כך נראה החדר שהוצת. צילום: דוברות המשטרה
כך נראה החדר שהוצת. צילום: דוברות המשטרה

3 שנות מאסר לאדם שהצית את חדר המיון בברזילי בגלל "המתנה ארוכה"

חיים ישראל בוזגלו הצית אש בשני מוקדים בבית החולים ברזילי והשבית את חדר המיון לשעתיים. בחקירתו הסביר כי עשה זאת בשל זמן ההמתנה הארוך והיחס כלפיו. בעבר הוא כבר הצית דירה בה התגורר ובית המשפט גזר עליו שלוש שנות מאסר

פורסם בתאריך: 10.8.20 20:12

     

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יובל ליבדרו גזר שלוש שנות מאסר על חיים ישראל בוזגלו, שהורשע בכך שהצית אש בחדר המיון של ברזילי וגרם להשבתתו במשך שעתיים. "ניתן רק לשער את פוטנציאל הסיכון והנזק שיכול היה להיגרם עד כדי סיכון חיים של ממש לולא הופעלה מערכת כיבוי האש", כתב השופט.

בחודש דצמבר 2019 הגיע בוזגלו, תושב אשקלון למרכז הרפואי ברזילי כאשר הוא מצויד במספר מצתים והמתין לקבל טיפול בחדר המיון. הוא הרגיש כי זמן ההמתנה ארוך ארוך ולא היה שבע רצון מהיחס שקיבל והחליט להצית אש בבית החולים. אבל לא סתם להצית, אלא לעשות זאת בשני מוקדים שונים בבית החולים על מנת לגרום נזק לרכוש בית החולים.

חדר המיון החדש בברזילי

הוא נכנס לחדר השירותים הסמוך לספסלי ההמתנה לחדר הרופא, הצית פח הזבל שהיה בתוך חדר השירותים ולאחר מכן יצא משם והתיישב על אחד מספסלי ההמתנה. מספר דקות לאחר מכן נכנס לחדר רופא שהיה ריק מאדם, הצית את מיטת חולים, יצא מהחדר כשהוא סוגר את הדלת על מנת שלא יגלו את ההצתה והתיישב על ספסל ההמתנה הסמוך.

בעקבות מעשיו עלה חדר הרופא והציוד שבתוכו באש שכובתה רק לאחר שהמתזים בחדר הופעלו והמטופלים ואנשי הצוות פונו מחדר המיון שהושבת למשך שעתיים. כתוצאה ממעשיו נהרס חדר הרופא ותכולתו לרבות מחשב, מדפסת, טלפון, שולחן עבודה, מיטת טיפולים, כיסאות, אריחי תקרה, גופי תאורה, שקע חמצן ועוד. סך הנזק שנגרם הוערך ב-23 אלף ש"ח.

הכניסה לחדר המיון החדש בברזילי

הכניסה לחדר המיון החדש בברזילי

בפרקליטות דרשו להחמיר בעונשו בשל "פוטנציאל הסיכון של הצתה במקום ציבורי, לסיכון לשלום הציבור ששהה בבית החולים באותה עת, לנזק שנגרם לקניין, לנזק שנגרם כתוצאה מהשבתת חדר המיון לשעתיים, לתכנון שקדם לביצוע העבירה (הצטייד במספר מצתים), לעובדה כי שילח אש בשני מוקדים שונים, לעובדה כי סגר את הדלת לאחר שהצית את האש על מנת שמעשיו לא יתגלו ולסיבה בעטיה החליט לבצע את העבירה (משך הזמן בו המתין בתור ויחס הצוות הרפואי)".

עוד הזכירו את העובדה כי בשנת 2016 הוא הורשע בעבירה דומה כאשר הצית דירה בה התגורר עם אחיו ובעקבות כך נגזרו עליו שנתיים מאסר, "מה שלא הרתיע אותו מלשוב ולבצע עבירה דומה", נכתב.

מנגד, עורכת דינו ביקשה להקל בעונשו והפנתה למצבו הנפשי הקשה של בוזגלו, וטענה כי "אין להפריד בין הנסיבות האישיות של הנאשם לנסיבות ביצוע העבירה". היא ביקשה לדחות את טענת המדינה כי בוזגלו ביצע את העבירה באופן מתוכנן וטענה כי מדובר "במעשה ספונטני שנעשה ללא כוונה לגרום נזק, ואשר נבע מתוך מצבו הנפשי ומתוך תסכול מתמשך בכל הקשור למענה הטיפולי שקיבל".

השופט יובל ליבדרו כתב בהחלטתו כי "קולמוסין רבים נשברו ומקלדות רבות נשחקו בתיאור הסכנות הגלומות בעבירת ההצתה הן בשל התפשטותה המהירה של האש ויכולתה לכלות כל שעומד בדרכה" וציין כי "ניתן רק לשער את פוטנציאל הסיכון והנזק שיכול היה להיגרם עד כדי סיכון חיים של ממש לולא הופעלה מערכת כיבוי האש והופעלו המתזים. מעבר לנזק שנגרם לרכוש, פונה חדר המיון מהצוות הרפואי ומהמטופלים ששהו בו וזה הושבת מעבודתו במשך שעתיים תמימות. חדר המיון הוא ליבו הפועם של בית החולים הפועל יום ולילה ללא ליאות כשדרכו עוברים מספר רב של חולים שונים המגיעים לטיפול לרבות כאלו הנמצאים בסכנת חיים".

לבסוף גזר עליו השופט שלוש שנות מאסר הכוללות גם הפעלת מאסר על תנאי בשל עבירות קודמות אך ויתר לו על הטלת קנס לאור מצבו הכלכלי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר