חיסול באשקלון - טל קורקוס. צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות עובדה
חיסול באשקלון - טל קורקוס. צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות עובדה

הותר לפרסום: ראש ארגון פשיעה אחד – שלושה מקרי רצח

המשטרה הודיעה כי פענחה גם פרשת הרצח בו נרצחה גרושתו של קורקוס שנרצח באשקלון. כתבי אישום יוגשו בקרוב נגד ראש ארגון פשיעה מהדרום ושותפיו

פורסם בתאריך: 11.7.18 17:25

     

"פרשיית "800" הותרה לפרסום. בתום שנתיים וחצי של חקירה מורכבת וקשה, מאז נרצחה דבורה הירש ז״ל בירי מטווח קצר לנגד עיני ילדיה, פענחו חוקרי המשטרה את מקרה הרצח והביאו למעצרם של כלל המעורבים. בימים אלו הועברו חומרי החקירה לפרקליטות מחוז דרום.

חוקרי היחידה המרכזית במשטרת ישראל עצרו את החשודים ברצח דבורה הירש ז״ל בשעה שחזרה מקניות עם ילדיה לפני כשנתיים.
החקירה שנמשכה למעלה משנתיים, התפתחה "עקב לצד אגודל" ובמהלכה במבצע חובק עולם נעצר לפני כשמונה חודשים ראש ארגון פשיעה מהדרום בחשד לרצח טל קורקוס ז״ל, בעלה לשעבר של דבורה הירש ז״ל, ובחשד לרצח אלישע סבח ז"ל.

לפני כחודשיים הוא נעצר בשנית בחשד למעורבות ברצח של דבורה ז״ל. יחד איתו נעצרו שלושה חשודים נוספים שהינם חברים בארגון הפשיעה בראשו הוא עומד ומעצרם של כל הארבעה הוארך מעת לעת, ואתמול הוארך פעם נוספת עד ליום שישי הקרוב.

באר שבע – מרץ 2016

בשעות הערב המוקדמות התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה אודות ירי לעבר רכב ברחוב שדרות ירושלים בבאר שבע. כוחות מד"א ומשטרה רבים הוזעקו אל הזירה. צוותי מד"א קבעו את המותה של אישה. שוטרי משטרת באר שבע החלו לסגור את הזירה וחוקרי היחידה המרכזית של מרחב נגב נכנסו לתמונה, תוך איסוף ממצאים רבים בזירה וסביבתה, איסוף עדויות ועוד. בדיקה ראשונית בזירה העלתה כי הנרצחת היא דבורה הירש ז״ל, גרושתו של עד המדינה טל קורקוס שמאוחר יותר נרצח אף הוא בפיצוץ רכב באשקלון.

כבר באותו הערב הוטלה מלאכת החקירה המורכבת על היחידה המרכזית שפעלה מאז האירוע באורך רוח רב לאיתור החשודים במעשה הרצח.

עד המדינה וחברו נרצחים

החוקרים עדיין עסוקים בחקירת הרצח ולאחר שנה וחודש מתרחש רצח נוסף, הפעם בנתניה. אלישע סבח דמות מוכרת בעולם התחתון בבאר שבע נרצח ביריות מטווח קצר עת עבד במסעדה שלו בנתניה.

חוקרי המשטרה מבינים שיש קשר בין שני האירועים ומתחילים לנסות למצוא את הקשר וגם את הראיות שבאמצעותן יוכלו לעצור ולהביא לדין את מי שעומד מאחורי שני האירועים הקשים.

לא חולפים שלושה חודשים ולפנות בוקר פיצוץ עז מרעיד את מרכז שכונת אפרידר באשקלון. שכנים מדווחים על פיצוץ שארע ברכב שחנה סמוך לבניין מגורים באשקלון ועל כך שהרכב התלקח ובוער. צוותי מד"א, כיבוי אש ומשטרה מוזעקים למקום. לאחר שהלהבות כובו התגלתה גופתו החרוכה של עד המדינה טל קורקוס, זו שגרושתו הירש נרצחה כאמור בבאר שבע למעלה משנה לפני כן.

חוקרי היחידה המרכזית נכנסו גם לחקירת אירוע רצח זה. ההערכה המקצועית של חוקרי המשטרה הייתה כי קיים קשר בין שלושת מקרי הרצח מאחר והקורבנות הגברים: סבח וקורקוס העידו כנגד ראש ארגון פשיעה בדרום וחברים נוספים בארגונו ואילו הנרצחת היא גרושתו של קורקוס בזמן שקיבל את ההחלטה להעיד כנגד אותו ראש ארגון פשיעה.

ירי מטווח קצר. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

בסיום הערכת מצב שהתקיימה במטה המחוז הדרומי במשטרה, הוחלט כי נכון יהא מקצועית ששלושת מקרי הרצח יחקרו במקביל על ידי אותה יחידה חוקרת והחקירות הועברו ליחידה המרכזית . שניים מן המקרים נחקרו במסגרת פרשייה שזכתה לכינוי – "חוק וסדר" ורצח דבורה הירש ז״ל נחקרה במסגרת פרשייה 800/18.

יחידות מיוחדות של אגף החקירות והמודיעין של משטרת ישראל ופרקליטות מחוז דרום ליוו את היחידה המרכזית במהלך החקירה שהתנהלה במקצועיות.

הצליחו לעצור את החשודים. אילוסטרציה: דוברות המשטרה

החקירה כללה פעילות מסונכרנת ומתואמת עם גורמים רבים ובמהלכה התחקו חוקרי משטרת ישראל אחר מסלול נסיעתה של הירש מרגע שיצאה מביתה בשעה 16:30 ועד שובה עם ילדיה בתום קניות ותדלוק רכבה לחניית ביתה שם נורתה מטווח קצר לעיני ילדיה ברכב.

באשר לרצח קורקוס גילו החוקרים כי ההנחיות לביצוע וביצוע הרצח הועברו באמצעות מסרים בווצאפ.

"מן החקירה עלה כי ראש ארגון פשע, מהדרום, ביחד עם חברים בארגון שלו חברו להם יחד ובאמצעות עבריינים המשתייכים לארגונים שלהם ניסו לפגוע ולערער את רשויות החוק והשלטון במדינת ישראל, תוך פגיעה מכוונת בכל מי שיצא והעיד נגדם בעבר, לרבות רצח דבורה הירש ז"ל, עד המדינה טל קורקוס ואלישע סבח ז"ל, וזאת על מנת לייצר מצב בו איש לא ירצה להעיד כנגד מעשיהם מאחר והם באו איתו חשבון זאת לצד ביסוס מעמדם בעולם העברייני" נמסר עם היום מהמשטרה "אנו פועלים כל העת ליצירת מרחב בטוח על מנת לאפשר לאזרחים הנורמטיביים שומרי החוק לנהל אורח חיים שיגרתי. מעצרם של המעורבים בארגוני פשיעה המבקשים להטיל מורא ואשר אינם בוחלים בשימוש באלימות מהווה נדבך חשוב בקיום מרחב זה.

עוד הוסיפו וציינו במשטרה כי "פגיעה בעדי מדינה ובבני משפחותיהם מהווה פגיעה במהות עבודת רשויות החוק במדינה דמוקרטית והניסיון להלך אימים על אזרחים נורמטיביים ועל נציגי מערכת אכיפת החוק לא יצלח, המשטרה תפעל בנחישות כלפי גורמים אלה ותביא למיצוי הדין עימם".

גורמים במשטרה הוסיפו כי מתחילת החקירה היה ברור שמדובר בחקירה מורכבת וחובקת עולם שחייבה אורך רוח והשקעת משאבים ואמצעים מרובים לרבות באמצעות מודיעין וטכנולוגיה ברמה הסמויה והגלויה. על החקירה הוטל צו איסור פרסום מתוך מטרה להגן על החקירה. טובת החקירה עומדת בראש ובראשונה לעיני החוקרים, כאשר מדובר בחקירה מעין זו, מורכבת ומסועפת יש חשיבות רבה לנהל אותה הרחק מהפומביות התקשורתית ולבחור את העיתוי הנכון על מנת לעדכן את הציבור.

כאמור, בתום חקירה שארכה כשנתיים וחצי במהלכה הביאו חוקרי משטרת ישראל למעצר כלל המעורבים החשודים במעשה הרצח של דבורה הירש ז"ל ובימים אלה הועברו, כאמור, החומרים לפרקליטות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר