מומי קסנטיני לאחר ניסיון לחסלו בשנת 2019
מומי קסנטיני לאחר ניסיון לחסלו בשנת 2019

למרות שהצהיר כי עזב את עולם הפשע: העבריין מומי קסנטיני נעצר בחשד לניסיון רצח באשקלון

מומי קסנטיני, היה ידוע כאחד האנשים הקרובים לשלום דומרני. לפני מספר שנים הוא הצהיר כי נטש את עולם הפשע ונמנע מהסתבכות עם החוק. אלא שהפעם טוענים במשטרה כי הוא ובנו אליאב, היו מעורבים בניסיון רצח של עבריין אחר ליד ביתם בשכונת ברנע. מעצרם הוארך

פורסם בתאריך: 24.10.21 19:01

     

במוצאי השבת שעברה התרחש אירוע ירי באזור הרחובות שתילים-שורשים שבשכונת ברנע באשקלון.

מהירי הזה נפצע העבריין יבנאל קרטר, בן 27. הוא הגיע לבית החולים ברזילי כשהוא פצוע במצב קל בפלג גופו התחתון. אירוע הירי הזה התרחש בסמוך לביתו של העבריין מומי קסנטיני, מי שהיה ידוע במשך שנים כאחד האנשים הקרובים לשלום דומרני. על פי החשד, מומי (51), בנו אליאב (24) ורן חמיאס (21) היו מעורבים בירי כלפי קרטר כאשר ניסו לחסלו, כך על פי החשד.

זירת הירי ברחוב שתילים. צילום: שילה מכלוף

זירת הירי ליד ביתו של קסנטיני. צילום: שילה מכלוף

יחד עם זאת, חשוב לציין כי כבר לפני כמה שנים הצהיר קסנטיני כי עזב את עולם הפשע ושם אותו מאחוריו. את הדברים אמר קסנטיני בשנת 2016, לאחר שבנו אליאב נעצר בחשד לעבירות נשק. מומי האב ביקש לשחרר את בנו שהיה במעצר במשך מספר חודשים ופנה לבית המשפט ואמר: "הילד הזה עבר הרבה בחיים, הוא גדל בלעדיי. לבר המצווה שלו הגעתי מבית הסוהר, אני סגרתי את הדלת הראשית לפשע והבן שלי הכניס את זה מהחלון. אני משוחרר באופן מלא, אני עובד משעה 6:00 בבוקר עד 22:00 בערב, אני לא רוצה שהילדים שלי ילכו בדרך שאני הייתי בה".

הוא נשאל על ידי בית המשפט האם הוא עדיין קשור לעולם הפשע והשיב: "האם אני מנותק לחלוטין מהעולם העברייני? אני אומר שכן, אני מוכן שהתובע יבדוק את זה עם כל משטרת ישראל, מודיעינית, אם אני מקושר עם מישהו, טלפון משהו. אין לי שום קשר עם אף אדם בעולם העברייני, ואני לא רוצה שהילד שלי ילך בדרך שאני הלכתי בה. אני התחלתי להיות פושע במאסר הראשון".

ואכן לאורך השנים האחרונות מומי קסנטיני לא נראה בבתי המשפט ונמנע מלהסתבך עם עולם הפשע. היה רק אירוע אחד שהחזיר אותו מעט לשם, זה היה לאחר שהוטמן מטען חבלה מתחת לרכב שלו שעמד בחניית ביתו. המטען התפוצץ, אך איש לא נפגע.

זירת האירוע רגע אחרי הפיצוץ

הרכב לאחר שהתפוצץ המטען

אז למרות התדמית הנקייה שהציג קסנטיני בשנים האחרונות, הפעם טוענים במשטרה כי ישנן ראיות שהוא היה מעורב בניסיון הרצח של קרטר. השלושה נעצרו היום במסגרת הפשיטה המשטרתית הגדולה באשקלון שבאה לאחר הפעלת סוכן משטרתי שהצליח להפליל עשרות מפעילי קווים של טלגראס.

היום הובאו השלושה לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון, כאשר הנציג של ימ"ר לכיש עו"ד אייל ז'ק דורש להאריך את מעצרם ב-10 ימים. השלושה חשודים בעבירות של ניסיון רצח, פציעה, נשיאת נשק, קשירת קשר לביצוע פשע, ירי מנשק שלא כדין באזור מגורים ולחמיאס מיוחסת גם עבירה של השמדת ראיות.

הסנגורים דרוש לשחרר אותם ממעצר, או לפחות לקצר את ימי המעצר באופן משמעותי, אבל השופט צבי פורר כתב בהחלטתו כי החשד כלפיהם הוא מבוסס ביותר והסביר כי מהראיות שהוצגו בפניו "ניתן לקבוע כי שלושתם מעורבים באירוע". לאור זאת החליט להאריך את מעצרם ב-8 ימים.

עו"ד קובי בן שעיה

עו"ד קובי בן שעיה

עו"ד קובי בן שעיה המייצג את חמיאס מסר בתגובה: "מרשי מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. מלבד הטחת חשדות לא הציגה המשטרה ולו בדל ראיה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר