איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה
איתמר שמעוני לאחר הכרעת הדין. צילום: עזריאל משה

דרמה: בית המשפט העליון הורה כי איתמר שמעוני ייכנס לכלא ב-1 ליוני

בניגוד לציפיות ובהפתעה גמורה, דחה בית המשפט העליון את הבקשה שהגיש איתמר שמעוני לעיכוב ביצוע עונש המאסר וקבע כי הוא יחל לרצות אותו בעוד כשלושה שבועות וחצי. "אני מופתע מאוד", מסר סנגורו

פורסם בתאריך: 6.5.21 14:59

     

שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, דחה את בקשת עיכוב הביצוע שהגיש ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, וקבע כי הוא ייכנס לכלא, בעוד שלושה שבועות וחצי, בתאריך 1 ביוני הקרוב.

כזכור, על שמעוני נגזרו 4 שנות מאסר בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. שמעוני ביקש לדחות את כניסתו לכלא והגיש בקשה לעיכוב ביצוע עד לאחר הדיון בערעור.

במסגרת הדיון בבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר, סניגורו של שמעוני טען כי סיכויי קבלת הערעור על הכרעת הדין די גבוהים, וכן ציין כי הוא מעריך שהליך הערעור יפרש על פני פרק זמן ממושך. זאת, לאור העובדה שהוגשו שלושה ערעורים נגדיים על פסק הדין, הכוללים גם בקשות להחלפת ייצוג. עוד נטען כי שמעוני עמד בתנאי השחרור שלו לאורך ניהול ההליך בבית המשפט המחוזי ולכן לא מתעורר חשש לפגיעה בניהול ההליכים גם במצב שבו יוחלט להורות על עיכוב עונשו.

השופט ניל הנדל. צילום: אתר בתי המשפט

השופט ניל הנדל. צילום: אתר בתי המשפט

הפרקליטות מצדה טענה כי הערעור עובדתי, ונשען על קביעות מהימנות – בהן לא נוהגת ערכאה זו להתערב. כמו כן, נסיבות המקרה, לשיטתה, לא עומדות בקריטריונים שנקבעו בפסיקה למתן הוראה על עיכוב ביצוע ועל כן יש לדחות את הבקשה.

בהחלטתו כתב השופט הנדל כי נימוקי הערעור שהגיש שמעוני כוללים הסתייגויות מהממצאים של בית המשפט המחוזי, בהכרעת הדין שלו והסביר כי בית המשפט העליון אינו נוהג להתערב בסוגיות כאלו. ביחס לנימוקים האחרים בערעור שהעלו טענות שונות אם התקיים שוחד או לא, כתב השופט הנדל כי "עדיין, הזיקה לממצאים העובדתיים שנקבעו בולטת".

שמעוני ועו"ד אשר אוחיון בבית המשפט

שמעוני ועו"ד אשר אוחיון בבית המשפט

עוד ציין השופט הנדל כי אין בהחלטתו זו "כדי להביע עמדה לגבי סיכויי קבלת הערעור לכשישמע בדיון בפני הרכב. עם זאת, בשקלול נסיבות העניין בכללותן, לא השתכנעתי כי יש מקום להיעתר לבקשת הסניגור. בהינתן זאת, ונוכח המעשים והעבירות שנקבעו ביחס למערער וכן תקופת המאסר שהושתה עליו, אין בערעור על גזר הדין כדי לגרוע מן המסקנה שהוצגה לעיל".

לסיום כתב השופט הנדל, "הבקשה נדחית. על המבקש להתייצב לתחילת ריצוי עונשו בבימ"ר ניצן, ביום 1.6.2021, לא יאוחר מהשעה 10:00".

סנגורו של שמעוני, עו"ד אשר אוחיון מסר: "אני מופתע מאוד לשמוע כי זאת החלטת בית המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר