בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה
בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

אישום: הקבלן התרשל והפועל נפל אל מותו במפעל באשקלון

פורסם בתאריך: 10.12.20 12:43

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום נגד הקבלן סאלח אבו טראש, בן 38, בגין גרם מוות ברשלנות של פועל בתאונת עבודה במפעל באשקלון.

תאונות העבודה הקטלניות ארעה, לטענת המדינה, עקב רשלנותו של אבו טארש, בכך שלא הקפיד על הוראות בטיחות בעבודה, לא פיקח כראוי על עבודתם של הפועלים ואפשר את ביצוע העבודה ללא הדרכה וציוד מגן מתאימים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד חימנות חנה מוצ'ה, הנאשם סאלח אבו טראש, ששימש קבלן לתיקון גגות, העסיק פועלים ובינהם את ואסים באז ז"ל, בביצוע העבודה של החלפת לוחות איסכורית במפעל של חברת "תבניות כל בע"מ" באיזור התעשיה הדרומי באשקלון.

מפעל תבניות כל

מפעל תבניות כל

בחודש מאי אשתקד נקלט ואסים לעבודה והיה זה יומו הראשון בעבודה החדשה. הוא נדרש לעלות יחד עם שני פועלים נוספים לגג שגובהו כ-7 מ', מבלי שהם מאובטחים במערכת אשר תמנע את נפילתם. יום העבודה החל בשעה 7:00 בבוקר. השלושה פרקו את לוחות האיסכורית והניחו אותן בצד. סמוך לשעה 10:00 ארעה התאונה הקטלנית: ואסים דרך בטעות על לוח פלסטיק שקוף, אשר הברגים שלו כבר פורקו, הלוח התקפל וואסים נפל מטה דרך הפתח שנוצר בגג. הוא נחבט בעוצמה בארגז מתכת שהוצב על רצפת אולם הייצור ונפצע קשה.

צוותי מד"א שהוקפצו למקום פינו אותו במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם לחדר הטראומה במרכז הרפואי ברזילי. הרופאים נלחמו על חייו אך לאחר מספר שעות הם נאלצו לקבוע את מותו. ההרוג, בן 21 תושב אום בטין שבפזורה הבדואית הובא למנוחות בכפרו.

עם מותו של ואסים התאונה הפכה לקטלנית והקבלן אבו טראש יחד עם סגנית מנהל המפעל נעצרו לחקירה בחשד לרשלנות. כמה ימים לאחר מכן ניסתה המשטרה להאריך את מעצרם של השניים אך בית המשפט החליט לשחררם למעצר בית.

על פי מה שהוברר בחקירה הפועלים ביצעו את העבודה בהנחייתו של אבו טראש, מבלי שסיפק להם מערכת כלשהי למניעת הנפילה ומבלי שאיש מהם היה בעל הסמכה לעבודה בגובה, כנדרש בתקנות.

כתב האישום מייחס לאבו טראש ביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות, וכן עבירות לפי תקנות הבטיחות בעבודה של חובת שימוש בציוד להגנה בעת ביצוע העבודה בגובה ועוד.

"הפרקליטות, בשיתוף עם משטרת ישראל ומשרד העבודה, תמשיך לפעול בנחישות למיגור התאונות הקשות שנובעות כתוצאה מהפרה בוטה של הוראות הבטיחות בעבודה ולמיצוי הדין עם מעסיקים האחראים לכך", נמסר.

לאן נעלמה אחריות סגנית מנהל המפעל?

בקבוצה למאבק בתאונות הבנייה, עוקבים מקרוב אחר מה שהפך כבר למכת מדינה. בקבוצה קיבלו השבוע בחיוב את הגשת כתב האישום "אנו רואים בחיוב את הגשת כתב האישום. יחד עם זאת, מתעוררת תמיהה בנוגע לאי-האשמתה של סגנית מנהל המפעל, בנוגע להתנהלות הרשלנית של ביצוע עבודות. תמיהה זו עולה בין השאר בשל הסיכונים המאפיינים עבודה על גגות מפעלים, המוכרים היטב למנהליהם, ומצריכים לפיכך את פיקוחם להבטחת נקיטת אמצעי זהירות בעבודה עליהם. בהקשר זה יש להזכיר כי במהלך חקירת התאונה ייחסה המשטרה לסגנית מנהלת המפעל, ביחד עם הקבלן, חשד חמור במיוחד להריגתו של המנוח, אולם בסופו של דבר הושמטה אחריותה לחלוטין מכתב האישום" מסרה היום מקימת הקבוצה, הדס תגרי והוסיפה: " מטריד שנראה שוב ושוב, גם באותם מקרים מועטים בהם מוגשים כתבי אישום בגין הפרות בטיחות שגרמו למותם של עובדים, נותרים הגורמים הבכירים – המניעים את פעולות הבנייה ונשכרים מהן – מחוץ למעגל האחריות הפלילית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר