קרן רביבו. צילום: dave sweeney
קרן רביבו. צילום: dave sweeney

קרן רביבו על בעלה: "לאיתמר יש רצון אמיתי לעשות שינוי"

קרן רביבו ידעה שבעלה איתמר יפנה לפוליטיקה עוד כשהיו רווקים אי שם בתחילת העשור הקודם. אחרי שהביאו לעולם חמישה ילדים, והוא הרגיש בשל להתמודד לתפקיד ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, היא מיד הביעה הסכמה ותמיכה נלהבת. בריאיון מיוחד היא מספרת על הטרגדיה שחיברה ביניהם, על המרוץ, על הצורך לוותר למען המועצה ואומרת למתלבטים: “איתמר מגיע לשמור על האינטרס הציבורי, זה לא סלוגן בחירות - זה איתמר”

פורסם בתאריך: 9.11.18 11:30

     

“אני ממש לא מתעסקת בתארים כמו ‘אשת ראש המועצה’”, פותחת קרן רביבו את הריאיון. “מבחינתי להיות אשתו של איתמר זו זכות ותמיד הייתה. לא שיניתי משהו בהתנהלותי במהלך המסע הזה, ובכלל, התקופה האחרונה כל כך עמוסה לכולנו שאני משתדלת בעיקר להתרכז בילדים, באיתמר ובעבודה”.

היא בת 36, בעלת תואר שני במשפטים ועובדת כעוזרת משפטית בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בתחום הפלילי. “אני עוסקת בתחום כ-10 שנים ומאוד נהנית מעבודתי”, מספרת קרן, “אני נמצאת מאחורי הקלעים של ההחלטות השיפוטיות, תורמת להחלטות ולומדת מאנשים בעלי שיעור קומה. חשוב לי לא פחות שאני מצליחה לשלב את העבודה עם גידול הילדים”.

מתמודד. עו"ד איתמר רביבו. צילום: מעיין תשובה

"הוא חדור מטרה". רביבו. צילום: מעיין תשובה

“אי אפשר להתעלם מזה שהוא חתיך”

את איתמר הכירה כשהייתה תלמידת י”ב והתגוררה עם משפחתה בגוש קטיף. הוא היה מגיע לשם כדי להיפגש עם חבריו, אחד מהם היה איתמר יפת ז”ל, בן כיתתו של רביבו, שהיה באותה תקופה בן זוגה של קרן. בשנת 2000 נהרג יפת מירי צלף מדרום ליישוב כפר דרום, הוא היה רק בן 19 במותו. הטרגדיה המשותפת הזאת קירבה בין קרן לאיתמר עד שהידידות הפכה לחברות.

“בפעם הראשונה שפגשתי את איתמר כמובן התרשמתי מהחיצוניות שלו, אי אפשר להתעלם מזה שהוא חתיך”, היא צוחקת. “מעבר לזה הוא הותיר עליי רושם של אדם רציני, שהחבר’ה סומכים עליו, לצד אדם מתחשב ודואג. עד היום אני מופתעת מחדש מהיכולת המופלאה שלו להתחבר לכולם בשניות. קצת אחרי שהתחתנו התייבשתי ואיתמר ליווה אותי למרפאה. תוך דקות כל האחיות כבר הכירו אותו בשם הפרטי. בהמשך שלחו אותו לקנות לי שתייה מתוקה, ופתאום אני רואה את כל האחיות עם טרופיות שאיתמר קנה להן. הוא מאוד חברותי ואוהב לארח, הוא יכול להגיד לי: ‘הזמנתי כמה חברים’, ויגיעו 50 איש. מזל שאני כבר מתורגלת ומוכנה לכל תרחיש”.

קרן רביבו וילדיה. אלבום פרטי

"חשוב לי שהילדים יזכרו את יום הבחירות כחווייתי במיוחד". רביבו וילדיה. אלבום פרטי

איך התחיל הקשר הרומנטי ביניכם?
“נראה לי שההתחלה הייתה הדדית, אבל איתמר היה זה שהביע ראשון את הרצון לעבור מידידות לחברות. הבנתי שהוא יהיה האדם שאיתו אני אקים בית ומשפחה, כשאחרי מספר חודשים של חברות הגעתי אליו הביתה והוא פתח לי את הדלת כשהוא לבוש בטרנינג. עד אז הוא תמיד היה לבוש בקפידה, גם כשישבנו על חוף הים. כשהתחלנו להיות חברים איתמר היה בצבא, בביסל”ח ונשאר שם להדרכה. הוא לא התלהב מהתפקיד, וכל הזמן אמר לי שהוא רוצה לעבור להיות חפ”ק מפקד אוגדת עזה. חשבתי לעצמי וגם אמרתי לו שזה לא 'תכנית כבקשתך'. באחד הימים איתמר התקשר אליי ואמר לי, 'נחשי איפה אני?' וסיפר שהעבירו אותו להיות חפ”ק מפקד אוגדת עזה, קרוב לבית שלי, שהיה אז בנווה דקלים, ושם הוא שירת עד שחרורו מהצבא. זה זיכרון חזק שלי ממנו עד היום, כי כבר אז הוא הוכיח שכשהוא מחליט משהו ורוצה אותו, הוא חדור מטרה ויעשה הכול כדי להגיע אליה”.

אחרי שנה חצי של חברות הם התחתנו. היום הם הורים לחמישה: אורי (13), תמר (10), איתן (8), יוסף (6) ואחיה (2), ומתגוררים זה כשלוש שנים ביישוב באר גנים. “אנחנו הגענו לחוף אשקלון בעקבות קהילת נווה דקלים”, מספרת קרן. “בהתחלה גרנו בשכירות בניצן הוותיקה ומאוד רצינו לבנות את ביתנו ביישוב ניצן, יחד עם קהילת נווה דקלים, אך הדבר לא התאפשר כיוון שאמי מתגוררת בבאר גנים, ולכן בסופו של דבר בנינו את ביתנו בבאר גנים. בדיעבד אני מאוד שמחה. אנחנו מאוד אוהבים את המקום. זכינו בשכנים וקהילה מגובשת”.

רביבו בחוג בית. צילום: מטה איתמר רביבו

“היה ברור לי שהוא יפנה לפוליטיקה”

אף שאיתמר עורך דין ובעל משרד עצמאי באשדוד, כשהוא פנה לקרן וביקש את ברכתה לצאת למרוץ על ראשות חוף אשקלון, היא לא הופתעה כלל. “אפילו סיפרתי לו שעוד לפני החתונה דיברתי עם אימי על כך שברור לי שהוא יפנה לפוליטיקה, השאלה הייתה העיתוי. שקלתי את הנושא הזה כבר לפני החתונה, כך שכשהגיע לקבל את ברכתי, הבעתי בלב שלם את תמיכתי”.


באותו עניין:


היו חששות?
“החלק שחששתי ממנו היה שהילדים ייפגעו כתוצאה מהמהלך הזה. כבר בהתחלה, עוד לפני שלטי חוצות עם השם והפנים של איתמר, כינסתי את הילדים ואמרתי להם שייתכן שבתקופה הקרובה יישמעו סיפורים על אבא, אבל אנחנו מכירים את אבא ויודעים מה נכון ומה לא. אני באופן אישי שמתי על עצמי 'שריון', לא לוקחת שום דבר ללב. אני שמחה להגיד שלמרות שמערכת הבחירות סוערת, הדברים לא מגיעים לילדים ואף לא אליי”.

"הבת נהנית מלראות את אבא על כל השלטים". צילום: אלירם משה

איך הילדים מקבלים את זה?
“כל אחד מהילדים מקבל את מסע הבחירות בצורה אחרת, המשותף בינינו שכולנו תומכים ורוצים להיות שותפים, כל אחד בהתאם ליכולותיו וגילו. הבכור מבקש להיות פעיל בתליית שלטים וחלוקת פלאיירים. הבת נהנית מלראות את אבא על כל השלטים, קוראים לה תמר והיא רואה את שמו של איתמר, שמורכב מאותיות השם שלה, ומאושרת ששמה גם מתנוסס על השלטים. לשמחתי, לצד ההתרגשות והמתח, הילדים מתייחסים למרוץ הזה כאל תחרות ריצה ספורטיבית”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




“תהיה ארוחת בוקר מפוארת”

את החלק הראשון של המרוץ היא מסכמת בסיפוק. “ביום הבחירות היה לי חשוב שהילדים יזכרו את היום הזה כחווייתי במיוחד. לכל אחד מהילדים הכנו שקית עם משחקים וממתקים וכתבנו מכתב תודה אישי על תרומתו בתקופה האחרונה, הילדים התרגשו כל כך, וזה היה שווה את כל המסע הזה”.

איתמר רביבו מצביע בקלפי בבאר גנים מקום מגוריו

"התושבים צריכים לבחור באיתמר כי הוא ראוי". רביבו מצביע ביום הבחירות

חשבת שזה יסתיים כבר בסיבוב הראשון?
“לא התעסקתי בניחושים, אבל התפללתי שאיתמר ייקח כבר בסיבוב הראשון. למרות שזה לא קרה, הסיבוב השני הוא הישג בפני עצמו. אני שמחה שאיתמר הצליח להביא את עצמו ולגרום לכך שאנשים יכירו אותו בזמן כל כך קצר ויראו בו את כל התכונות הטובות והייחודיות שאני רואה בו. בענווה וביושר הצליח להוביל על כל המועמדים בסיבוב הראשון. אני מאוד גאה באיתמר על ניהול מערכת הבחירות תוך עבודה קשה, בצורה עניינית וישרה. הוא הקיף את עצמו בחבורה של אנשים ערכיים, רציניים, שעוברים איתו את המסע הזה מתוך שליחות אמיתית”.

תספרי קצת על איתמר הבעל והאבא?
“איתמר כבעל וכאבא הוא אדם שאפשר לסמוך עליו. אלוף בפתרון בעיות, אבל גם אבא שטותניק, נדיב ומפרגן בצורה בלתי רגילה. כבעל, איתמר הוא לא אדם של 'שואו', אלא של הרבה מחוות קטנות ויומיומיות. אם הוא נטל על עצמו משימה, אני כלל לא מתעסקת בזה ובטוחה בעיניים עצומות שהמשימה תבוצע על הצד הטוב ביותר, גם אם ברגע האחרון. אפילו עכשיו בתקופה כה עמוסה ולחוצה, הילדים אוהבים ללכת עם איתמר לקניות, כי הם יודעים שיחזרו עם שקיות מלאות ועם הרבה פינוקים. בחיי היומיום אנחנו בעיקר אוהבים לבלות בבית, עם הילדים והמשפחה. אוהבים לנסוע לטיולים בטבע ולצאת לקמפינג עם הילדים. כבן, איתמר מאוד קשור להוריו ומכבד אותם. אימא שלו אומרת שגם כילד היא לא זוכרת מתי כעסה עליו. הוא מאוד משפחתי, נמצא בקשר יומיומי עם הוריו ומבקר אותם לפחות פעם בשבוע, אפילו בתקופה הנוכחית. איתמר הוא העוגן שלנו והראשון שאני מתקשרת אליו”.

משפחת רביבו. צילום: מיכאל אפריאט

"אנחנו כמשפחה מרווחים בעל, אבא ובן מאושר ומסופק". משפחת רביבו. צילום: מיכאל אפריאט

ואת מוכנה קצת לוותר עליו לטובת תפקיד כל כך תובעני?
“אני לא משלה את עצמי ויודעת שהתפקיד מאוד תובעני, אבל לצד זה אני לא מאמינה שמדובר בוויתור על איתמר לטובת המועצה ותושביה כי איתמר עושה את השליחות שלו. הוא מצוין בזה, וזה ממלא אותו. בסופו של דבר, אנחנו כמשפחה מרווחים בעל, אבא ובן מאושר ומסופק”.

איך ייראה הבית שלכם ב-13 בחודש?
“בערב שלפני הסיבוב השני אני בטוחה שנהיה בהתרגשות משפחתית רבה, בעיקר נתמוך ונחזק את איתמר. ביום שלמחרת הסיבוב השני, בעזרת השם, יהיו חגיגות ומה שלא יהיה, תהיה ארוחת בוקר מפוארת. אני חושבת שהתושבים צריכים לבחור באיתמר כי הוא ראוי. אדם בעל יכולות, ביצועיסט, חדור מטרה ורצון אמיתי לעשות שינוי ולהיטיב את חיי כלל התושבים. איתמר מגיע לשמור על האינטרס הציבורי, זה לא סלוגן בחירות – זה איתמר”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר