מומי קסנטיני לאחר ניסיון לחסלו בשנת 2019
מומי קסנטיני לאחר ניסיון לחסלו בשנת 2019

"סצנה עבריינית בוטה, שכאילו נלקחה מסרט מאפיה": העבריין מומי קסנטיני יצא בזול, בנו שילם מחיר

למרות שהעבריינים אליאב קסנטיני ורן חמיאס חתמו על עסקת טיעון בתיק של אירוע ירי בלב שכונה באשקלון, החליט השופט המחוזי אליהו ביתן לדחות את העסק והחמיר בעונשם של השניים. עונשו של העבריין מומי קסנטיני לא נותר קל יחסית

פורסם בתאריך: 17.11.22 21:47

     

"כתב האישום מתאר סצנה עבריינית בוטה, שנראה כאילו נלקחה מתוך סרט מאפיה", במילים האלה מתאר השופט אליהו ביתן את כתב האישום שבו הוא דן בעניינם של העבריין מומי קסנטיני, בנו אליאב ורן חמיאס, "הנאשמים יושבים עם אחרים בבית. שני כלי רכב מגיעים לאזור ואנשים יוצאים מהם. ואז, הנאשמים יוצאים מהבית כששניים מהם אוחזים נשק בידיהם, מגיעים לכלי הרכב ולאנשים. מומי קסנטיני פונה לשוחח עם אחד מיושבי הרכב, ורן חמיאס שעומד בסמוך, יורה לעבר אחד הרכבים. כלי הרכב עוזבים את המקום במהירות ותוך כדי מנוסתם אליאב קסנטיני עומד באמצע הכביש מאחוריהם ויורה שלוש יריות. ואחר כך הנאשמים והאחרים שהיו איתם חוזרים לבית. ובהמשך, מומי קסנטיני מנחה אחרים שהגיעו למקום לחפש תרמילי ירי בזירה. אין צורך בדמיון מיוחד כדי להבין שמדובר באינטראקציה עבריינית מובהקת, בין קבוצות עבריינים יריבות".

המקרה אותו מתאר השופט ביתן התרחש בחודש אוקטובר 2021 באשקלון, בשכונת ברנע בעיר והוא מתועד כולו במצלמה נסתרת שהציבה המשטרה מול ביתו של מומי קסנטיני.

זירת הירי ברחוב שתילים. צילום: שילה מכלוף

זירת אירוע הירי בשכונת ברנע. צילום: שילה מכלוף

מה שכן, השלושה, מומי קסנטיני, בנו אליאב ורן חמיאס הודו בעבירות שיוחסו להם בכתב האישום, כך שמומי הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט, ואילו אליאב וחמיאס הורשעו בעבירות של נשיאת נשק וירי מנשק חם.

במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם השלושה, הוסכם כי מומי לא ירצה עונש מאסר מעבר לתקופת המעצר שבה ישב – שלושה חודשים. על בנו אליאב הוסכם עונש של 30 חודשי מאסר כולל הפעלה של עונש מאסר על תנאי. ואילו על חמיאס הוסכם עונש של 29 חודשי מאסר אשר כוללים גם מאסר מתיק אחר וכן קנס בגובה 20 אלף ש"ח.

הסדר הטיעון הוגש לבית המשפט והשופט ביתן כתב בגזר הדין עד כמה מדובר באירוע חמור, "הסכנה הגלומה בעצם הימצאותו של נשק חם בידי גורמים עבריינים, רבה וחמורה", כתב השופט והוסיף: "ירי מנשק בטבורה של עיר, בלב שכונת מגורים, בשעת ערב, כמו במקרה זה, מעמיד בסכנה לא רק את מי שהירי כוון לעברו אלא גם אזרחים שאינם קשורים לאירוע".

מי שכן נפצע באירוע, הוא העבריין יבנאל קרטר שישב בתוך הרכב, אלא שהמשטרה בדקה את הרכב ולא מצאה בו סימני חדירת קליעים מחוץ לרכב, אלא רק מתוך הרכב. הקושי שהדבר גרם, הביא לכך שהפציעה של קרטר נמחקה מכתב האישום במסגרת הסדר הטיעון. למרות זאת, מזכיר אותה השופט בהחלטתו וכותב: "פציעות הירי שנגרמו לאחד מיושבי הרכב לא יוחסו לנאשמים, אולם עדיין יש משמעות מסוימת לכך שבאירוע עצמו אדם נפגע מירי. ירי בלב שכונת מגורים גורם מטבע הדברים לפגיעה רגשית ולחשש אצל תושבי השכונה ובכלל".

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

מכאן בא השופט ודן בהסדר הטיעון עצמו וכותב כי האישור שבית המשפט מעניק להסדרי טיעון אינו אישור אוטומטי והוא מתייחס לעונשים שקיבלו אליאב וחמיאס וכותב כי הם "קלים מאוד" ומציין כי עונשים כאלה מעבירים לציבור מסר שפוגע "במאבק בתופעת עבירות האלימות והנשק ויש בו כדי לפגוע באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. ועל כן אינני מקבל את המלצת הצדדים לגבי עונשי המאסר של הנאשמים 2 ו- 3".

לאור זאת קבע השופט כי אליאב קסנטיני ירצה עונש של 41 חודשי מאסר וקנס בגובה 10 אלף ש"ח וכן מאסר על תנאי.

על חמיאס גזר השופט 40 חודשי מאסר, קנס בגובה 10 אלף ש"ח וכן עונש מאסר על תנאי ופסילת רישיון נהיגה למשך 6 חודשים.

עו"ד עינב יתח

עו"ד עינב יתח

עו"ד עינב יתח המייצגת את מומי ואליאב קסנטיני מסרה כי בכוונתה לערער על גזר הדין. "בניגוד לכלל הנהוג, בית המשפט דחה את ההסדר שהציגו הצדדים, על אף שההסדר הושג במשא ומתן ארוך שכלל דיונים רבים בהם הוצגו הקשיים להוכחת אשמתם של הנאשמים וזאת אף מבלי לשמוע ראיה אחת בתיק. למרות זאת, בית המשפט התייחס לראיות כאילו שמע ודן בהם מבלי שהתקיים משפט. הכלל הוא שלא מתערבים בהסדרי טיעון וגם כאשר חורגים זה כאשר בית המשפט שמע חלק מהראיות והוצג הסדר טיעון שקיימות בו ראיות. ואילו כאן ההסדר הוצג בתחילת המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר