הרב יעקב אביטן

הרב אביטן נגד המועמד לראשות העירייה: "הסכסכן התורן"

הרב יעקב אביטן, מותח ביקורת על המניעים של עו"ד איתי סהר שיקיים מחר כנס נגד סגירת עסקים בשבת. "אני מעריך את כבוד הרב ואני מקווה שיצטרף למאבקנו הצודק", מסר סהר בתגובה

פורסם בתאריך: 21.1.18 17:36

     

למרות שנכון לעכשיו אין כל הוראה לסגור חנויות בשבת או להטיל קנסות למי שפותח בשבת, אבל הסערה המתחוללת אצל שכנתנו , הביאה את המועמד לראשות העירייה, עו"ד איתי סהר, לקיים מחר כנס, בפאב הג'ק שבחוף דלילה, שאליו הוזמנו בעלי עסקים, תחת הכותרת "לא לסגירת עסקים בשבת".

איתי סהר. צילום: ראובן קפוצינסקי

בציבור החרדי לא אוהבים את הרעיון לקיים כנס כזה וחבר המועצה, הרב יעקב אביטן (ש"ס) אומר כי הכנס הזה הוא המשך של התנהלות העירייה והעומד בראשה שמעוררים מחלוקות דת בעיר, "קרה משהו בעיר, כי הכל היה יפה פה בעיר והכי חשוב זה לשמור על המרקם של העיר אשקלון", אומר הרב אביטן בשיחה עם "כאן דרום". "אף פעם לא ראיתי שהדתיים מתנגדים למשהו. הפרצה החלה בהסכם ההזוי עם העולים והרב ברדא, הסכם שהתיר להם לפתוח את המתנ"סים והבריכה. ואז קרה שהעולים העלו הצעה כאילו לשמור על הסטטוס קוו ואז נכנעו הורידו אותה. אז למה?", תוהה הרב אביטן.

בהתייחסו לסהר עצמו אומר הרב אביטן, "עכשיו בא בחור ובשביל כוח פוליטי יוצר פילוג בעיר. אני מבקש מכולם להיות אחראיים ולא ליצור מלחמות דת שלא קיימות בעיר הזו. העיר הזו חיה יפה בהרמוניה כמו תזמורת עם מגוון כלי נגינה. זה היופי של העיר וצר לי שכל הפעם קם הסכסכן התורן שרוצה ליצור כאן מחלוקת ושנאה לצרכים פוליטיים. כל אלו שהזכרתי עשו נזקים בשביל פוליטיקה קטנה ואסור לתת לזה לקרות. אמרתי כבר במועצה שאני יודע לחיות עם השכן שעושה על האש בשבת. נכון שאנחנו מדינה יהודית ורוצים לשמור שבת, אבל צריך להבין שיש כאן אנשים אחרים וצריך לנהוג בכבוד הדדי ולא ללבות את אש התבערה לצרכים פוליטיים. חדל מלהכניס סכסוכים ומלחמות דת. לא שמעתם דתי אחד שמדבר ומי מדבר? מי שרוצה ליצור מחלוקת ופוליטיקה קטנה ועל זה אני בוכה".

מתחם המרינה מול. קרדיט: אבישי פינקלשטיין

עו"ד איתי סהר מסר בתגובה: "בכל הכבוד, מוזרה בעיני אמירתו של כבוד הרב אביטן. האם אני רצתי וחוקקתי חוק חדש להורות על סגירת עסקים בשבת? האם  אני אמרתי קבל  עם – אלה שבתותיך ישראל, בהן מיליציות של 200 פקחים גויים מסתובבים ומתעמרים בעסקים? אני הוצאתי אלפי יהודים להפגין נגד השבת? לא אני. אריה דרעי, ראש מפלגתו של כב' הרב, תוך שימוש בשבת של כולנו כבקופון פוליטי. באשדוד כבר קונסים עסקים. באשקלון אפילו התחייבות ברורה לגבי מדיניות העירייה לא קיבלנו. אנחנו נאבקים בכפיה הפוליטית ואם ירצה כבוד הרב או לא – אנחנו שנאבקים בעד כבוד השבת. יהודי שעסקו נסגר על ידי מיליציית פקחים גויים לעולם לא יתקרב ולא יכבד, לא זו הדרך. כל נתיבותיה שלום. אני מעריך את כבוד הרב, אני מופתע מבחירתו בפוליטיקה על פני ערכינו היהודיים ואני מקווה שיצטרף למאבקנו הצודק, לפחות עבור ערכי השבת ובשם חובת הקירוב".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר