תומר גלאם ומיטל אמיתי בדיון בכנסת. צילום: יח"צ איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון
תומר גלאם ומיטל אמיתי בדיון בכנסת. צילום: יח"צ איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון

ועדת חוץ וביטחון בכנסת: צו החיסיון של קצא"א יפוג בעוד חודש

לאחר שהביעו את התנגדותם במשך זמן רב להארכת תוקף צו החיסיון של קצא"א, ראש העיר תומר גלאם ומנכ"לית איגוד ערים מיטל אמיתי השיגו את מבוקשם, לעת עתה. בוועדת חוץ וביטחון שהתקיימה היום ועסקה בהארכת צו החיסיון, הוחלט כי הוא יוארך בחודש בלבד, במקום בארבע שנים

פורסם בתאריך: 13.2.24 21:55

     

בוועדת חוץ וביטחון שהתקיימה היום בנושא הארכת צו החיסון של קצא"א בארבע שנים נוספות, השתתפו ראש העיר תומר גלאם ומנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון מיטל אמיתי, והביעו את התנגדותם להארכת החיסיון כמתוכנן.

כזכור, לקצא"א יש צו חיסיון העברת מידע על פעולות החברה, והוא מוארך כל ארבע שנים. בשל הזיהום הסביבתי הנגרם לכאורה מפעילות קצא"א, ביקשו בעיריית אשקלון ואיגוד ערים נפת אשקלון לאפשר להם מידע פנימי על פעילות קצא"א, כדי לפקח על ההיבטים הסביבתיים בפעילות המתחם. אלא שגם להם לא ניתנה האפשרות. לפני שנה השתתפו גלאם ואמיתי בדיון דומה, שם הוחלט כי צו החיסיון יפוג תוך שנה, אלא אם כן תקבל הממשלה מסמכים המאשרים את המשכו.

רוה"ע תומר גלאם בוועדה, ערוץ הכנסת

רוה"ע תומר גלאם בוועדה אשתקד, ערוץ הכנסת

"אין סיבה שאנחנו כרשות לא נוכל להיכנס ולפקח על קצא"א. אף אחד לא עושה לנו טובה", אמר ראש העיר. "אנחנו חייבים לקבל גישה מלאה למתקן בשקיפות מלאה ולפקח על כל ההיבטים הסביבתיים המשתמעים מהפעילות המתקיימת בו. הדבר החשוב ביותר שעומד לנגד עינינו הוא האינטרסים של תושבי העיר ושמירה על בריאותם״, אמר ראש העיר.

בשנה האחרונה המסמכים התומכים בהארכת צו החיסיון לא התקבלו בממשלה. לאור כך, בתום הדיון החליטה הוועדה פה אחד להאריך את תוקף צו החיסיון בשלב זה רק עד ה-31.3.24.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר