מעצר חשוד

בית המשפט: שלומי כהן הורשע בביצוע עבירות מין בקטינים

פרשת עבירות המין שהחלו כבר בגוש קטיף ונמשכו גם לאחר הפינוי הגיעה הבוקר לסיומה. זה לא יחזיר לחיים את אחד המתלוננים ששם קץ לחייו. בקרוב יתקיים דיון בו יוקרא גזר הדין. עורכת הדין של כהן: "נלמד את הכרעת הדין"

פורסם בתאריך: 22.10.18 13:23

     

בית משפט המחוזי בב"ש הרשיע היום, לאחר ניהול הוכחות, את שלומי כהן, בן 42, מורה לשעבר ממבוא חורון, בביצוע עבירות מין רבות של אינוס, מעשי סדום, מעשים מגונים ועוד לאורך שנים ארוכות, בשלושה אחים בני משפחה אחת שהיו בגילאים בין 13-6 בעת ביצוע העבירות.

במהלך שמיעת הראיות, נשמעו גם עדויותיהם של שני אחים נוספים, שעבירות המין שביצע בהם הנאשם, התיישנו.

הפרשה התפוצצה בשנת 2015. הרוחות בישוב הסמוך לאשקלון סערו בעקבות הגילויים החדשים והטענות נגד מי שהוכר כדמות מוכרת וחיובית בקהילת מפוני גוש קטיף.

לאחר חקירה הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד כהן. בכתב אישום יוחסו לו עבירות מין בהזדמנויות רבות, בין השנים 2009-1996, כלפי שלושה אחים שהתגוררו איתו בגוש קטיף ואף לאחר הפינוי מהגוש.

חודש לפני הגשת כתב אישום זה, הוגש נגד כהן כתב אישום אחר בבית משפט השלום בפתח תקוה בגין ביצוע עבירות מין דומות בקטין אחר.

בעקבות הפרסומים והסערה שהתחוללה בקרב קיהלת המפונים הגיעו מתלוננים נוספים למשטרת אשקלון והגישו נגד כהן תלונות דומות.

מעצר חשוד. צילום דובר המשטרה

 

מספר חודשים לאחר הגשת כתב האישום, בחודש ינואר 2016, נטל אחד המתלוננים את חייו בישוב בו התגורר סמוך לאשקלון.

לאחר חודשיים צירפה הפרקליטות לכתב אישום המקורי מתלונן נוסף, אח נוסף של המתלוננים, אשר התגורר בשנים האחרונות בחו"ל ורק לאחר התאבדותו של אחיו, חזר לארץ והגיש תלונה במשטרה בגין עבירות מין שביצע הנאשם גם כלפיו בילדותו.

על פי עובדות כתב האישום, כהן, שהיה כאמור מורה עת נחשפה הפרשה, רקם מערכת יחסים קרובה עם משפחת המתלוננים כאשר התגוררו כולם בגוש קטיף לפני ההתנתקות, ניצל את מערכת היחסים הזו לאחר שאביהם עזב את הבית, וביצע במתלוננים הרכים בשנים עבירות מין רבות, בהזדמנויות שונות, תוך שהוא מארח אותם בביתו וכן במהלך ביקורים בביתם.

"הנאשם ניצל את גילם הרך של המתלוננים, שהיו בעת ביצוע העבירות בין הגילאים 6-13, והאמון שנתנו בו עת תמך בהם, סייע להם כלכלית וחברתית, אירח אותם בביתו, עזר להם בשיעורי בית, הכין חלק מהם לעליה לתורה ולימד אותם לנגן" סיפרה הבוקר עו"ד רותם יוחנני – הר ציון מפרקליטות מחוז דרום והוסיפה "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, נתן אמון מלא במתלוננים, והרשיע את הנאשם בביצוע עבירות מין רבות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




״בשקלול כל העובדות הנוגעות לקטינים, ולמעמדו של הנאשם כאח בוגר או כתחליף אב, יהיה הכרח להגיע למסקנה שהקטינים במצבם, בחולשתם הרבה וביחסם החריג והמורכב כלפי הנאשם, לא היו חופשיים להביע הסכמה למעשיו של הנאשם, גם לאחר שחצו את גיל 14 ולפחות עד שהגיו לגיל 16" כתב השופט אריאל ואגו בהכרעת הדין והוסיף "לאחר עיון בכל הראיות ושקילתן, אין מנוס מן המסקנה המצערת לפיה כל המעשים המיניים המיוחסים לנאשם הוכחו היטב, מעבר לספק סביר. לגבי רוב המתלוננים, הוכחה זו היא ברמה גבוהה במיוחד, הרבה מעל ומעבר לכל ספק סביר״.

"מדובר במעשים שעל פי טענת המתלונניים נעשו לפני למעלה מ-15 שנה ויש לכך השלכות. הבאנו את הטענות שלנו בפני בית המשפט. פרט לעדויות של המתלוננים לא היו חיזוקים נוספים לעבירות שהם טענו" מסרה הבוקר סניגורתו של כהן, עו"ד שוש חיון והוסיפה "בית המשפט לא קיבל את הטענות האלה לצערינו הרב. על כן אנחנו נלמד את הכרעת הדין ופנינו קדימה".

בקרוב יקבע מועד בו יתכנס בית המשפט לשמעית גזר הדין והעונש שיוטל על כהן.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר