מלחמת השלטים הגיעה לבית המשפט. שלטי התעמולה של פרגון וסעדה. צילום: אלירם משה
מלחמת השלטים הגיעה לבית המשפט. שלטי התעמולה של פרגון וסעדה. צילום: אלירם משה

חוף אשקלון: ועדת הבחירות בביקורת על התנהלות פעיל של פרג'ון

המועמד לראשות המועצה האזורית חוף אשקלון עתר לועדת הבחירות נגד ראש המועצה המכהן אך מלבד הדגשה בפני ראש המועצה להקפיד על כללי הבחירות לא יצא מזה משהו ממשי

פורסם בתאריך: 14.9.18 11:51

     

זה החל בעתירה בומבסטית של המועמד לראשות המועצה דודי סעדה נגד ראש המועצה המכהן יאיר פרג'ון, נגד המועצה עצמה ונגד פעיל מטהו של פרג'ון יואב מצרפי אבל הסתיים בקול ענות חלושה ובהתנצלות של פרג'ון.

יאיר פרגון. צילום: יאיר הרוש

יאיר פרג'ון. צילום: יאיר הרוש

בעתירה שהגיש סעדה לפני כשלושה שבועות לוועדת הבחירות המרכזית בבאר שבע, יוחסו לפרג'ון שורה של מעשים שנוגדים את כללי התעמולה. סעדה טען כי פרג'ון משתמש לכאורה בנכסי המועצה ובכלים שעומדים לרשותו בכדי לקדם את מסע הבחירות שלו לכהונה נוספת. החמור ביותר מהם, הוא שימוש ברכבו של פרג'ון עצמו, לתליית שלטים הנושאים את שמו ובכדי להוריד שלטי בחירות של דודי סעדה, זאת בניגוד גמור לחוק.

דודי סעדה. צילום: אדי ישראל

בנוסף טען כי פרג'ון מחלק ספרי תנ"ך בבתי הספר, בהם מופיעה הקדשה שלדבריו מהווה יתרון לראש מועצה מכהן, על פני שאר המועמדים. כמו גם העברת מסר למגזר מסוים וניסיון שכנוע ותעמולה לתמיכה בו.

בעתירה דרש סעדה מוועדת הבחירות להורות לפרג'ון, למועצה ולמצרפי להפסיק את השימוש ברכבו האישי של פרג'ון לשמש ככלי במטה הבחירות שלו. כמו כן נדרש פרג'ון להפסיק לאלתר את השימוש בעובדים ובקבלני המועצה לאותה מטרה, ובנוסף לחדול מלעשות שימוש במעמדו ובמשאבי המועצה לטובת קמפיין הבחירות.

,השופט ביתן: "מעשה הורדת השלט אינו ראוי". התיעוד של הורדת השלטים, מתוך תמונות שהוגשו לוועדת הבחירות

אלא שמערימת ההאשמות המופיעות בעתירה נותרו שני עניינים בלבד. פרג'ון טען להגנתו כי הורדת השלט נעשתה על ידי קרוב משפחתו ושלא בידיעתו. בנושא ספרי התנ"ך, טען פרג'ון כי הדבר נעשה לפני 90 הימים שבטרם הבחירות וללא כוונה לעשות תעמולה.

נציגת המועצה טענה כי המועצה "איננה נוטלת חלק בכל צורה שהיא במערכת הבחירות" וסיפרה כי הנחתה את המועצה שמעתה ועד לבחירות כל פעולה שיכולה להיות קשורה לתעמולת בחירות תעבור לבדיקתה המשפטית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אכן מעשה הורדת השלט הנטען בעתירה איננו ראוי", כתב השופט ביתן בהחלטתו. "הסברו של פרג'ון לפיו הדבר קרה ללא ידיעתו מתקבל על דעתי. אני מוצא לנכון להדגיש במיוחד באוזני פרג'ון, את הצורך להקפיד הקפד היטב על כללי הבחירות ודרכי התעמולה, ולקיים את הדברים בהתאם לדיון ותוך הימנעות מניצול השררה במשאבים של הרשות לטובת המועמד".

השופט רשם את התנצלותו של פרג'ון על הורדת השלט ואת התחייבותו להקפיד על הכללים. הצדדים נפרדו מבלי שנפסק צו להוצאות המשפט של הצדדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר