במקום מדרכות פתחי ניקוז מסוכנים. צילום: אלירם משה
במקום מדרכות פתחי ניקוז מסוכנים. צילום: אלירם משה

תושבי ברנע ב' וג' נגד החכ"ל: כספי הפיתוח של השכונה נוצלו למסיבות

שנים ללא פיתוח ולתושבים כבר נמאס. ועד התושבים הכריז על אולטימטום: אם עד סוף החודש לא יפורסמו מכרזים לעבודות הפיתוח בשכונה נפנה לבית המשפט ונבקש את פירוק החברה הכלכלית

פורסם בתאריך: 3.4.19 14:47

     

לפני למעלה משש שנים החלה בניית הוילות בשכונת ברנע ב' ו-ג' ולמרות כל השנים שעברו התושבים עדיין סובלים מהעדר פיתוח הרחובות בשכונה. הכבישים עדיין זמניים, רובן המכריע של המדרכות כלל לא קיימות, תאורת הרחוב ברוב המקומות אינה קיימת או קיימת בעמודים זמניים ולא מספקים דבר שפוגע באיכות חייהם, מסכן חיים ומטריד אותם כל כך הרבה זמן אחרי שרבים מהם כבר גרים שם.

השבוע הודיע ועד השכונה למנכ"ל החברה הכלכלית עו"ד יוסי דיין, באמצעות עו"ד תמר קידר כי אם לא תעשה החברה פעולות לשם קידום הפיתוח בשכונה בכוונתם לפנות לבית המשפט ולבקש ממנו, לא פחות, את פירוקה בשל חדלות פירעון.

לטענתם, החברה הכלכלית השתמשה לכאורה בעשרות מיליוני השקלים ששילמו בעלי המגרשים ככספי פיתוח, למטרות אחרות והפרו את התחייבותם לבצע עבודות פיתוח בשכונה.

למכתב ההתראה, קדם משא ומתן מתמשך של הועד מול החברה הכלכלית מתוך ניסיון לקדם הסכמות והבנות. בשנה שעברה, טוענים התושבים, הובטח להם כי בתחילת שנת 2019 תחלנה עבודות להקמת עמודי תאורה ומדרכות.


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2K7kMOD


עורכת הדין קידר מסרה כי במהלך ישיבת המועצה באוגוסט 2018, הודתה החברה הכלכלית כי כספי הפיתוח ששילמו תושבי השכונה לחברה הכלכלית, נוצלו לעריכת אירועים בשנים הקודמות.

עו"ד תמר קידר

מובילת המחאה. עו"ד תמר קידר

"באותה ישיבת מועצה הודיעה החכ"ל כי היא תעמוד בהתחייבויותיה לתושבי השכונה, אך עד ליום זה, היא לא עשתה כן" נמסר היום מוועד השכונה "כל העבודות שבוצעו עד היום בשכונה הינם לעג לרש".

התושבים טוענים כי מדובר בסכנת נפשות אשר נמשכת למעלה מעשר שנים. קילומטרים רבים ומתחמים שלמים בשכונה אינם מוארים בשעות הלילה, וגם המדרכות אינן מרוצפות, דבר המאלץ את התושבים ללכת על הכביש.

במקום מדרכות פתחי ניקוז מסוכנים. צילום: אלירם משה

במקום מדרכות פתחי ניקוז מסוכנים. צילום: אלירם משה

באחד הרחובות ניתן להבחין בכביש ובמדרכה חדשים ובעמודי תאורת רחוב מעוצבים אלא שלא מדובר בפיתוח לו אחראית החברה הכלכלית אלא ביוזמה של קבלן המתגורר ברחוב אשר התייאש מלהמתין לעירייה וביצע את הפיתוח מכספו האישי. גורם בשכונה אמד את עלות הפיתוח הפרטי בכ-200,000 שקלים.

רחוב צלמונה בברנע. תושב הרחוב מימן מכיסו וביצע את הפיתוח. צילום: אלירם משה

רחוב צלמונה בברנע. תושב הרחוב מימן מכיסו וביצע את הפיתוח. צילום: אלירם משה

בהסכמי הפיתוח שנחתמו בין החברה הכלכלית לתושבים מוסכם כי עבודות פיתוח יחלו לאחר כ-80% איכלוס מה שאומר שיחלפו עוד כמה וכמה שנים עד ששתי השכונות יגיעו לרף גבוה זה. התנאי הזה נצרך היות וככל שיעשו עבודות בניה במגרשים הריקים, לאחר שהפיתוח הושלם, יש חשש כבד ולטענת רבים אפילו ודאות שכלי עבודה כבדים יעלו במהלך העבודות על המדרכות יהרסו את המדרכות והכבישים החדשים וישאירו אחריהם לכלוך בלתי ניתן לניקוי כמו כתמי מלט על הכביש או המדרכה.

אם היתה פה מדרכה חדשה היא היתה נהרסת או לא? תמונות מאחד הרחובות בברנע מאששות את טענת החכ"ל. צילום: אלירם משה

סמנכ"ל הנדסה בחברה הכלכלית, אינג' אורן חדד, מסר לעו"ד קידר במכתב תגובה כי אחוז האכלוס בשכונה אינו מצדיק ביצוע עבודות פיתוח כמו שהם דורשים. מכתבו של חדד הכעיס את ועד השכונה. "תושבי השכונה קיבלו בתדהמה, בזעזוע ובכעס את התנערות החברה הכלכלית מחובותיה לפתח את השכונה" מסרו היום בהודעה שהוציאו.

איך אפשר לחיות פה? שכונת היוקרה ללא מדרכות ותאורת רחוב. צילום: אלירם משה

איך אפשר לחיות פה? שכונת היוקרה ללא מדרכות ותאורת רחוב. צילום: אלירם משה

התושבים דוחים את הטענה הזו כי לדבריהם החברה החתימה אותם על התחייבות לשמור על הפיתוח ועל כך שמי שיזיק לעבודות הפיתוח ייקנס בגובה הנזק לו גרם.

התושבים הודיעו לחברה הכלכלית על אולטימטום. אם לא יפורסמו מכרזים לביצוע עבודות פיתוח שלב ב' – בעיקר לגבי תאורה וריצוף מדרכות עד לסוף החודש הזה, הם יפנו לבית המשפט, בבקשה לפירוק החברה הכלכלית, בשל חדלות פירעון.

כך בערך זה אמור להיראות. רחוב כפר דרום הסמוך שכבר עבר את שלב הפיתוח בשל אחוזי אכלוס גבוהים. צילום: אלירם משה

כך בערך זה אמור להיראות. רחוב כפר דרום הסמוך שכבר עבר את שלב הפיתוח בשל אחוזי אכלוס גבוהים. צילום: אלירם משה

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עו"ד תמר קידר נוהגת כהרגלה להתנהל מול עיריית אשקלון באמצעות כלי התקשורת ממניעים נפסדים שאין בהם ובין המציאות ולא כלום. טיעוני הסרק העולים מפנייתה של תמר קידר בדבר חוסנה של החברה הכלכלית עולים כדי עוולה נזיקית שכן הם מצביעים על פתיחת הליך נפל כמשמעותו בחוק. החברה הכלכלית לא תהסס למצות את הדין כלפי מי שיסב נזק ביודעין לרשות ו/או לחברה הכלכלית מתוך ידיעה שהטענות הן טענות פוליטיות ופופוליסטיות. לגופו של עניין, חוסנה ואיתנותה של החברה הכלכלית מאז תחילת כהונתו של ראש העיר, תומר גלאם, אינם מוטלים בספק וכל טענה בעניין זה הינה טענה סתמית בעלמא. לעניין פיתוח שכונות ב' ו-ג', הפונים ובאת כוחם יודעים היטב כי בדעת החברה הכלכלית לבצע עבודות נרחבות בשכונות אלו לטובת דיירי השכונה והציבור הרחב, הגם שטרם מחויבת היא לעשות כן על פי הסכמי הפיתוח עם הדיירים. במעשיהם הנפסדים של הפונים, מנסים הם להטמיע בתודעה כאילו החברה הכלכלית מבצעת את עבודות הפיתוח בשל פניותיהם לחברה אולם לא כך היא. הודעה על הכוונה לבצע עבודות נוספות נמסרה, לא אחת, לדיירי השכונה ולבאת כוחם, מבעוד מועד, כך שעל פניו נראה שפנייתם נעדרת תום לב. העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, רואה מחויבות רבה לפיתוח השכונה ולמתן שירותים לרווחת תושבי השכונה ועל מנת לאפשר להם איכות חיים ברמה הגבוהה ביותר. באשר לפנייתה של תמר קידר, זו תיענה בחומרה ועל פי כל דין".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר