רן ארז ותומר גלאם. צילום: פבל
רן ארז ותומר גלאם. צילום: פבל

"אין לראש העיר סמכות לדרוש זאת": ארגון המורים ומשרד החינוך נגד עיריית אשקלון

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר הערב ל"כאן דרום" כי לראש העירייה, תומר גלאם, אין את הסמכות החוקית לדרוש ממורים להיבדק או להתחסן. בעירייה אמרו היום כי משרד החינוך היה שותף להחלטה, אך משרד החינוך מכחיש זאת

פורסם בתאריך: 7.3.21 20:58

     

עיריית אשקלון עוררה היום סערה לא קטנה עם ההחלטה שלה ולפיה על כל עובדי ההוראה והמנהלה להציג תעודת מתחסן או בדיקת קורונה שלילית לפני כניסתם למוסד החינוכי. ההוראה לדברי העירייה, חלה בכל שכבות הגיל החל מגני הילדים ועד בתי הספר העל יסודיים כולל חינוך מיוחד.

בעירייה הסבירו כי הם מסתמכים על החלטת ביניים של בית הדין האזורי לעבודה בת"א שאישר שלא לשלם שכר לסייעת שלא הסכימה להיבדק לקורונה.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז ששוחח הערב עם "כאן דרום" אמר כי הדרישה הזאת אינה חוקית, "אין החלטה ובית הדין ממשיך בדיונים ויש לפעול על פי החוק", אמר ארז והדגיש: "אמנם אני אומר שמורה צריך להתחסן ורצוי שיתחסן אבל אי אפשר לחייב אותו, אפשר לשכנע אותו ואפשר לבקש אותו. מורה רצוי שיהיה בריא, אבל עדיין אין סיבה החוקית לחייב אותו לעשות את זה. יש לו אולי מחויבות מצפונית, אבל לא מחויבות חוקית".

בדיקת קורונה. צילום: אלדד עובדיה

אין סמכות לדרוש זאת. בדיקת קורונה. צילום: אלדד עובדיה

עוד הוסיף ארז: "אין לראש העיר, עם כל הכבוד וכל הרצון הטוב שלו, אין לו את הסמכות החוקית לעשות את זה. אבל, יש לו סמכות מוסרית לדאוג לבריאותם של התלמידים והמורים כי מורה שהוא חולה, הוא מסכן את עצמו, מסכן את בני משפחתו, את תלמידיו ואת עמיתיו לעבודה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הבוקר, שיגר ראש מינהל החינוך, יובל זוזט, מכתב בעניין למנהלי מוסדות החינוך ובו ההוראה הזאת ובעירייה אמרו כי ההחלטה התקבלה יחד עם מחוז דרום של משרד החינוך.

יובל זוזט. צילום: פבל

יובל זוזט. צילום: פבל

מנגד, במשרד החינוך הכחישו את הדברים מכל וכל וכי לא ניתן כל היתר להוציא הנחייה שכזו "היא אינה על דעתו של משרד החינוך ולא ניתן להחיל אותה על עובדי משרד החינוך, כל זמן שאין היתר חוקי לפעול באפיק הזה", כך נמסר.

גם הסתדרות המורים מתנגדת להחלטה הזאת ושם אומרים כי יוציאו לעירייה מכתב על כך וכי הנחייה הזאת מנוגדת לחוק ונעשתה בחוסר סמכות.



 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר