דודי סעדה. צילום: אדי ישראל
דודי סעדה. צילום: אדי ישראל

חוף אשקלון | דודי סעדה מגיב לשמועות: "זה בגלל שאני מועמד מוביל”

את קריאת התיגר על מנהיגותו של ראש מועצת חוף אשקלון יאיר פרג’ון קרא דודי סעדה בשלב מוקדם מאוד. היום, חמישה עשר חודשים אחרי, הוא מביע סיפוק רב מהדרך שעבר, “בתחילת הדרך זה נשמע כמעט דמיוני להחליף את פרג’ון, ועכשיו, חודש וחצי לפני הבחירות, זה מוכיח את עצמו כי לפי הסקרים זה אני מול יאיר”, הוא אומר בריאיון חגיגי

פורסם בתאריך: 23.9.18 13:04

     

לפני שנה ושלושה חודשים הודיע דודי סעדה שהוא מתכוון להיות ראש המועצה החדש של מועצה אזורית חוף אשקלון. בחודשים שחלפו מאז הוא עבר בבתים רבים ביישובי המועצה, לחץ ידיים, הציג את עצמו, דיבר, ערך חוגי בית ומפגשים.

מדמות כמעט אנונימית הפך סעדה לאט לאט למועמד מוכר ברחבי המועצה. הוא מתמודד כעת לתפקיד הבכיר מול ארבעה מתמודדים אחרים, ובהם גם ראש המועצה המכהן יאיר פרג’ון. “כן, זה בהחלט דרש אומץ להתמודד מול פרג’ון ובכלל לצאת מאזור הנוחות שלי בגיל 42 עם ארבעה ילדים ומשרה לא רעה. עשיתי את זה כי אני מאמין בלב שלם בדרך שלי, מתוך אידיאולוגיה אמיתית. אני פשוט מסתכל לאנשים סביבי בעיניים ורואה אותם. אנשים במועצה האזורית חוף אשקלון משוועים לשינוי ומצטרפים אליי. אלה לא אנשים שגדלתי איתם ולא אנשים שהכרתי, אלה אנשים שבאתי לדבר איתם, הצגתי מודלים ודרכי פעולה, והם הצטרפו אליי. זה מצריך הרבה מאוד אמונה, אבל הדרך היחידה היא לחלום, וכדי להגשים חלומות צריך לקום ולעשות מעשה, בהתמדה, מקצועיות ונאמנות לציבור”.

מלחמת השלטים הגיעה עד לבית המשפט. שלטי תעמולה של פרגון וסעדה. צילום: תהילה משה

"זה אני מול יאיר". שלטי תעמולה של פרג'ון וסעדה. צילום: תהילה משה

איך אתה מתרשם ממערכת הבחירות עד כה?
“זאת דרך מדהימה ואני מאוד אוהב את התהליך הזה. זה תהליך מאתגר ואני נהנה מכל רגע, בעיקר בזכות האנשים המדהימים שאני פוגש. התחלתי את המסע המדהים הזה לבד, והיום אנחנו קבוצה גדולה מאוד של אנשים שצועדים יחד ומאמינים בדרך שאנחנו צועדים בה, לא סוטים לא ימינה ולא שמאלה”.

21 מטות

כשהוא נשאל על הפופולריות שצבר בשנה האחרונה, הוא משיב: “אני מדבר לכולם, אין לתומכים שלי טייפ-קאסט. אני חוצה מגזרים, מושבים ויישובים. אני המועמד היחיד שיש לו מטה בכל אחד מ-21 היישובים במועצה אזורית חוף אשקלון. אנחנו עושים את זה בדרך ערכית, עם קמפיין נקי וללא פעילים פיקטיביים ברחבי הרשת. הוכחתי שאני מועמד שעושה ולא רק מדבר, הלכתי ולמדתי ואני יושב בחוגי בית וכותב הכול ומכין תכניות עבודה. אני המועמד היחיד שהביא לכאן את הצמרת הכלכלית של מדינת ישראל.  מה שמבדיל אותי משאר המועמדים הוא שבאתי עם חזון ורצון לשנות את תפיסת ההנהגה שקיימת כאן”.

דודי סעדה והפעילים שלו

דודי סעדה והפעילים שלו

שהיא?
“המועצה תקועה שנים רבות מאחור. הגיע הזמן לחדשנות ותפיסת עולם חדשה לפיה התושב הוא לא לקוח, הוא בעל הבית. יש כאן 18 אלף תושבים, ואני מתייחס לצרכים של כולם. אני מסתכל על ערים אחרות ומועצות סמוכות ולומד כדי להביא לכאן את המודלים הכי חדשניים שיש. הגיע הזמן להבין שכל מושב או קיבוץ צריכים את הדברים שייחודיים להם וטיפול אינדיבידואלי בהתאם לצרכים ספציפיים והמאפיינים של היישוב. יש כאן פסיפס מדהים של 21 יישובים, שכל אחד מהם הוא משהו אחר לגמרי, וצריך להעצים אותם. המשותף לכולם הוא הון אנושי מדהים, זה המשאב העיקרי והחשוב ביותר שיש כאן. עכשיו מה שנשאר זה לנצל את הפוטנציאל שיש כאן”.

יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

סעדה: "אני אומר: מספיק". יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

“זה אני מול יאיר וזה מדהים”

סעדה, כאמור, הודיע לראשונה על התמודדותו לתפקיד בשלב מוקדם מאוד ובמרחק הזמן. במבט לאחור הוא מביע שביעות רצון מהדרך שעבר, “בתחילת הדרך זה נשמע כמעט דמיוני לבוא ולהתיימר להחליף את פרג’ון, אבל כשיצאתי לדרך הזאת דמיינתי את הישורת האחרונה בדיוק ככה. עם כמות כל כך גדולה של תומכים, עם מטות ופעילים שמגיעים לעבוד ולשנות. זה, כמובן, לא מובן מאליו, אבל עשיתי הכול כדי להגיע לאיפה שאנחנו נמצאים. ירדתי לשטח וכיתתי רגליים והבנתי שכדי לנצח בבחירות אני צריך להיכנס פנימה לכל מקום ולגעת באנשים. זאת הייתה האסטרטגיה מתחילת הדרך ועד היום ואין יישוב אחד שפסחנו עליו. ועכשיו, חודש וחצי לפני הבחירות, זה מוכיח את עצמו, כי לפי הסקרים זה אני מול יאיר וזה מדהים”.

ריבוי המועמדים משחק דווקא לטובתו של פרג’ון, לא?
“לא, אני לא חושב שזה נכון ולא נראה לי שהפעם זה ישחק לטובתו. ריבוי מועמדים מראה על חולשה, על כך שלתושבים אין על מי לסמוך ובמי לבטוח. בחברה עסקית אנחנו מודדים הצלחה בכסף. בארגון ציבורי הצלחה נמדדת בשביעות הרצון של הציבור. העובדה שיש כל כך הרבה מועמדים מראה שהציבור אינו מרוצה”.

משה כחלון ודודי סעדה. צילום: נדב ברון

משה כחלון ודודי סעדה. צילום: נדב ברון

“יש אמונה בפוטנציאל”

לפני כשבועיים ארגן סעדה כנס תמיכה גדול שבו השתתף בין היתר שר האוצר משה כחלון, שהביע תמיכה בסעדה ושיבח אותו. סעדה אומר כי הקשר עם כחלון לא החל מעכשיו, “זה התחיל לפני שנתיים, נוצר קשר שעבדתי עליו מאוד מאוד קשה. פניתי למשרד האוצר ומשרד הכלכלה ונסעתי לשם כדי ללמוד תכניות עבודה. עם הזמן התחיל להירקם הקשר ולהתחזק והפכנו לצוות. הם מאמינים בי ואני בהם, כך נוצר החיבור שהתפתח לדבר מדהים. אני מאוד מעריך את התמיכה שקיבלתי מהם, לא בשבילי, בשביל תושבי חוף אשקלון. כשהשר כחלון הגיע לכאן הוא אמר שמנהיגות חלשה מחלישה את האזור, ועכשיו יש לתושבים אלטרנטיבה חזקה. העובדה שהצמרת הכלכלית של מדינת ישראל מגיעה לכאן כדי לחזק את האזור ולתמוך בי  מעידה שיש אמונה בפוטנציאל שטמון כאן”.

הקהל בכנס של סעדה עם כחלון. צילום: נדב ברון

הקהל בכנס של סעדה עם כחלון. צילום: נדב ברון

אתה כבר מוכן לגלות מי מספר 2?
“במטה שלי יש מספר חברים שמתמודדים למליאה ומספר 2 יהיה מישהו מתוך המליאה. עדיין לא סגרתי דיל עם אף אחד, אנחנו לא שם. אנחנו קבוצה של הרבה מאוד אנשים שפועלים כרגע למען מטרה משותפת”.


באותו עניין:


אז לא נחתמו הסכמים?
“לא, אין הסכמים ואין דילים. אני פונה שוב ושוב לכל המועמדים ואומר: בואו נתאחד, נעשה את זה מתוך עוצמה ולא מתוך חולשה, אבל כרגע אין הסכמה. אמרתי להם שהרצון של התושבים לשינוי הוא גדול יותר מהרצון שלנו, והמטרה היא להחליף את ההנהגה הנוכחית, שכשלה בכל פרמטר אפשרי. אמרתי גם שאני מוכן שלא להיות בראש הרשימה, אם יבוא המועמד שיוכיח לי שהוא חזק יותר ממני ומסוגל לנצח את פרג’ון, כרגע אף אחד לא נענה לאתגר. ציון יצחק הסיר את המועמדות שלו מסיבותיו וברגע שפרש מהמרוץ הוא הודיע שהוא תומך בי. זה לא חיבור פוליטי, אבל יש לתמיכה שלו משמעות והיא חשובה”.

"יאיר אדם טוב, אבל מספיק"

סביב סעדה נשמעו שמועות כאלו ואחרות שדיברו על זהות האנשים שכביכול “עומדים מאחוריו”, אם זה קבלנים ואם זה אנשי עסקים אחרים. השמועות הללו נקשרו בו והוא שומע אותן.

איך אתה מגיב לשמועות הללו?
“בכל מקום יש שמועות אחרות, זה אכן קיים, אבל אני בעיקר לא מתייחס. בגלל שאני מועמד מוביל, אז מועמדים אחרים מרשים לעצמם לפזר שמועות כדי לערער את המעמד שלי. אני חשוף ושקוף וכל האנשים שנמצאים סביבי ומאחוריי הם תושבי חוף אשקלון, אנשים נקיים שהאינטרס המרכזי והיחיד שלהם הוא טובת המועצה והתושבים. אני המועמד היחיד שמדווח על כל תרומה ותרומה שאני מקבל ואת כל מה שיש לי אני משקיע מכספי הפרטי. יש חלק שאומר עליי ‘הוא לא משלנו’ כי אני לא קיבוצניק, אבל זה בדיוק העניין של אחדות. אין כאן ‘אנחנו’ ו’הם’, יש כאן תושבים של מועצה אחת שצריכים לפעול יחד”.

דודי סעדה. צילום: אדי ישראל

"יש הרבה מה לעשות". סעדה. צילום: אדי ישראל

מה הדבר הראש שתעשה אם תיבחר?
הדבר הראשון זה לאחד את המועצה כולה. יש כאן תחושה של פילוג, כל יישוב הוא בפני עצמו, ואני לא רוצה את החלוקה הזאת, אני קורא לזה הון חברתי נמוך. בגלל שחלוקת התקציבים כאן היא לא דיפרנציאלית, אז כל אחד נלחם על עצמו. מישהו שאל אותי אם אני אדאג שכולם ישלמו באופן שווה, כי כרגע יש יישובים שמשלמים על דברים כאלה ואחרים ויש כאלה שלא. ואני אמרתי שאני אדאג שאף אחד לא ישלם. המטרה שלי שישלמו פחות ויקבלו יותר. אנחנו נקים מיד את המליאה, נמנה סגן ומנכ”ל ותוך 90 יום נהיה עם תכניות עבודה מסודרות. ניכנס ליישובים ונבנה חזון ערכי וכלכלי. אני אלחם על תקציבים ונייצר מנועי צמיחה לעסקים הקטנים. ניכנס למערכת החינוך ונבנה תכנית אב עם צוות היגוי וההורים. יש הרבה מה לעשות”.

אחרי 10 שנים שהוא בתפקיד, יש לך בכל זאת מילה טובה על יאיר פרג’ון?
“אני חושב שהוא בן אדם טוב, איש ארץ ישראל. ואני מאמין שגם הדברים הפחות טובים לא נעשו בזדון, חלילה. אבל אני אומר: מספיק, בואו נסתכל על השכנים שלנו ועל ראשי ערים ומועצות צעירים וחדורי מוטיבציה שהצליחו להפוך את הקערה על פיה והביאו את המנהיגות החדשה, שהיא מנהיגות שמקשיבה לתושביה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר