יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין
יאיר פרג'ון. צילום: אורי קריספין

סקר חדש בחוף אשקלון: 70% סבורים שיש להחליף את ראש המועצה

סקר שהוזמן על ידי המועמד ציון יצחק קובע: מעל לשליש מהנשאלים לא מרוצים מתפקודה של המועצה, שזוכה לציונים נמוכים. הנושאים החשובים ביותר לטיפול: חינוך, תשתיות וסביבה. המועצה בתגובה: "הסקר המביש הוא משאלת לב של מועמד. אנחנו מציעים לו לא להסתמך על כך"

פורסם בתאריך: 21.5.18 16:59

     

זירת המאבק על כס ראש המועצה האזורית חוף אשקלון מתחממת. היום אנו מפרסמים סקר שנערך לאחרונה ומצביע על הלך הרוח בקרב תושבי המועצה האזורית הסמוכה לאשקלון. הסקר מתייחס לתפקודם של המועצה הנוכחית והעומד בראשה ונערך על פי ההערכה, מטעמו של סגן ראש המועצה לשעבר, ציון יצחק, שכבר הכריז כי יתמודד לראשות המועצה בבחירות הקרובות.

ציון יצחק. צילום: אדי ישראל

על פי הסקר, מעל לשליש (43%) מהנשאלים תושבי המועצה האזורית חוף אשקלון שהסכימו לענות על שאלות הסקר, לא מרוצים מתפקודו של ראש המועצה יאיר פרג'ון. הציון הממוצע לתפקוד ראש המועצה הוא נמוך ועומד על 2.72 (בסולם של 1-5).

עוד עולה מהסקר כי רוב הנשאלים (70%) סבורים שיש להחליף את פרג'ון בראש מועצה חדש, וכמו כן (61%) סבורים שראש המועצה נכשל בפיתוח וקידום היישובים בשנים האחרונות.

קלפי. צילום אילוסטרציה: AP

עפ"י הסקר, מעל לשליש מהנשאלים (41%) לא מרוצים גם מתפקודה של המועצה, והציון הממוצע הניתן לה נמוך ועומד על 2.69. לדעתם של התושבים, הנושאים החשובים ביותר שבהם המועצה צריכה לטפל בעדיפות ראשונה הם חינוך (39% מכלל המדגם), תשתיות וכבישים (17%) וניקיון ואיכות הסביבה (12%).

עוד נמצא כי תושבים ותיקים מרוצים יותר מתפקוד המועצה וראש המועצה בהשוואה לתושבים החדשים, אך ציוני שביעות הרצון לפי ותק נמוכים בקרב החדשים והוותיקים.

בסקר נשאלו 1,012 תושבים המתגוררים בתחום המועצה. בשאלה הלפני אחרונה מתבקשים הנשאלים לציין את הישוב במועצה בו הם מתגוררים אך לא ברור מדוע נגרע מהרשימה שמו של אחד מהישובים הגדולים במועצה או לא הגדול ביותר – באר גנים.

המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

המועצה אזורית חוף אשקלון. צילום: אלירם משה

לא ברור מדוע לא נוצלה ההזדמנות וההשקעה הכספית לבצע סקר מעין זה ומדוע לא הוצגה לנסקרים שאלה מי המועמד שלו יצביעו, נכון לעכשיו, בבחירות הקרובות לראשות המועצה. ייתכן אף שנשאלה שאלה מעין זו, אך התוצאות צונזרו מטעמים ברורים.

הסקר בוצע ע"י מכון המחקר 'מאגר מוחות' בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ בסוף חודש אפריל ובתחילת חודש מאי 2018, בקרב מדגם שכבות פרופורציונאלי והסתברותי של 1,012 משיבים, המהווה מדגם מייצג של אוכלוסיית תושבי המועצה הבוגרים. טעות הדגימה היא 4.3%.

יצחק: "על פרג'ון ללכת הביתה"

בהתייחסו לסקר מסר יצחק: "תוצאות הסקר המקיף שנערך בקרב תושבי המועצה, משקפות נאמנה את הסיבות שבגינן החלטתי להתמודד לראשות המועצה. התושבים אינם טיפשים והסקר מוכיח שהם יודעים את מה שאני זועק זמן רב, שיאיר פרג'ון מיצה את עצמו ושעליו ללכת הביתה. מהסקר עולה ש-70%(!) מבעלי הדעה במועצה חושבים שפרג'ון נכשל בתפקידו ושעליו ללכת הביתה, וגם שרוב מוחלט של התושבים קובע שהמועצה ברשותו של פרג'ון נכשלה בעבודתה.

"לתושבי חוף אשקלון מגיע ראש מועצה טוב יותר, רציני, שקול ובעל חזון, שנחוש להצעיד את המועצה קדימה. אני מתחייב לחולל מהפיכה בתחום החינוך, לשפר קיצונית את הכבישים והתשתיות ולהעניק שירות טוב וקשוב לכלל תושבי מועצת חוף אשקלון".

תגובת המועצה: "פעלולי סקרים מבישים"

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר: "המחקר שהזמין נאור תקשורת המייצג מועמד אחר הועברו לידי לתגובה והם משתלבים בכוונתו לפעול לטובת מועמד אחר אותו הוא מייצג.

"מבלי להתייחס לדברים, ייאמר שהמועצה האזורית חוף אשקלון וראש המועצה לא מסתמכים על תוצאות מחקר שהוזמן אם הוזמן בידי גורמים הזרים למועצה. בעבר פנו חברות סקרים למועצה, הציעו מרכולתם בתמורת להתחייבויות שאין הדעת סובלת וכמובן אין כוונה להרחיב עליהן. התוצאות במסמך המביש מהווים whishful thinking (משאלת לב, א.מ) של מועמד ואנו מציעים לו לא להסתמך על כך ולנסות לשכנע במעשיו ויכולתו במקום בפעלולי סקרים מבישים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר