חוף זיקים. צילום: אלירם משה
חוף זיקים. צילום: אלירם משה

מדד חוף נקי: הרשות המקומית היחידה בארץ שהציון שלה "מלוכלך" היא חוף אשקלון

במסגרת תכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה, כל הרשויות החופיות קיבלו דירוג "נקי" ואף "נקי מאוד". מלבד מועצה אזורית חוף אשקלון

פורסם בתאריך: 19.8.22 16:37

     

המשרד להגנת הסביבה פרסם את תוצאות מדגם "חוף נקי" של המחצית השניה של חודש יולי 2022. החופים שדורגו "מלוכלכים" הם חופי זיקים, הדרומי והצפוני, חוף ניצנים דרום וחוף החשמל מצפון לאשדוד.

תכנית "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה נועדה לשמירה על חוםי הים נקיים מאחר והם אלה ה'מועדים לפורענות', מתוך הרצון להגן על הסביבה ועל בעלי החיים בים, ולתת לציבור אחריות אישית לשמירה על ניקיון החופים. הבדיקה נעשית פעמיים בחודש למשך כל חודשי השנה, ופרסום תוצאות המדד הם צעד משלים להעלאת המודעות של הציבור לתופעת הפסולת הימית, ולעורר את אחריותם האישית כאמור למען ניקיון החופים.

במדד האחרון שפורסם, הנוגע לשבועיים האחרונים של חודש יולי, נמצא כי חוף זיקים צפון וחוף זיקים דרום קיבלו ציון מלוכלך וכי חוף ניצנים צפון נמצא "נקי", שלושת החופים הללו הנמצאים בתחומה של המועצה האזורית חוף אשקלון, הביאו את המשרד לתת את הציון הממוצע "מלוכלך" למועצה.

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. צילום: שמעון רבן

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. צילום: שמעון רבן

נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של חודש יולי מראים כי 83.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", לעומת 84.85% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 66.7% בלבד מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.

התקציב לתוכנית "חוף נקי"  לשנת 2022 הוא 16 מיליון שקל. שנת 2022 היא השנה ה-17 לתוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה הפועלת משנת 2005 במטרה למזער את מפגע הפסולת החופית והימית בישראל ולפעול לניקיונם של החופים והים, לפי המחויבות הבין-לאומית, לטובת הסביבה והציבור בישראל.

המשרד להגנת הסביבה מעניק תמיכה כספית לרשויות המקומיות לסיוע בפעולות ניקיון ופיקוח בחופים הלא מוכרזים הנמצאים בתחומן, על מנת לעודד את הרשויות לנקות את החופים. התמיכה הכספית מותנית בניקיון החופים של אותה רשות. לחוף שדורג "מלוכלך" יקוצץ 50 אחוז מהתמיכה, וחוף נקי מאוד יקבל את מלוא התמיכה הכספית.

תכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. צילום: יבגני לובוטינסקי

תכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה. צילום: יבגני לובוטינסקי

רוב הלכלוך הנמצא בשטחי החופים בארץ הינו בדלי סיגריות ופלסטיק. על פי הערכת האו"ם, עד לשנת 2050 99% מעופות הים יכילו פלסטיק. כדי למנוע את רוע הגזירה, המשרד להגנת הסביבה מדגיש כי יש להימנע מלהביא פסולת פלסטיק לחופי הים. במסגרת פעילות האכיפה, המלכלכים בחוף עלולים להיקנס בסכום של עד 750 שקל על השלכת פסולת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר