גלאם ובכירי העירייה בחנוכת המרכז הרב תכליתי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

החלה בנייתו של המרכז הרב תכליתי

בעוד שישה חודשים ייפתח המרכז הראשון מסוגו באשקלון שייתן מענה תעסוקתי וחברתי לאנשים עם מוגבלות

פורסם בתאריך: 20.6.18 18:54

     

טקס הקמת המרכז הרב תכליתי לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים באשקלון נערך הערב בסמוך למקום בו הוא נבנה ממש בימים אלו.

המרכז הרב תכליתי הוקם במטרה לתת מענה לצרכים של תעסוקה, חברה ופנאי עבור אנשים עם מוגבלות. בנייתו, שתושלם בעוד שישה חודשים ונאמדת בכ-13 מיליון שקלים, תיעשה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון יינתן מענה לבוגרים ובשלב ב', עם הרחבת השירותים במבנה יינתן מענה לאוכלוסייה עם מוגבלות בכל הגילאים.

הנחת אבן פינה למרכז הרב תכליתי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

הנחת אבן פינה למרכז הרב תכליתי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

שלב א' של המבנה יכלול מרכז יום לנכים קשים שיהווה מסגרת יומית ל-25 בוגרים בגילאי 18-55 המתמודדים עם נכויות קשות. במסגרת זו יינתנו טיפולים פרא רפואיים, תעסוקה בהתאם ליכולתו של האדם, פיתוח מיומנויות של עצמאות ופעילויות פנאי וחברה; מרכז יום טיפולי/ שיקומי לבוגרים על רצף האוטיזם – מסגרת יומית ל-20 בוגרים על רצף האוטיזם מעל גיל 21.

באותו נושא

הנחת אבן פינה למרכז הרב תכליתי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

הנחת אבן פינה למרכז הרב תכליתי. צילום: פוטו יוסי את עוזי

מטרות המסגרת לפעול לשיפור מיומנויות אישיות וחברתיות, הקניית הרגלי עבודה בסיסיים והכנה לעצמאות בתחומי החיים השונים. כמן כן, ייבנו במקום חדר כושר, חצר משותפת ומסלול מוטורי, חממה טיפולית ופינת חי.

בשלב ב' יורחב המרכז ל-40 משתמשים ויכלול בתוכו חנות שתופעל על ידי אנשים עם מוגבלות, דירת הכשרה, חדר מוזיקה, אודיטוריום, אולם ספורט, בריכה טיפולית ונופשון.

מבואת המרכז הרב תכליתי. הדמיה

"הערב אני מגשים חזון מרגש שעמלתי עליו רבות יחד עם הורי קהילת המש"ב (משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון): הקמת המרכז הרב תכליתי לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים באשקלון יוצאת לדרך" מסר הערב ראש העירייה בפועל, תומר גלאם והוסיף "המרכז הרב תכליתי הוקם במטרה לתת מענה לצרכים של תעסוקה, חברה ופנאי עבור אנשים עם מוגבלויות. קהילת בעלי הצרכים המיוחדים היא קהילה ככל קהילה בעיר, ותחת הנהגתי היא תזכה לכל התמיכה המגיעה לה. אני מודה לכל העוסקים במלאכה, זהו רגע מרגש אבל בעיקר רגע בו נעשה עם קהילה זאת צדק".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר