תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד
תינוק ישן. צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

"מכה בראש ומטלטלת": הותר לפרסום שם המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטות באשקלון

כבר 11 שנים שאמיליה אוסטרובסקי עובדת בגן דיסני באשקלון. אבל הסרטונים ממצלמות האבטחה לא מותירות ספק בנוגע ליחס שלה לתינוקות. באחד הסרטונים היא נראית כשהיא "מתחילה להכות את הפעוט בפניו, בראשו, מטלטלת את גופו, מכה אותו בישבן", תיארה השופטת שהאריכה את מעצרה

פורסם בתאריך: 14.4.21 16:43

     

אמיליה אוסטרובסקי, מטפלת ותיקה ב"גן דיסני" באשקלון היא החשודה בהתעללות בפעוטות, כך התיר היום בית המשפט לפרסם.

אוסטרובסקי נעצרה בעקבות תלונות של ההורים על התעללות בבנם בן השנתיים. הם הבחינו בסימנים מחשידים על גופו ופנו למשטרה בתחילת השבוע שעבר. השוטרים לקחו את המצלמות של הגן וחקרו ארבע מטפלות והרחיקו אותן מהעבודה. אמש, לאחר צפייה בסרטונים רבים נראו חלקים שבהם אוסטרובסקי על פי החשד מתעללת בפעוטות ואז היא נעצרה שוב.

אוסטרובסקי חשוב לציין לא הכחישה את המעשים בחקירתה כשהסרטונים הוצגו בפניה. בחקירתה היא מציינת כי היא מבינה שאסור היה לה לעשות את המעשים אך נותנת הסבר כמו זה שהפעוט "לא מבין מילים…". לדבריה מדובר בילדים אשר צריכים טיפול מיוחד שההתנהגות שלהם פוגעת בכל הקבוצה וגם בגננת.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

ביחס לסרטון אחר שהוצג לפניה, בו היא נצפית תופסת פעוטה מהרגל ומושכת אותה חזרה למזרן מסבירה המשיבה כי לא משכה את הפעוטה היא רק "תפסה אותה מהרגל ושמה אותה במזרן". ביחס לפעוט אחר בו נצפית המשיבה שהיא מושכת אותו מהזרוע, ציינה המשיבה כי הוא הפריע לה.

בצהריים היא הובאה להארכת מעצר בבית משפט השלום באשקלון בחשד לעבירות של תקיפת חסר ישע וגרימת חבלה, התעללות פיזית או נפשית  בחסר ישע ותקיפת סתם של חסר ישע על ידי אחראי. נציג המשטרה, רס"ב שרון סויסה אמר בדיון, "מדובר בהתעללות בקטינים בחסרי ישע שאילולא המצלמות התינוקות לא יכלו לזעוק את הכאב שלהם, לפי איך שזה נראה זה נראה שזה חוזר על עצמו באותו דפוס" ובהמשך הוסיף כי "הילדים חוזרים חבולים מהגן, הורה ציין שהילד חוזר עם חבלות חמורות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת דורית בונדה צפתה בסרטונים ממצלמות האבטחה של הגן ובהם היא ראתה את אוסטרובסקי "כשהיא נוקטת אלימות על פי החשד בדרגות שונות כלפיי מספר פעוטות", לדברי השופטת.

באחד הסרטונים נראית אוסטרובסקי כשהיא מרימה פעוט ממזרן עליו הוא מונח, "מרימה אותו לגובה ומטיחה אותו מגובה לעבר המזרן המונח על רצפת החדר. המשיבה לא מסתפקת בכך ומתחילה להכות את הפעוט בפניו, בראשו, מטלטלת את גופו, מכה אותו בישבן", ציינה השופטת.

תינוק. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

תינוק בגן. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

בסרטון השני, היא נראית "כשהיא מרימה פעוט מהמזרן עליו הוא שכב, אוחזת בו, מטיחה אותו על הרצפה ממרחק רב. לאחר מכן, היא מרימה אותו, מעבירה אותו לצד השני למזרן אחר תוך שהיא מטיחה אותו מגובה למזרן עצמו. המשיבה ממשיכה לעבר פעוט אחר, ולאחר מכן ביחס לאותו פעוט היא אוחזת בו בידו, מושכת אותו כלפי מעלה עם היד מטיחה אותו לעבר הכר שעל פני המזרן. לאחר מכן היא עוברת לפעוט אחר, בפעוט האחר היא מכה בראשו, מרימה אותו, מטיחה אותו במזרן, ממשיכה להכות בראשו".

השופטת בונדה הזדעזעה מהתמונות שראתה וציינה כי "מדובר בתמונות קשות לצפייה עד מאוד. כלל הפעוטות בהם על פי החשד בוצעו העבירות באותה עת היו שכובים על מזרנים בגן הילדים. מדובר בפעוטות בגיל צעיר ביותר, חסרי ישע ממש התנהלות המשיבה כנצפה בסרטונים מקימה חשד סביר ברף גבוה לביצוע העבירות המיוחסות לה".

לאור זאת הוארך מעצרה של אוסטרובסקי, בחמישה ימים.

עו"ד עופרה סיבוני שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את אוסטרובסקי מסרה בתגובה: "מדובר באישה מבוגרת ללא עבר פלילי. האישה משתפת פעולה עם החוקרים ומסרה גרסה, והביעה צער על השתלשלות האירועים. אנו מקווים שהחקירה תסתיים במהרה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר