מכה בחגורה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE
מכה בחגורה. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

"אבא, תראה מה עשית לי": ערנות של תושבת אשקלון חשפה אלימות כלפי ילד בן 8

אישה שישבה בגן שעשועים באשקלון, הבחינה בחבלות על גופו ילד בן 8. בזכות התושייה שגילתה, היא הצליחה לחשוף מקרה חמור של אלימות והביאה למעצרו של אבי הילד המואשם כי הצליף עם חגורה בגופו של בנו וגרם לו לחבלות ושטפי דם רבים. "חבלות כאלה לא ראיתי המון זמן", מודה מפקח אורית מרקוביץ' שחקרה לא מעט מקרים של אלימות במשפחה

פורסם בתאריך: 9.12.20 18:57

     

שוב אלימות כלפי קטינים באזור אשקלון. החשדות כלפי אב תושב אשקלון שהיכה את בנו באמצעות חגורה וגרם לו לחבלות רבות הבשילו לכדי כתב אישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון. וזה המקום גם להזכיר להורים שמשתמשים עדיין בשיטות חינוך ישנות שהן כבר אינן מקובלות ובתי המשפט לא יעשו הנחות להורים שממשיכים להשתמש באלימות כדי לנסות לחנך.

במשטרה שמטפלים באירועי אלימות במשפחה לעתים קרובות, הדגישו שמדובר בסימני חבלות שכבר זמן רב לא הגיעו לפתחם ואילולא ערנותה של תושבת אשקלון, שנותרה בינתיים אלמונית, ייתכן שהילד היה ממשיך לספוג את האלימות הקשה מצד אביו.

הצלפות בכל הגוף

סיפור המקרה מתחיל לפני שבועיים. ילד בן 8 מסיים את הלימודים בבית הספר וממשיך לבית חברו, לאחר מכן הם יוצאים לשחק בגן השעשועים. השעות חולפות ואביו של הילד מתחיל לחפש אותו. האב מתקשר לטלפון הנייד שלו ומורה לו לשוב הביתה מיד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סמוך לשעה 20:00 מגיע הילד הביתה ואביו שכועס עליו, הכניס אותו לאחד מחדרי השינה בבית, וסגר את הדלת. האב שהחזיק בידיו בחגורה החל להצליף באמצעותה בבנו. על פי כתב האישום האב הצליף בבנו פעם אחר פעם בבטנו, באזור המותניים, בירכיו, בישבנו ובפניו, כאשר הילד נאנק מכאבים. את המעשים ביצע האב כאשר האם ושאר בני המשפחה נמצאים בבית.

בשלב כלשהו, כאשר הילד נשכב על גבו, הניח האב את אחת מברכיו על בטנו של הילד וניסה להכות אותו שוב, אלא שהילד אחז בחוזקה בחגורה ומנע מאביו מלהמשיך ולהכות אותו. האב השאיר את החגורה בידיו של בנו, אך לא ויתר ולקח חגורה אחרת, אחז בגופו של הקטין והכה אותו באמצעות החגורה האחרת בישבנו.

רק בשלב זה, אמו של הילד אשר שמעה את קול הבכי שלו, ביקשה מבעלה שיחדל ממעשיו ורק אז הוא הפסיק להכות את הילד.

כתוצאה מהמכות, נגרמו לילד חבלות של ממש. למעלה מעשר חבלות נראו על גופו של הילד, בכל חלקי גופו, בין היתר באזור הצוואר, המותניים, הרגליים ואף מתחת לעינו. החבלות ושטפי הדם היו בגדלים של בין סנטימטר אחד ועד עשרה סנטימטרים.

בזכות אזרחית ערנית

יום למחרת מתקבל דיווח בבית ספר בו לומד הילד, מבחורה אנונימית שסירבה למסור את הפרטים שלה. היא מסרה שהיא מבקשת לדבר עם יועצת בית הספר. בשיחה עם היועצת היא מספרת לה שראתה בגן השעשועים ילד בן 8 שעל חולצתו סמל בית הספר. לדבריה, כשהחולצה שלו התרוממה היא הבחינה בחבלות נרחבות וחמורות על גופו. עוד סיפרה שפנתה לילד ושאלה אותו מי גרם לחבלות, הילד אמר שאבא שלו גרם להן ועזב את המקום.

גן שעשועים באשקלון. צילום: דוברות העירייה

האלמונית תיארה איך הילד נראה ובבית הספר נערכה בדיקה והילד אותר. הילד שיתף עם הצוות החינוכי את האלימות שהוא חווה מצד אביו. הנהלת בית הספר העבירה דיווח לרווחה וזו העבירה את המידע למשטרה שנכנסה לתמונה, חקרה את הילד וחוץ מהמקרה הקשה, עלה חשד לאירועים נוספים כשאחד התרחש ימים בודדים לפני האירוע הקשה.

כאשר ילד חזר לביתו הוא סיפר להורים שלו כי נחקר בבית הספר על הסימנים והאב אומר לו “תגיד שנפלת מהאופניים, אל תגיד כלום, אם תדווח על מה שקרה אנחנו ניכנס לכלא”.

האב עוכב לחקירה בתחנת המשטרה, הכחיש את המיוחס לו וטען כי הילד הוכה על ידי ילדים אחרים בבית הספר. במשטרה החליטו לעצור אותו ומאז מעצרו הוארך פעמיים. האם נחקרה גם היא בגין אי חובת דיווח, לא שיתפה פעולה עם החוקרים ולא יודעת להסביר ממה החבלות.

יחד עם כתב האישום הוגשה גם בקשה להארכת מעצרו של האב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

“חבלות בכל חלקי הגוף”

“לא מדובר בסימן קל, מדובר בסימנים ממש חמורים על הגוף של הילד, בכל חלקי הגוף שלו. המטומות, שטפי דם בפריסה על שטח נרחב בגוף שלו, זה לא משהו פשוט”, סיפרה השבוע מפקח, עו”ד אורית מרקוביץ’ והוסיפה: “אני שנים רבות במשטרה, טיפלתי הרבה בנושא הזה של אלימות כלפי חסרי ישע. חבלות כאלה לא ראיתי המון זמן זה משהו ממש חמור”.

במהלך החקירה ביצעו החוקרים חיפוש בטלפון של האב ומצאו תמונה של חבלה שהקטין בעצמו שלח לאביו למחרת האירוע והוא כותב לו “אבא, תראה מה עשית לי אתמול”.

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

“אנחנו מכירים מקרים של אלימות של הורים כלפי ילדים, אבל אלימות כזו הרבה זמן לא ראינו”, מספרת מרקוביץ’, “מאוד חשובה הערנות של האזרחים, במקרה הזה הערנות הייתה כל כך חשובה ובאמת: זה מקרה בגן שעשועים, מקום שכל אחד יכול להימצא בו ולראות משהו שמעורר את החשש, וזה המקום כן להזכיר שיש חובה לדווח לרווחה או למשטרה אם יש חשש סביר שנעברה עבירה בקטין או בחסר ישע בידי מי שאחראי עליו, וכן חשוב לדעת שמי שלא מקיים את חובת הדיווח עובר עבירה על החוק וצפוי לענישה פלילית של מאסר בן שלושה חודשים. זו עבירה על החוק ולא נראה לי שכולם יודעים על זה. לולא אותה אנונימית שדיווחה על החבלות לא היינו יודעים על המקרה החמור הזה ואותו ילד מסכן היה ממשיך לחוות התעללות קשה, משהו שהיה יכול להשפיע עליו לאורך כל החיים שלו”.

כתב האישום הוגש כאמור לבית משפט השלום באשקלון על ידי עו”ד חימנות חנה מוצ’ה מפרקליטות מחוז דרום. בכתב האישום מיוחסים לאב שני סעיפים: תקיפת קטין על ידי אחראי והדחה בחקירה.

סנגורו של האב, עו”ד כפיר בן שטרית מסר בתגובה: “בתחילת החקירה טענה המשטרה כי מדובר ברצף של אירועים. אלא כעת, כפי שעולה מכתב האישום, וכפי שטענתי כבר בדיון הראשון להארכת מעצרו של מרשי – מדובר באירוע נקודתי בלבד שאף הוא מוכחש על ידי מרשי. לאחר שנקבל את חומר החקירה, נמסור את תשובתנו לכתב האישום בבית המשפט”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר