מחאת תושבי ניצן ביום חמישי
מחאת תושבי ניצן ביום חמישי

מחאת תושבי ניצן הושהתה לאחר פגישה עם עוזרת השרה מיכאלי; מוביל המחאה נחקר במשטרה

המשטרה חקרה את אחד ממובילי מחאת תשובי ניצן זאת לאחר שהמפגינים שוב חסמו את הרכבת למרות אזהרת המשטרה. אמש נפגשה עוזרת שרת התחבורה עם התושבים והם החליטו להשהות את המחאה בינתיים

פורסם בתאריך: 31.10.21 16:35

     

ביום חמישי האחרון שוב חסמו תושבי ניצן את מסילת הרכבת בצומת ניצנים. אלא שהפעם זה נעשה לאחר שהמשטרה הזהירה אותם כי מדובר בעבירה פלילית ואף הקצתה להם מקום מיוחד למחאה.

בעקבות זאת, נחקר במשטרה אחד ממובילי המחאה, בחשד לעבירות של התקהלות אסורה, חסימה בדרך בטיחותית ועוד. מי שליווה אותו לחקירה הוא ראש המועצה, איתמר רביבו. לאחר החקירה הורחק האיש משטח המסילה ל-10 ימים.

אמש, קיימו התושבים המוחים פגישה עם שני שלפמן, עוזרת שרת התחבורה, מרב מיכאלי. ובעקבות הפגישה הם החליטו להשהות את המחאה למספר ימים.

תושבי ניצן מפגינים כעת בצומת

תושבי ניצן מפגינים בצומת. צילום: נתנאל מויאל

"במהלך הפגישה שטחנו בפני שני את עיקרי הטענות שלנו על העוולות אשר נעשו לישוב ניצן בהקשרי צומת ניצן", נכתב במכתב שהופץ ונשלח לרכבת ישראל ומשרד התחבורה, "התרשמו כי שני הבינה היטב את הבעייתיות הקשה בסגירת הצומת ללא מענה חלופי הולם, לצד יצירת בעיות בטיחותיות נוספות. בגמר השיחה נתבקשנו על ידי העוזרת לשקול את השהיית המחאה למספר ימים על מנת לאפשר למשרד לבחון את הנושא. לאור הפגישה, ועל מנת לתת הזדמנות למתן מענה לבעיה, החלטנו להשהות את המאבק למספר ימים".

במטה המאבק לא מבטיחים שזה סוף פסוק ומדגישים כי מדובר בהפסקה זמנית של המחאה, "ההתפתחויות האחרונות מחייבות את כולנו להתגייסות משותפת וחשיבה על דרכי מחאה לגיטימיות נוספות. המאבק שלנו הוא לא רק על עומס ופקקים אלא מאבק על חיי אדם ונסיעה בטוחה בכניסה וביציאה מהישוב", נמסר.

כזכור, התושבים מוחים על כך שכביש הכניסה ליישוב נסגר והם הופנו למחלף אשקלון צפון מה שמאריך משמעותית את היציאה מהיישוב.

ראש המועצה מזהיר: "אעתיק את לשכתי לצומת"

בשבוע שעבר, שלח ראש המועצה רביבו מכתב לשרת התחבורה בו הוא טען כי הבטחות רבות בנושא לא מומשו וגם פתרונות שהחלו להתממש באופן חלקי נעצרו. הוא אמר כי הוא מנע מחאות בעצמו על מנת לאפשר מציאת פתרונות אך דבר לא קרה.

הוא ציין גם במכתב כי הציע מספר פתרונות "כאמור הצעותינו לא זכו למענה והתייחסות ענייניים. בשמי ובשם תושבי היישוב ניצן אני פונה אליך בדרישה לפתיחה מידית של המעבר ו/או הכשרה מידית של דרך היציאה הצפונית במטרה למנוע את סבלם המתמשך של תושבי היישוב… תושבי ניצן מביעים את תסכולם באמצעות הפגנות מחאה יומיומיות בצומת, דבר הפוגם בפעילות הרכבת. מחאת תושבי ניצן היא מחאה לגיטימית ונובעת מחופש הביטוי ומהזכות להפגין שהוכרה כזכות
חוקתית חשובה.

ראש המוא"ז חוף אשקלון, איתמר רביבו נואם בהפגנה. צילום: אביבית וקנין

ראש המוא"ז חוף אשקלון, איתמר רביבו נואם בהפגנה. צילום: אביבית וקנין

עוד הוסיף רביבו וכתב: "במקום שתשמע מחאתם ויינתן לה מענה, נתקלים תושבי ניצן באיומים שמטרתם למנוע את מחאתם. הריני להבהיר כי מחאתם של תושבי היישוב לא תיפסק ולא אתן ידי לכל מהלך שיביא לסתימת פיות או לפגיעה בחופש המחאה שלהם. יתירה מכך, ככל ולא יינתן מענה מידי למצוקתם המחאה אף תתגבר. הודעתי לגורמים הרלוונטיים שבמידה ולא יינתנו פתרונות מידיים למצוקת התושבים, איאלץ בלית ברירה להעביר את לשכתי לצומת ניצן במטרה להביע את מחאת התושבים באופן ברור ונוקב יותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר