מועצה אזורית חוף אשקלון
מועצה אזורית חוף אשקלון

"החינוך בעדיפות ראשונה": חוף אשקלון עם נתון שיא של למעלה מ-94% זכאות לבגרות

משרד החינוך פרסם היום את התמונה החינוכית ומהנתונים של מועצה אזורית חוף אשקלון עולה כי היא ממשיכה רצף של עליות באחוזי הזכאות לבגרות, ומה שלא פחות מרשים זה שהנתון המרשים הוא גם עם תלמידי החינוך המיוחד. "לא מוותרים על אף תלמיד", אומרים במועצה

פורסם בתאריך: 13.9.22 12:53

     

מערכת החינוך במועצה האזורית חוף אשקלון ממשיכה לנסוק בעקביות גם השנה ומציגה עליה ניכרת בשיעור הזכאים לבגרות מ-77.9% בשנת תשע"ט ל-84.8% בשנת תש"פ ול-94.4% בתשפ"א. זאת לצד קפיצה באחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת מ-5.6% בתש"פ לכדי 10.8% בתשפ"א.

בשורת הזינוק מרשימה במיוחד לנוכח שמירת הסף הגבוה גם בקרב תלמידי החינוך המיוחד, כאשר בצירוף תלמידי החינוך המיוחד, הנתון הגבוה לא רק שאינו יורד, אלא אף עולה בשתי עשיריות האחוז. "שילובם של תלמידי החינוך המיוחד בהישגי המועצה מחמיא ובעיקר מוכיח שלא מוותרים על אף תלמיד", אומרים במועצה.

ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו

ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו

הנתונים שפורסמו מציגים זינוק בשורת מדדים, ביניהם:

  • עליה בשיעור בוגרי 4-5 יח"ל אנגלית מ-69.5% בתשע"ט ל-77.4% בתש"פ ו-80.9% בתשפ"א.
  • באנגלית ניכרת עליה באחוז התלמידים שסיימו 5 יחידות לימוד מ-43.4% לכדי 47.9%.
  • עליה בשיעור הזכאים לתעודת בגרות טכנולוגית מקרב תלמידי המגמות הטכנולוגיות מ-68.8% בשנת תשע"ט ל-80.6% בתש"פ ועליה ל-84.3% בתשפ"א.
  • במתמטיקה ניכרת עליה באחוז הבוגרים ב-4 יחידות לימוד מתמטיקה מ- 24.3% ל-28.3% על חשבון צמצום באחוז מסיימי 3 יחידות לימוד מתמטיקה, וירידה קלה בבוגרי 5 יחידות לימוד.

אלה הנתונים מבחינת מוסדות החינוך:

שקמה דרכא עם 93.5% אחוזי זכאות  (94% עם חינוך מיוחד). מדובר על אחוז גבוה שנשמר זאת השנה השנייה. מבחינת בגרות מצטיינת נרשמה קפיצה מ-20.4% ל-25.3%. ישנו גם זינוק בתעודות עם אנגלית 5 יחידות לימוד מ-44.7% בשנה הקודמת ל-57.6% כעת. גם ב-5 יחידות מתמטיקה ישנה עלייה מ-13.8% ל-18%.

תיכון שקמה ביד מרדכי

תיכון שקמה ביד מרדכי

אולפנת נוה דקלים עם 90.6% זכאות לבגרות (נתון זהה גם בחינוך מיוחד) וירידה של כאחוז אחד מהשנה שעברה. היא רושמת עליה קלה בזכאות לבגרות מצטיינת. בזכאות ל-5 יחידות לימוד באנגלית ישנה ירידה קלה מאוד וב-5 יחידות לימדו במתמטיקה נרשמה צניחה של כמעט חצי בזכאות מ-25% ל-13.2%.

כפר סילבר עם 98% זכאות לבגרות (98.1% עם חינוך מיוחד) מדובר בזינו ביחס לשנה הקודמת אז נרשמו 85% זכאות. גם בבגרות המצטיינת נרשמה עלייה של למעלה מ-4% והנתון עומד על 10.8%. ב-5 יחידות לימדו אנגלית נרשמה ירידה של למעלה מ-10% והוא עומד על 34.8%. גם ב-5 יחידות מתמטיקה נרשמה ירידה והנתון עומד על 19.6%.

בית הספר כפר סילבר

בית הספר כפר סילבר

ישיבת דרכא בני יששכר מציגה זינוק באחוז הזכאים לבגרות שעומד היום על 88.9% לעומת 75% בשנה הקודמת. אין שם תלמידים הזכאים לבגרות מצטיינת, וישנה צניחה בשיעור תעודות הבגרות עם 5 יחידות לימוד במתמטיקה מ-25% ל-11.1%. מנגד, ישנה עלייה של כ-4% בשיעור תעודות הבגרות עם 5 יחידות לימוד באנגלית והוא עומד כעת על 66.7%.

ראש המועצה, איתמר רביבו, התייחס לנתונים שפורסמו: "חינוך תלמידי המועצה בכל רצף הגילים נמצא בראש סולם העדיפויות. משאבים רבים, בינהם איתור מנהלים מצוינים, תשתיות פיזיות, סביבות למידה מתקדמות ותוכניות פדגוגיות הם חלק משמעותי מתפיסת השינוי שאנו מחוללים. אני שמח לראות את תלמידי המועצה קוצרים פירות נפלאים ומובילים. השנה, זכינו להקים תיכון חדשני דתי, קמפוס חוף אשקלון שמוביל דרך חדשה למצוינות ויזמות גם בסקטור הדתי לצד התיכונים המצוינים 'שקמה דרכא', 'כפר סילבר', 'אולפנת נוה דקלים' ו'המדרשה לאמנויות ומדעים'".

כרמית הרוש

כרמית הרוש

ראש מנהל חינוך, כרמית הרוש, מסרה: "תוכנית העבודה המועצתית מוכיחה שתכנון מוקפד, ליווי, התמדה ולמידה הם היסודות להובלת שינוי עומק ואיתנות. ההכרה בצרכים השונים ופיתוח מענים דיפרנציאליים לצד הטמעת עקרונות הבחירה מאפשרים הזדמנות לתלמידים לחבר לב לדעת. תודות למנהיגי החינוך בביה"ס במועצה, מראשית דרכם של תלמידינו ועד לתיכונים בהובלה, למידה והנחיה מקצועית בשותפות נפלאה של קהילות הישובים, משרד החינוך ורשת דרכא שותפנו לחלום ולמעשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר