השלום יגיע מאלו שרוצים אותו. בן כפיר, השבוע בפתח ביתו. צילום: אורי קריספין.

אב שכול מאשקלון לשר הביטחון: אפשר לפלסטינים להשתתף בטקס זיכרון משותף

בן כפיר ששכל את בתו לפני 15 שנה: "אני לא חושב שיש הבדל בין הטעם של הדמעות שלי לבין הטעם של הדמעות של אם פלסטינית שמבכה את בנה שנהרג על ידי חיילי צה"ל", הוא מסביר

פורסם בתאריך: 15.4.18 17:09

     

פורום משפחות שכולות עתר לבג"צ נגד החלטתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן לאסור את כניסתם של 110 פלסטינים מטעמי ביטחון. השר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו והסביר "לא אתן יד לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל".

הציוץ הלא מפתיע הקים אליו באחת מבול של מחאה מכל גופי השמאל ומכלי התקשורת. מי שעומד מאחורי הטקס השנוי במחלוקת הוא פורום המשפחות השכולות יחד עם ארגון לוחמים לשלום שכבר שנים פועלים לשיח של שלום בינם לבין מקביליהם בצד הפלסטיני.

בין הפעילים בפורום המשפחות השכולות עומד גם בן כפיר, תושב אשקלון שאיבד את בתו יעל לפני 15 שנים בפיגוע הטרור בצומת צריפין. בן כבר סיפר בעבר ל'כאן דרום' על רצונו המיידי לאחר שבתו נרצחה לקום ולנקום ועל ההתפכחות שהתחוללה במוחו לאחר שהבין שהנקמה היא לא הפתרון אלא הידברות ושלום.

יעל כפיר הי"ד. כמעט 15 שנים בלעדיה.

כפיר כתב מכתב לשר הביטחון ושלח לו אותו אבל טרם זכה לתגובה. התגובות באו כצפוי מימין ומשמאל. "היו הרבה תגובות תומכות והיו גם שיתופים אבל היו גם קללות ונאצות כרגיל במדינת ישראל" מספר היום כפיר, "כתבו לי שאני אלך לעשות את הטקס בעזה. כתבתי להם שבשמחה הייתי הולך לעזה, אבל לא מרשים לי".

מכתבו של בן כפיר לשר הביטחון

כפיר סבור כי לשר הביטחון אין סמכות לאסור כניסה של אדם בגלל עניינים שנראים לו כ"חוסר טעם". "אני חושב שאין לו שום בסיס. הוא שר ביטחון הוא לא שר לענייני טעם טוב והיגיון. הוא אמר שזה לא הגיוני וזה טעם רע" אומר כפיר ומסביר: "גם אני אב שכול, גם לי יש רוח, גם לי יש מחשבות. זה שאיבדתי את הבת שלי – לא איבדתי את השכל שלי ולא מיניתי את שר הביטחון לחשוב במקומי, מה טוב לי ומה לא טוב לי, איך אני אביע את האבל שלי, את הצער שלי או את השמחה שלי".

'פורום המשפחות השכולות' וארגון 'לוחמים לשלום' מארגנים את הטקס כבר 13 שנים. "אנחנו כל שנה עורכים טקס משותף ישראלי ופלסטיני ובו אנחנו מעלים את זכרם של כל הקרבנות משני הצדדים, כי אנחנו חושבים שהסכסוך הזה הוא לא חד צדדי. יש בו שני צדדים ולשני הצדדים יש קרבנות. אני לא חושב שיש הבדל בין הטעם של הדמעות שלי לבין הטעם של הדמעות של אם פלסטינית שמבכה את בנה שנהרג על ידי חיילי צה"ל" אומר כפיר.

מדברים על שלום. פורום משפחות שכולות. צילום: תומר אפלבאום.

בטקס הראשון לפני 13 שנה השתתפו 80 איש, בשנה שעבר השתתפו 5,400 והמארגנים צופים המשך גידול גם בטקס שצפוי להיערך השבוע בגני יהושע בתל אביב. "עצם העובדה שהם ממשפחות שכולות, הם כבר חשודים ברצון לנקמה, אז אסור להם להיכנס לישראל. אבל העובדה שהם חברים בפורום של משפחות ישראליות ופלסטיניות למען שלום ופיוס זה לא מספיק לו", אומר כפיר. "את השאר הוא סתם דחה כי זה בניגוד לטעם הטוב".

ההזמנה לטקס המשותף

חברי הארגונים יגיעו מחר בצהרים לדיון בבית המשפט הגבוה לצדק ויקוו שהחלטת השופטים תהפוך את החלטתו של ליברמן ותאפשר להם להכניס את חבריהם הפלסטינים לטקס בתל אביב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר