השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט
השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

שמעוני פונה לעליון ומביע חשש כי דעתו של השופט ביתן "נעולה"

לאור המלצתו של השופט אליהו ביתן לשמעוני למשוך את עתירתו, פנה עורך דינו לביה"מ העליון בבקשת ערעור וכן ביקש לעכב את ההליכים בתיק והביע חשש כי השופט ביתן "נעול" בדעתו על כך ששמעוני או אנשיו זייפו את המסמכים. האם השלב הבא תהיה בקשה לפסילת השופט?

פורסם בתאריך: 26.12.18 16:37

     

לאחר הדיון שהתקיים בעניין ערעור הבחירות שהגיש איתמר שמעוני ולקראת הדיון שיתקיים מחר בתיק, דורש שמעוני לעכב את ההליכים בתיק. בבקשה שהגיש באמצעות עורך דינו, נטען כי בכוונתו להגיש מיד בקשה לערעור לבית המשפט העליון.

הבקשה מבקשת לערער על ההחלטות של השופט אליהו ביתן שלא לאפשר לשמעוני לעיין בכל 180 הקלפיות וכן לקבל לידו את החומרים של כלל הקלפיות ממערכת נדב בה התקבלו דיווחים בזמן אמת.

כך זה נראה הבוקר בבית המשפט

שמעוני ואנשיו בבית המשפט

בבקשה נכתב כי גם בדיון הראשון הציע השופט אליהו ביתן לשמעוני למשוך את הערעור והדבר חזר על עצמו גם בדיון שהתקיים השבוע: "שוב פנה ביהמ”ש הנכבד במהלך הדיון למערער והציע לו למשוך את הערעור על יסוד טענות כוזבות שנטענו בעלמא ללא בדל ראיה", נכתב. "יודגש כי עלול וביהמ"ש הנכבד גילה כי דעתו נעולה וכי בראייתו (ללא כל ראיה) המערער (איתמר שמעוני) או מי מטעמו נושאים באחריות לזיוף ומכאן הבהיר כי הגיע למסקנה שהמערער לא בא בידיים לא נקיות וזו העילה שדי בה כדי לדחות את הערעור וממילא לשלול דיון ביתר הטענות והקלפיות והכל בניגוד לראיות המצויות בתיקי ועל יסוד הודעות כוזבות של מנהל הבחירות".

כזכור, בדיון האחרון התנהלת דו שיח בין שמעוני לבין השופט ביתן.

השופט: “מר שמעוני, הפער הזה מוסבר בזיוף, ותחליט מה אתה רוצה לעשות. הדברים זועקים”.
שמעוני: “פנינו למשטרה עם החומרים, פנינו גם ליועץ המשפטי לממשלה. מעבר לזאת, כבודו מתמקד בשלוש קלפיות”.

השופט: “אנחנו בעתירה מנהלית. אחד הכללים הוא שמגיעים בידיים נקיות, מי שמגיע על סמך מסמכים מזויפים, זה מספיק לדחות את העתירה ויש כמה מזויפים. יש דיווח בסוף היום, והכול גדל לטובתך בהקשר לזיוף. אי אפשר להסביר באופן אחר. אולי המשטרה תצליח לשים יד על מי שגרם. הפערים הבלתי מוסברים, יש להם הסבר מתבקש. ממליץ לך לשקול זאת. צריך לדעת לקבל את הנתונים ולהתמודד איתם”.


באותו עניין:


לאחר התייעצות שקיים שמעוני עם עורך דינו ומקורביו הוא החליט שלא לקבל את המלצת השופט ולהמשיך בהליך. לאור זאת קבע השופט דיון נוסף ואחרון בעתירה למחר. אלא שכעת דורש שמעוני שלא לקיים את הדיון מחר.

"בנסיבות הפגיעה החמורה בזכויותיו של המערער העולות כדי איון זכות הערעור החליט המערער להגיש בר”ע (בקשת רשות ערעור) לביהמ"ש העליון על ההחלטה של ביהמ"ש הנכבד בבקשות הנזכרות לעיל", נכתב בבקשה. לאור זאת התבקש השופט ביתן לעכב את ההליכים בתיק ולא לקיים מחר את הדיון עד להחלטת בית המשפט העליון בבקשת רשות הערעור שהוגשה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופט שקיבל את הבקשה, דחה אותה בין היתר מהסיבה שיש לתת פסק דין תוך 30 יום  מהגשת הערעור. עוד כתב השופט ביתן כי ההודעה על הגשת בקשת הערעור לעליון הגיעה בשלב מאוחר, "בכל הכבוד אינני רואה מקום להיעתר לבקשה", כתב השופט ביתן בהחלטתו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר