה שנספו בשנת 1983 בדרכם מסודן לארץ ישראל.

הטקס, שייערך במרכז הכנסים הבינלאומי במכללה האקדמית אשקלון בשעה 18:00, יכלול את קטע אמנותי של להקת 'פקרבנד' ושירם 'אנגורגורו' (המביע כאב וקינה), ימשיך עם תפילת הקייסים לעילוי נשמתם של הנספים, הדלקת ארבע נרות זיכרון, הקרנת עדות חיה ולסיום, הזמרת רבקה סיום את השיר 'אין לי ארץ אחרת'.

יום הזיכרון לנספים בסודר. צילום: אייל אסרף

השנה יתווסף לאירוע המרכזי גם פרויקט 'זיכרון בסלון' בסימן 'סיפור על הדרך – חולמים ירושלים' במסגרתו יוכלו התושבים לשמוע את הסיפור המלא מאחורי ההישרדות של העולים, על המסע המפרך והקליטה בארץ.

האירועים מתחילים כבר בתחילת השבוע הקרוב:

יום ראשון
בשעה 10:30 יעיד מלקו טרויה במתנ"ס 'שפירא'
בשעה 11:30 יעיד עמרם אלקום במתנ"ס 'וולדנברג'
בשעה 16:30 תעיד יירוס שיגוט במתנ"ס 'כצנלסון'

יום שני
בשעה 15:30 תעיד אורית ז'נבה במתנ"ס 'בורטון'

יום ג'
בשעה 15:30 תעיד קטמה צ'קול במתנ"ס 'בית ווסק'

יום הזיכרון מתקיים כמידי שנה לזכר כ- 4,000 מבני העדה האתיופית, נשים, גברים, קשישים וילדים שנספו בדרכים ובמחנות הפליטים בסודן בניסיונם לעלות לישראל. הם סבלו ממגפות, מרעב, וממעשי התנכלות, אונס ושוד רצחני.

ההליכה של משפחות, קשישים וילדים נמשכה לעתים חודשים, והם מתו במהלך המסע הרגלי מאתיופיה לסודן ברעב ובצמא, נפטרו ממחלות או נפלו קרבן לשודדים ולחיות טרף במהלך המסע.

העולים ששרדו את תלאות המסע המפרך הם הגיבורים שמספרים את סיפורם של יקיריהם מדור לדור למען הנצחתם וזכרם של הנספים, שלא זכו להגשים את החלום, לעלות לעיר הקודש – ירושלים -ציון.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר