זיאד אעביד בבית המשפט
זיאד אעביד בבית המשפט

עונש קל לשב"ח שהואשם בגרימת מותה של התינוקת מאשקלון

הסיפור שזיעזע את הארץ עם חשד לרצח אכזרי של תינוקת קטנה, הסתיים היום בהסדר טיעון והנאשם ישוחרר בעוד כחודשיים וחצי. "כואב לי על הילדה", הוא אמר

פורסם בתאריך: 2.2.20 15:17

עדכון אחרון: 3.2.20 00:07

     

מותה של התינוקת מאשקלון זיעזע את המדינה, הזעם גבר במיוחד כאשר התברר הרקע וכי מדובר בשוהה בלתי חוקי החשוד כי רצח את התינוקת הקטנה.

אלא שלמרות הזעזוע הציבורי והרעש הגדול, מהאישום ברצח נותר אישום של גרימת מוות ברשלנות. בשבועות האחרונים התגבש הסדר טיעון בין המדינה לבין סנגורו של אעביד.

בית משפט השלום באשקלון קיבל היום את הסדר הטיעון עם זיאד אעביד שהואשם בגרימת מותה של התינוקת של בת זוגו וגזר עליו 6 חודשי מאסר.

את מאסרו הוא ירצה בניכוי ימי מעצרו, כך שהוא ישוחרר בעוד כחודשיים וחצי. "כואב לי על הילדה שהייתה כמו הבת שלי", אמר אעביד בבית המשפט.

כתב האישום המתוקן שהוגש נגד אעביד, תושב הרשות הפלסטינית בן 21, מגולל את שאירע באותו הלילה: בשעה 21:00 יצאה האם מהבית והשאירה את התינוקת בהשגחתו של אעביד בביתם.

בשלב מסוים השאיר אעביד את התינוקת כשהיא שוכבת לבדה על גבי הספה בסלון, יצא מהסלון ונכנס לחדר אחר על מנת להביא חיתול. בעודו נמצא בחדר האחר, נפלה התינוקת מהספה אל הרצפה ונחבלה באופן קשה בראשה.

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

הבניין בו התגוררה האם ובתה. צילום: אילן אסייג

לאחר שאעביד הבחין כי התינוקת במצוקה נשימתית, אז יצא מהבית כשהוא מחזיק בידיו את התינוקת כשהיא ללא הכרה וללא נשימה וביקש עזרה משכן. השכן ביצע החייאה במנוחה עד להגעת כוחות ההצלה למקום אשר המשיכו לבצע בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים כשהיא מחוסרת הכרה ומונשמת.

כאשר שמע כי גם כוחות המשטרה הוזעקו למקום ונמלט מהאזור. למחרת האירוע בשעה 12:00 או בסמוך לו נתפס אעביד על ידי המשטרה כשהוא מנסה להימלט מישראל. בתאריך 23/10 התינוקת נפטרה כתוצאה מהחבלה בבית החולים.

זיאד אעביד בבית המשפט

זיאד אעביד בבית המשפט

עו"ד ליאור רונן שייצג את אעביד מטעם הסניגוריה הציבורית: "ראשית דבר משתתפים בצער המשפחה על מותה הטראגי של הפעוטה. מדובר באירוע עצוב ותוצאה עגומה. זיאד שנחשד מהיום הראשון למעצרו ברציחתה של הפעוטה המנוחה, טען לכל אורך הדרך כי לא פגע בתינוקת ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע בה וכי מדובר בתאונה. אנו שמחים שבסופו של יום הפרקליטות קיבלה את גרסתו כי מדובר בתאונה מצערת שהתרחשה כאשר התינוקת נפלה מהספה ונחבלה בזמן שזיאד הלך להביא טיטול מהחדר הסמוך".

מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) נמסר בתגובה לגזר דינו של זיאד אעביד: "הנאשם נטל אחריות והורשע בגרימת מותה ברשלנות של התינוקת ובעבירה של שהיה שלא כחוק. על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הנאשם השאיר את התינוקת לבדה על הספה בסלון וכאשר יצא מהחדר להביא חיתול היא נפלה ונחבלה. מיד כאשר הבחין הנאשם כי התינוקת ללא הכרה, הוא רץ עמה על הידיים להזעיק עזרה. מדובר על פי הפסיקה ברף הנמוך של עבירות רשלנות ולכן מדובר בעונש הולם בנסיבות העניין. הפרקליטות עתרה אף במסגרת ההסדר להטלת פיצוי משמעותי לאימה של התינוקת, אך בית המשפט לא קיבל בקשה זו. יודגש כי ההסדר נערך לאחר שהפרקליטות קיימה את חובתה על פי דין ועדכנה את אמה של התינוקת באשר לפרטיו. בית המשפט קיבל את ההסדר וציין בגזר הדין כי הצדדים ערכו את האיזון הראוי בין כלל השיקולים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר