התובעות עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי
התובעות בתיק: עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי

משפט שמעוני הופסק: הפרקליטות מבצעת השלמות חקירה

דיוני ההוכחות שהיו אמורים להתקיים בשבועות הקרובים בוטלו בעקבות ההליך החריג. "המשפט כבר לא מהווה עבורי שיקול אם להתמודד לראשות העיר" אומר איתמר שמעוני

פורסם בתאריך: 19.2.18 11:10

     

שנה לאחר שהוגש כתב האישום נגד ראש עיריית אשקלון המושעה, איתמר שמעוני, הוא יופסק לצורך השלמות חקירה. מדובר בהליך חריג שמשמעותו, הבאת ראיות חדשות אשר לא הוגשו לסנגורים עם הגשת כתב האישום.

דיוני ההוכחות שכבר החלו בהם ייעצרו, הדיונים שנקבעו לחודש הקרוב בוטלו והודעות נמסרו על כך לעדים. נכון לעכשיו הדיונים הופסקו עד לאמצע חודש מרץ, אך הסנגורים צפויים לבקש זמן ללמוד את החומר ולא מן הנמנע כי הם יקבלו. כך שיחד עם פגרת פסח, דיוני ההוכחות ייעצרו בחודשיים עד שלושה.

פרקליטת המחוז שאישרה את השלמות החקירה, עו"ד ליאת בן ארי. צילום: מוטי מילרוד

מי שאישרה את ההליך החריג הזה היא פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה שבימים אלה מלווה את תיק נתניהו. "לבית המשפט כי יש בכוונתה לבצע השלמת חקירה בנוגע לחומרי המדיה בתיק והשלמת חקירה זו אושרה על ידי פרקליטת המחוז", נכתב בהודעה של הפרקליטות התובעות בתיק, עורכות הדין קרן צבירן והילה גבאי.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


התובעות ביקשו להעיד בזמן הזה שוטרים וחוקרי משטרה, אשר אינם קשורים להשלמות החקירה הנוספות, אך עורכת הדין נוית נגב הסנגורית של יואל דוידי, התנגדה לעדות השוטרים.

עו"ד נוית נגב עם הלקוח יואל דוידי בבית המשפט

חומרי החקירה המדוברים הם בעיקר חומרי מדיה שנאספו כמו מכשירי הסלולר של הנאשמים, אך לא הוגדרו חומרי חקירה. בדיון שהתקיים בעניין בבית המשפט אמרה עו"ד נגב "יש את ענין סופיות נושא חומרי החקירה. נושא חומר החקירה הוא לא עניין מתגלגל. לא ייתכן שלקראת עדות נקבל חומרים שתחילה לא הוגדרו בחומר חקירה ובמהלך שמיעת הראיות הם מוגדרים כחומר חקירה".

"מה שמקומם זה שהפרקליטות מגישה כתב אישום, מנהלת משפט ובעצם לא הכינה את עצמה כמו שצריך, כי החומרים האלה היו ברשותה", אומר עו"ד מנחם רובינשטיין סנגורו של איתר שמעוני. "עכשיו כשהיא נתקלת בקשים במהלך המשפט הזה אז היא מנסה לחפש מן הגורן ומן היקב. כל עד שהעיד עד עכשיו לא סיפק להם את הסחורה".

באותו עניין:

עד כמה הליך כזה הוא חריג?

"זה הליך חריג מאוד. לעתים נדירות ובוודאי לא בעוצמה הזו. זו חקירה בהמשכים איפה זכויותיו של הנאשם איפה האפשרות להתגונן והזמן להתגונן? להערכתי כל בנית הקו בתיק הזה היה מוטעה. עכשיו מנסים לעשות תיקונים והטלאות. מישהו צריך לבדוק בפרקליטות המדינה איך הכינו את התיק ולמה הכינו אותו בצורה הזו".

איתמר שמעוני וסנגורו עו"ד מנחם רובינשטיין

רובינשטיין אומר כי צוות ההגנה מתכוון להתלונן על כך אולי אפילו לנציב הביקורת על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן,"יש בכוונת בא כוח הנאשמים למצות את הזכויות החוקיות של הלקוחות ולפנות למי שצריך גם אם זה כולל לרוזן".

איתמר שמעוני בעצמו אומר כי הימשכות המשפט והתארכותו לא תהווה שיקול בהחלטה אם להתמודד לראשות העירייה, "אנחנו בדרך כלל נותנים לפרקליטות וגם למשטרה, שמרתי על כבוד ראוי לכל גורמי החקירה והפרקליטות מעולם לא תקפתי ולא האצתי בהם. אבל היום אנחנו במשפט שאנחנו רואים לאיזה כיוון הוא הוא הולך ואמרתי מהתחלה שלא היה צריך להגיש כתב אישום ותודה לבורא עולם שהדברים שאני אומר מתחזקים בבית המשפט, אז אני מצפה מכל הנוגעים בדבר, קרי מהפרקליטות לסיים את המשפט הזה כמה שיותר מהר. יש לכך משמעות גדולה עבור החיים שלי בבית, עבור הילדים שלי. אני יכול לומר שהעניין עם המשפט או לא, כבר לא מהווה עבורי שיקול במערכת השיקולים האם להתמודד לראשות העיר או לא".

מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) נמסר: "מדובר בהליך תלוי ועומד ומשכך לא נוכל להתייחס לנושא בשלב זה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר