גלאם בסיור בברנע ב' ו-ג'. צילום: דוברות העירייה
גלאם בסיור בברנע ב' ו-ג'. צילום: דוברות העירייה

העירייה נסוגה: עבודות הפיתוח בברנע ב' ו-ג' יחלו גם ללא שיעור אכלוס גבוה

לאחר מאבק עיקש של התושבים נסוגה העירייה התעקשותה לאחוזי אכלוס גבוהים. העבודות יחלו בקרוב והשכונה תקבל בתוך מספר חודשים נופך חדש ורעננות מתבקשת. עו"ד קידר שניהלה את המאבק המשפטי: "התושבים למודי אכזבות. אנו ממתינים לראות את העבודות בפועל

פורסם בתאריך: 29.5.19 13:09

     

סבלם של עשרות משפחות שכבר מתגוררות בצפון שכונת ברנע הולך להסתיים. לאחר שניהלו מאבק משפטי מול העירייה על התחלת עבודות הפיתוח בשכונות ברנע ב' ו-ג' מודיעה היום העירייה כי העבודות יחלו כבר בשבוע הבא.

השבוע סייר ראש העיר בשכונות החדשות בברנע וראה במו עיניו את מצב הרחובות ועמד על פרטי העבודות שצפויות כאמור לצאת לדרך בשבוע הבא.

גלאם עם אנשי החכ"ל בסיור בשכונות החדשות בברנע. צילום: דוברות העירייה

לדברי העירייה מדובר בתכנית פיתוח רחבה, שגובשה יחד עם החברה הכלכלית, שגם אמונה על ביצוע העבודות.

התכנית כוללת ביצוע מדרכות ברחובות מרכזיים ומאוכלסים, תיקון ושיקום מדרכות קיימות, כבישים ושצ"פים אשר ניזוקו במהלך עבודות בניית הוילות הרבות הפזורות בשכונה, התקנת עמודים וגופי תאורה ברחובות משניים מאוכלסים ותחילת ביצוע שצ"פים במוקדים מאוכלסים במלואם.

על רקע מחאת ועד התושבים שהגיעה גם לפתחו של בית המשפט, בעירייה הדגישו היום כי העבודות נעשות על פי מדיניות ראש העיר שהנחה להתחיל בביצוען, טרם שיעור האכלוס הנדרש.

בכירי העירייה והחכ"ל בסיור בשכונות החדשות בברנע. צילום: דוברות העירייה

שיעור האיכלוס היה למעשה סלע המחלוקת בין העירייה לוועד התושבים שתבעו את תחילת עבודות פיתוח גם ללא שיעור אכלוס גבוה. התושבים אף חשפו כי בכסף שהם שילמו לחברה הכלכלית כהשתתפות במימון הפיתוח היא השתמשה למימון אירועי תרבות עד שבקופתה לא נותר תקציב לביצוע העבודות. כעת נראה כי גלאם מקבל את דרישת התושבים ונסוג מההתעקשות על אחוזי אכלוס גבוהים.

 

עם זאת בעירייה הבהירו היום כי העבודות אמנם יחלו חרף אחוזי האכלוס הנמוכים אך בכוונתה "ליצור את האיזון הראוי בין שיעור האכלוס לבין הקדמת עבודות הפיתוח לאור העובדה שבמהלך בניית בתים פרטיים של התושבים נגרמים נזקים כבדים ומשמעותיים לעבודות הפיתוח המסבים הפסדים כלכליים-כספיים הן לעירייה והן לחברה הכלכלית".

תמונות מאחד הרחובות בברנע מאששות את הטענה שעבודות בניה ברחוב יהרסו את הפיתוח.

וילה בבנייה בברנע ג'. בעירייה חוששים שהעבודות יהרסו את הגימור של הרחובות לאחר עבודות הפיתוח.

 

"מתוך הבנה למצוקה האמיתית של תושבי ברנע ב' ו-ג', בשל אוזלת היד של הנהלת העיר בעבר, לא מצאתי מנוס מלקדם את עבודות הפיתוח בשכונות הללו על אף שיעור האכלוס הנמוך במטרה לאפשר לתושבים שם איכות חיים ברמה הראויה" מסר גלאם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


עו"ד קידר: אם העבודות יחלו נמשוך את בקשת פירוק החכ"ל

עו"ד תמר קידר

מובילת המחאה. עו"ד תמר קידר

עורכת הדין תמר קידר שמייצגת את ועד התושבים התייחסה לבשורה החדשה בהסתייגות. "אנחנו ממתינים לראות האם אכן, ההצהרות שהופיעו בפרסומים בתקשורת יבוצעו בפועל. תושבי השכונה למודי אכזבות, והבטחות סרק מצד החכ"ל שבחודש מרץ התנערה מחובתה והבטחותיה לפתח את השכונה. לצערי, רק לאחר שתושבי השכונה, התריעו כי יפעלו לפירוק החברה הכלכלית, נאותה עיריית אשקלון והחברה הכלכלית לבצע את העבודות" מסרה קידר וביקשה להוסיף ולהבהיר "למען הסר ספק, תושבי השכונה מוקירים תודה על כך, שלא נאלצו להיגרר להליכים משפטיים, ושראש העיר השכיל לקבל החלטה נכונה. אכן, המחסור בקופה של החברה הכלכלית, לא נגרם בשל עו"ד יוסי דיין, שקיבל את הגרעון בירושה מקודמו. יחד עם זאת, נכון היה להקדיש עוד קודם לכן את התקציבים לפיתוח השכונה, ולא לאירועים במיליוני שקלים. בשלב זה, ככל שהעבודות יחלו, בשבוע הבא, לא תוגש בקשה לפירוק החברה. אני מקווה מאוד, שבקרוב, התלאות ועגמת הנפש של תושבי השכונה, יסתיימו. מברכת את ראש העיר ואת מנכ"ל החכ"ל בהצלחה במשימה זו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר