בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע

הוגש ערעור על עונשו של המורה שתקף מינית שלושה אחים

הפרקליטות טוענת שעשרים שנות המאסר שנגזרו על כהן בגין 1,000 עבירות מין בשלושת האחים, הן עונש קל ודורשת להחמיר משמעותית בעונשו

פורסם בתאריך: 8.9.19 16:05

     

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קולת עונשו של שלומי כהן, מורה לשעבר ממבוא חורון, שהורשע בביצוע עבירות מין רבות לאורך כ-12 שנים כלפי שלושה אחים קטינים, ונדון לעונש של 20 שנות מאסר.

בהודעת הערעור, ציינו אנשי הפרקליטות כי תקופת המאסר שהשית בית המשפט המחוזי על כהן הינה עונש המקסימום הקבוע בחוק בצידה של עבירת מין אחת. לכן, לטענתם, נוכח הרשעתו בביצוע עבירות מין רבות בשלושה קטינים שונים לאורך שנים ארוכות, מדובר בענישה ש"אינה הולמת את חומרת מכלול מעשיו…, ואין בה כדי לבטא את ההכרה שכל מתלונן ומתלונן הוא עולם שלם בפני עצמו, שהמשיב החריבו, לצורך סיפוק תאוותיו החולניות".

כלא שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ

כלא שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ

כפי שפורסם כאן בעבר, שלומי כהן ניצל את מצוקת המשפחה, לרבות מצבה הכלכלי הקשה לאחר שאביהם עזב את הבית כאשר התגוררו כולם בגוש קטיף לפני ההתנתקות. כהן הפך לבן בית ושימש כתחליף אב ואח בוגר עבור ילדי המשפחה, ובין השנים 1996- 2009, ביצע במתלוננים הקטינים בהזדמנויות שונות, לעיתים במקביל, למעלה מ-1000 עבירות מין.



המתלוננים הגישו תלונה במשטרה בשנת 2015, כשכולם כבר היו בגירים. מה שפתח את תיבת הפנדורה לאחר שנים של שקט היה פרסום בתקשורת אודות כתב אישום אחר שהוגש נגד כהן בגין ביצוע עבירות מין בקטין אחר.

במהלך שמיעת הראיות, נשמעו בבית המשפט עדויותיהם של שלושת האחים, שהיו בגילאים בין 15-6 בעת ביצוע העבירות וכן העידו גם שני אחים נוספים, שעבירות המין החמורות שביצע בהם הנאשם התיישנו.

בית המשפט נתן אמון מלא בעדויותיהם של האחים והרשיע את כהן בריבוי עבירות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועבירות נוספות.

"מעשי הנאשם מבטאים לא רק את ניצולם של המתלוננים בהיתם קטינים לצורך סיפוק צרכיו המיניים, אלא את רמיסת האמון שהם ואמם נתנו בו, ואת יכולתם של הקטינים לדווח על קרות המעשים, בין היתר, כדי לא לפגוע בקשר עם הנאשם שהיה משמעותי עבור אימם…" ציין בית המשפט בגזר הדין שנגזר עלו.

לפני שלושה חודשים  גזר בית המשפט על כהן עונש של 20 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כולל למתלוננים בסך של 250,000 ₪. בית המשפט התחשב לקולא בחלוף הזמן מביצוע העבירות והעובדה "שבהיבטים אחרים של חייו, הנאשם ניהל אורח חיים נורמטיבי", תרם רבות לחברה והתנדב במקומות רבים, והשית על הנאשם עונש אחד לכלל האישומים, כאשר מדובר בעונש המקסימום הקבוע בצידה של עבירת מין אחת.

בערעור, שכאמור הוגש מבקשת הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר בעונשו של כהן במידה ניכרת.

"לנוכח מסכת המעשים המחרידה שביצע המשיב בגופם של שלושת הקטינים, עת הפך אותם לכלי לסיפוק יצריו המעוותים… שגה בית המשפט קמא הנכבד כאשר הסתפק בהשתת עונש המקסימום הקבוע בצידה של עבירת מין אחת…חלוף הזמן לא רק שאינו מלמד על שינוי אורחותיו של הנאשם והפחתת מסוכנותו, אלא מהווה אינדיקציה ברורה למסוכנותו הגבוהה והחריגה כלפי קטינים בכלל, ובפרט כלפי קטינים מרקע מצוקה" כתבו אנשי הפרקליטות בהודעת הערעור והוסיפו "הנאשם שכמעט לכל אורך חייו הבוגרים, החל משנת 1996, בהיותו כבן 20, ועד מעצרו בשנת 2015 בגיל 39, מבצע בחדרי חדרים עבירות מין בילדים מרקע מצוקה, תוך שהוא מנצל את יחסי הקרבה, התלות והאמון בינו לבין הילדים, ואת חוסר האונים שלהם וחוסר יכולתם להתלונן כנגדו, לא ניתן לקבוע לגביו כי "ניהל אורח חיים נורמטיבי" ולא ניתן לתת לכך משקל לקולא, בוודאי לא "משקל של ממש".

בקרוב יחלו הדיונים בערעור.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר