מפעל תבניות כל
מפעל תבניות כל

עליית מדרגה: חשד להריגה בתאונת העבודה ב"תבניות כל"

המשטרה החמירה את החשד כנגד סמנכ"לית המפעל והקבלן מגרימת מוות ברשלנות להריגה. ביה"מ הורה לשחרר את השניים למעצר בית, המשטרה שוקלת לערער

פורסם בתאריך: 29.5.19 12:50

     

ארבעה ימים לאחר שנעצרו, הובאו היום סמנכ"לית מפעל "תבניות כל", וקבלן העבודה להארכת מעצר נוספת בבית משפט השלום באשקלון ושם התברר החשד החדש והחמור כנגדם – הריגה. כזכור, במהלך עבודה בגג המפעל הנמצא באזור התעשייה הדרומי, נפל אחד העובדים, צעיר בן 21, תושב אום בטין שבפזורה הבדואית, מגובה של כ-8 מטרים ונהרג. הסמנכ"לית, תושבת אשקלון בת 46 והקבלן, תושב הפזורה בן 37, נחקרו, נעצרו ומעצרם הוארך ביום שני על ידי בית המשפט.

פצוע בתאונת עבודה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

היום כאמור, הם התייצבו שוב לדיון בהארכת מעצרם כאשר המשטרה דורשת את הארכת מעצרם בשמונה ימים נוספים בחשד להריגה. נציג המשטרה בדיון, עו"ד ערן צמיר, הסביר כי מה שהביא לשינוי הוא איסוף חומר שלא היה בפני בית המשפט ולא בידי היחידה החוקרת בדיון הקודם וכעת התבררו עובדות חדשות. הוא הסביר כי הקבלן "זו לא עבודתו הראשונה בגובה והסתבר שעבודות שהוא עשה הוא ראה שלצורך העבודה צריך רתמות, מגן ונעלים מיוחדות לעבודה בגובה ובמקרה הזה הוא היה מודע לאותו חור וניתן היה ליפול מהגובה בגלל החור ואף אחד לא מנע את זה. את העבירה של הריגה אנו מייחסים לשני המשיבים בצוותא".


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


אל מול דרישת המשטרה להארכת המעצר, ביקשו הסנגורים לשחרר את החשודים למעצר בית.

נציג המשטרה שהתנגד לשחרור אמר כי היה ניסיון לפגוע בראיות בזירה, "אני יכול להראות שכבר עכשיו היה ניסיון לטשטש את זירת העבירה ואינני יודע אם זה בידיעת המשיבים או לא, אנו צריכים כעת חקירה סטרילית", וגם אמר כי היכולת של משטרת ישראל לפקח על עצורים במעצר בית היא יכולת מוגבלת "והמשמעות החקירתית שהחקירה יכולה להיות מזוהמת ויהיה קושי להגיע לחקר האמת".

השופט אור אדם מבית משפט השלום באשקלון דחה את בקשת המשטרה, "למרות שלא ניתן להקל ראש בחומרת העבירה ובעובדה שמותם של פועלי בניין הפך למכת מדינה בעת האחרונה ויש להיאבק בכל דרך אפשרית ברשלנות זו המובילה למוות לשווא – הרי שברוב החקירות מסוג זה מתנהלת החקירה ללא מעצר", הוא הסביר ושלח את השניים למעצר בביתם של קרובי משפחה.

פינוי פצוע בניידת טיפול נמרץ. צילום: דוברות מד"א הצלה דרום

לאור הודעת המשטרה כי בכוונתה לערער על שחרורם של השניים, הם לא ישוחררו בשלב זה למעצר בית.

עו"ד בן בן יהודה המייצג את הקבלן מסר בתגובה: "הלקוח שלי כופר בכל החשדות המיוחסים לו גם בגרם מוות ברשלנות וכל שכן בעבירה של הריגה שאין לה שום תשתית בעובדות שנאספו בתיק החקירה עד היום. הלוליינות המשפטית של המשטרה נועדה כנראה רק כדי לקבל יותר ימי מעצר, אבל אין מאחוריה ולא כלום, עובדה שבית המשפט הורה על שחרורם. בסופה של החקירה חפותו של הלקוח שלי תתברר".

עו"ד אלדן דנינו המייצג את הסמנכ"לית ביקש שלא למסור תגובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר