חיסול באשקלון - טל קורקוס. צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות עובדה
חיסול באשקלון - טל קורקוס. צילומים: דוברות המשטרה, באדיבות עובדה

אישורי רצח בWhatsApp: כך חוסל טל קורקוס באשקלון

דירת ההימורים ששימשה לפיתיון, רכישת מטען החבלה והמעקב אחר תנועותיו של עד המדינה - שלב אחר שלב מתאר כתב האישום שהוגש נגד ראשי ארגוני הפשע מיכאל מור וניבי זגורי את המהלכים שבוצעו עד לחיסולו של עד המדינה טל קורקוס באשקלון בחודש יוני השנה. החיסול זיעזע את מערכת אכיפת החוק ואת העולם התחתון כולו

פורסם בתאריך: 21.12.17 20:07

     

ניבי זגורי לא סלח ליד ימינו טל קורקוס על כך שהעז להעיד נגדו והביא להרשעתו במשפט שהחל בשנת 2007. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הוא עמד מאחורי תכנון הרצח של קורקוס בלב שכונת אפרידר באשקלון.

אבל כדי להבין איך הכול קרה צריך להבין את הרקע שחיבר שני לווייתני פשע מהדרום ומהצפון עד לסין הרחוקה.

בשנת 2007 הועמד ניבי זגורי, ראש ארגון פשיעה מבאר שבע, לדין בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין מסכת עבירות חמורות. עיקר הראיות בפרשייה זו נסמכו על עדותו של עד המדינה טל קורקוס ז”ל, אשר היה יד ימינו של ניבי זגורי, והעיד נגדו. בגין תיק זה נשפט זגורי לשבע שנות מאסר.

ניבי זגורי מובא לבית המשפט. צילום: אליהו הרשקוביץ'

במקרה אחר, לכאורה, במהלך השנים 2012-2011 הורשע אדם איטל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשני הליכים נפרדים בגין שני מקרי רצח כפול שביצע ועבירות נלוות ונדון לארבעה מאסרי עולם. עד התביעה באחד התיקים היה אלישע סבח ז”ל והיה זה שהוביל לפענוח אחד ממקרי הרצח הכפול שיוחסו לו בכך שיידע את המשטרה על עד שהיה עד ראייה לאירוע הרצח הכפול, דבר שהוביל לבסוף להרשעתו של אדם איטל. ל’, בתו של אלישע סבח ז”ל, שימשה אף היא עדת תביעה נגד אדם איטל בשני ההליכים שהתנהלו נגדו.

בין זגורי לאדם איטל ואחיו אריק ישנה היכרות רבת שנים, כאשר בין זגורי לאדם התקיימו במהלך השנים קשרים עבריניים על רקע פעילותם הפלילית המשותפת. גם בין ניבי זגורי למיכאל מור היה קיים קשר במהלך השנים, בין היתר במסגרת הפשיעה המאורגנת.

בתיק זה ישנו עד מדינה מרכזי, המכונה א”א, אשר לו היכרות רבת שנים גם עם מיכאל מור וגם עם ניבי זגורי, שהכיר במהלך מאסר שריצה.

רצח אלישע סבח

לאחר שחרורו של ניבי זגורי מהמאסר שריצה, גמלה בלבו ההחלטה לגרום למותם של העדים אלישע סבח, טל קורקוס ול’, בתו של סבח, אשר ראה בהם אחראים להעמדתו ולהעמדת אדם איטל לדין.

בעקבות זאת פנה ניבי זגורי לא”א, עד המדינה, וביקש ממנו להיפגש עם אריק איטל. במהלך המפגש ביקש איטל מעד המדינה לסייע להם לגרום למותו של סבח, וזאת כנקמה על עדותו ועדותה של בתו בבית המשפט נגד אחיו אדם. בפגישה הזאת קיימו השניים שיחת וידיאו באמצעות אפליקציית וואטסאפ עם זגורי, ולאחריה הסכים א”א להצטרף לעניין החיסול.

אליושה ושרביט בבית המשפט. צילום: אליהו הרשקוביץ'

עד המדינה ואיטל אספו מידע על סבח, ופעמיים ניסו לפגוע בו, אך לא הצליחו. פעם אחת אפילו הטמינו מטען ברכבו, אך הוא לא התפוצץ.

בתאריך 6.4.17, לאחר תכנון מוקדם בין איטל ועד המדינה, הרכיב איטל על רכבו לוחית זיהוי הנושאת מספר רישוי שונה, נטל אקדח טעון בתחמושת ואסף את עד המדינה בדרכו לנתניה. סמוך לשעה 21:30 הגיעו השניים אל נתניה והחנו את הרכב סמוך לבית העסק של סבח.

מיד לאחר מכן דרך אריק איטל את האקדח, חבש על ראשו כובע קפוצ’ון, עטה על פניו צעיף, לבש על ידיו כפפות, יצא מהרכב וצעד במהירות לעבר העסק של אלישע. באותה העת עמד אלישע סמוך לדלפק המכירה החיצוני. איטל התקרב אל מקום העסק, שלף את האקדח וירה מטווח קצר לעבר פלג גופו העליון וראשו של סבח חמש יריות והביא למותו. מיד לאחר מכן שב איטל בריצה לרכב, והוא ועד המדינה נמלטו מהמקום במהירות.

לאחר הרצח חייג עד המדינה אל ניבי זגורי בשיחת וידיאו וסימן לו כי הם ביצעו את הפעולה, על פי בקשתו. זגורי הביע סיפוק מהעניין ובהמשך שלח לעד המדינה גם כתבות על אודות הרצח.


לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


התכנית: ניהול משא ומתן על הגופה

בתאריך 23.4.17, זמן קצר לאחר הרצח של סבח, טס איטל לתאילנד כדי להיפגש שם עם ניבי זגורי. במהלך השהות שם הם החליטו לחסל את קורקוס ואת ל’ בתו של סבח. במסגרת התכנון הורה זגורי לאיטל “לפרק” עם עד המדינה את טל קורקוס ואת ל’ ולנהל משא ומתן עם רשויות האכיפה בנוגע לשחרור גופתה של ל’ תמורת שחרורו של אדם איטל מהכלא.

לאחר שובו של איטל מתאילנד הוא נפגש עם עד המדינה, ובמהלך המפגש הוא הסביר לו את התכנית, כפי שהורה זגורי, והוסיף, ”חייבים לשמח את החבר [ניבי] ברצח של טל קורקוס”. עד המדינה הסכים לתכנית והם החלו להוציא אותה לפועל.

מיכאל מור בית המשפט. צילום: אליהו הרשקוביץ'

כחלק מהתכנית, ניבי זגורי יזם קשר בין חברו מוטי אלמקייס, גיסו של טל קורקוס, ובין עד המדינה, זאת כדי שאלמקייס יספק לעד המדינה מידע על מקום מגוריו של טל קורקוס. עד המדינה נפגש עם אלמקייס, אך אלמקייס חשש שהמשטרה “יושבת עליהם חזק” והבטיח לעד המדינה לבדוק את הדבר, אך בפועל לא שב לעד המדינה עם תשובה.

לאחר מכן טס עד המדינה לסין כדי להיפגש עם זגורי, ובמהלך שהותו שם התקיימה פגישה בנוכחות זגורי, ליאור סעאת ועד המדינה בביתו של יניב חזיזה בסין. בפגישה זו הבהיר זגורי לעד המדינה: “צריך לקפל את ל’ ואת טל”.

זגורי עדכן את עד המדינה ואת סעאת כי צוות מטעמו מנהל מעקב אחר טל קורקוס זה זמן, ומסר לו מידע בנוגע לתנועותיו וכן מידע בנוגע לכך שקורקוס משחק קלפים בדירת הימורים באשדוד. בתגובה לכך אמר עד המדינה כי הוא יכול להשיג מודיעין טוב בנוגע למקום מגוריה של ל’, וכן אמר כי יש לו ולקורקוס מכרות משותפות שבאמצעותן ניתן לבצע “כיפה אדומה” לקורקוס.

בתגובה אמר זגורי לעד המדינה, “לך על זה”, והשניים סיכמו שיגרמו למותה של ל’ באמצעות “שבריה” (סכין). לאחר מכן ישמרו את גופתה במטרה לנהל משא ומתן עם רשויות האכיפה כדי לדרוש את שחרורו של אדם איטל.

50 אלף שקלים להקמת דירת פיתיון

במסגרת הקשר קיימו עד המדינה ואריק איטל מפגשים תכופים באשקלון ובבאר שבע להוצאת התכנית לפועל. הם הצטיידו באמצעי לחימה, התחקו אחר פרטים הנוגעים לקורקוס, כמו מקום מגוריו, סוג הרכב שברשותו, וכן ניהלו מעקבים אחריו. בנוסף, עד המדינה עדכן את איטל בדבר כוונותיו לפתוח דירת הימורים באשקלון באמצעות ש', אשר הפעילה דירת הימורים באשדוד, לאסוף באמצעותה מודיעין על אודות תנועותיו של טל ובעזרתה להביא את טל לדירה באשקלון. בהמשך הפכה גם ש' לעדת מדינה ונכנסה לתוכנית להגנת עדים.

עד המדינה ביקש מבת זוגו לפנות לחברתה, עדת המדינה, בבקשה להפעיל לתקופה קצרה דירת הימורים באשקלון, אשר אליה תזמין את טל קורקוס למשחקים. בתמורה לכך ישלם עד המדינה לעדת המדינה סך של 50 אלף שקלים וכן תגמולים כספיים נוספים, הכול מכספים שיעביר בסופו של דבר ניבי זגורי.

ניבי זגורי

בת הזוג פנתה אל עדת המדינה עם הצעתו של עד המדינה, והיא נעתרה להצעה והזמינה את קורקוס לדירת ההימורים שפתחה בשכונת אפרידר באשקלון. קורקוס החל להגיע לדירה מדי פעם, ובמהלך תקופה זו דיווחה עדת המדינה באופן תדיר ורציף לעד המדינה על המועדים שבהם קורקוס מגיע לשחק בדירה, על מועדי עזיבתו את הדירה וכן פרטים על אודות הרכב שבבעלותו.

תחילה ניסו השניים לחסל את קורקוס באמצעות ירי. את האקדח לירי סיפק מיכאל מור באמצעות אחיינו אליושה בן שלום. ערב אחד עדכנה בעלת דירת ההימורים באשקלון כי קורקוס מגיע לשחק. השניים המתינו מחוץ לביתה, וכאשר קורקוס נכנס לרכבו, הוא החל בנסיעה מהירה, והשניים לא הצליחו לחסלו. בעקבות כך הם החליטו לחסל אותו באמצעות הנחת מטען ברכבו.

השניים נסעו לביתו של מיכאל מור ברמת גן כדי לרכוש ממנו מטען, ובו חומר נפץ בכמות גדולה. השניים עדכנו את מור בדבר הכוונה לרצוח את קורקוס באמצעות המטען, ובתגובה הורה מור לאחיינו בן שלום לתאם מיידית עם אנשיו בצפון את הספקת המטען לעד המדינה ולאיטל תמורת 9,000 שקלים.

בסופו של דבר, אדם בשם שמעון שרביט יחד עם מור סיפקו לעד המדינה ולאיטל מטען חבלה ובו חומר נפץ במשקל 550 גרם וכן מערכת הפעלה. השניים הטמינו את המטען בחוף הים.

הפעלת המטען בשלט רחוק

ערב אחד הם שוב קיבלו עדכון כי קורקוס מגיע לשחק בדירה. איטל ועד המדינה הצטיידו בשלושה כרטיסי סים בעלי מספרים חדשים והביאו את אחד מהם לעדת המדינה כדי שיוכלו לתקשר באותו הערב.

מואשם שלחץ על כפתור ההפעלה. איטל

בהמשך אותו הערב הרכיבו איטל ועד המדינה את המטען והובילו אותו ממקום המסתור לביתה של עדת המדינה. סמוך לשעה 21:40 הגיעו לדירה קורקוס ושחקנים אחרים.

כאשר קורקוס שהה בדירה, הגיעו השניים לחניית ביתה של עדת המדינה, ואז הצמיד איטל את המטען מתחת לרכבו של קורקוס, והשניים המתינו בקרבת מקום.

סמוך לשעה 3:08 עדכנה עדת המדינה את עד המדינה כי קורקוס עזב את הדירה. מיד לאחר מכן הבחינו עד המדינה ואיטל בקורקוס נכנס לרכבו. באותו הרגע לחץ איטל על כפתור שלט ההפעלה של המטען. המטען התפוצץ וקורקוס נרצח.

מיד לאחר מכן נמלטו איטל ועד המדינה מהמקום, ובדרכם השליכו את הטלפונים המבצעיים לביוב. סמוך לכך שוחח עד המדינה עם ניבי זגורי באמצעות שיחת וידיאו באפליקציית וואטסאפ ועדכן אותו כי הם רצחו את קורקוס בהתאם לבקשתו ולקשר ביניהם.

בעקבות אירוע זה מיוחסת לניבי זגורי, אריק איטל ומיכאל מור עבירת רצח ולאליושה ושמעון שרביט מיוחסת עבירת הריגה בשל מודעותם לאפשרות שהמטען יגרום למותו של אדם.

עצור. צילום דוברות המשטרה

“מסר ברור בעולם הפשע”

כתב האישום כולל גם אישומים נוספים, כמו שיבוש הליכי חקירה וכן קשירת קשר – זגורי תכנן לחסל את בעלת הדירה בשל החשש שהיא תהפוך לעדת מדינה, כפי שאכן קרה.

התיק נחקר על ידי ימ”ר נגב ובסיוע וליווי עו”ד יואב קישון, עו”ד סיגל דהן ועו”ד ראמי אלמכאוי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי).

בד בבד עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות להורות על מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים נגדם. בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות את הדברים הבאים: “אירועי הרצח של עד מדינה טל קורקוס ז”ל ועד התביעה אלישע סבח ז”ל וקשירת הקשר לרצוח את עדת התביעה ל’ ועדת המדינה ב”ב, יש בהם כי להמחיש בצורה ברורה את מידת המסוכנות של הנפשות הפועלות, מעבר לכך יש בהן כדי להמחיש עוצמת עילת שיבוש הליכי המשפט. שכן האכזריות במעשי המשיבים, כמתואר בכתב האישום, נועדה להעברת מסר חד וברור בעולם הפשע הישראלי כי דינם של עדים המשתפים פעולה עם המשטרה הוא מוות אכזרי. ובכך פגעו המשיבים באירועי הרצח הנ”ל בנשמת אפו של ההליך הפלילי ושל שלטון החוק”.

תגובות: ”זגורי מכחיש"

עו"ד אורי בן-נתן, המייצג את זגורי, מסר בתגובה: "מדובר בפרשייה שבמסגרתה גויס עד מדינה. על פי הבנתי מדובר בעד מדינה שהיה שותף באופן פעיל למעשי הרצח ולא ברור כיצד המדינה חותמת הסכם עם מי שהיה חלק מתוכנית הרצח. מרשי לא שיתף פעולה עם חוקרי המשטרה בשל נסיון העבר שעדים מרכזיים במשפטו לא אמרו אמת בבית המשפט. לעומת זאת, הוא עומת עם עד המדינה והכחיש החשדות נגדו".

עו״ד יהלי שפרלינג ועו״ד דורון נוי המייצגים את מיכאל מור, שמעון שרביט ואליושה בן שלום מסרו: "מצערת העובדה שהפרקליטות בחרה ללכת שבי אחרי עדותו של עד מדינה עם דם על ידיו שביקש להציל את עורו מהרשעה בשני תיקי רצח. עד המדינה מסר אוסף של שקרים שאין להם אחיזה במציאות. אין לנו ספק כי במהלך ניהול המשפט תתברר התמונה האמיתית".

עו"ד משה יוחאי, סנגורו של אריק איטל, מסר: "מרשי אינו קשור לרצח קורקוס ואלישע סבח. מאמציה של המשטרה לקשור אותו לתיקי הרצח על פי עדותו של עד מדינה אשר פיו נמצא בצפון ולבו נמצא בדרום יסתיימו בלא כלום. כמו גם אני מציע שהמשטרה תחקור את מעשיו ומעלליו של העד, הן בעבר והן בהווה. התמונה שתתגלה בפניה תהיה לא מעודדת בלשון המעטה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר