יעקב פיזנברג בבית הנשיא. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
יעקב פיזנברג בבית הנשיא. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

“ארץ ישראל היפה”: הסייף המחונן מאשקלון קיבל אות הוקרה מנשיא המדינה

יעקב פיזנברג הוא סייף מחונן מאשקלון, שהביא לא מעט כבוד לעיר. בזמנו הפנוי הוא יזם והקים קבוצת נוער של מתנדבים. השבוע הם קיבלו את אות הנשיא להתנדבות

פורסם בתאריך: 18.9.20 13:07

     

ממשיכים להוביל בערכים: חברי קבוצת הנוער העירונית “נוער למען חברה שווה” הפועלת באשקלון קיבלו את אות הנשיא להתנדבות לשנת תש”ף 2020. הגשת המועמדות נעשתה על ידי אגף תרבות נוער וספורט שבעירייה, זאת לאחר הפעילות הענפה שביצעו חברי הקבוצה במהלך תקופת הקורונה למען אזרחים ותיקים בעיר, ובכלל, כדרך חיים עבורם במהלך כל ימות השנה.

את “נוער למען חברה שווה”, הקים יעקב פיזנברג, לפני כחמש שנים. פיזנברג מוכר בעיר בתור סייף מחונן שהביא לא מעט כבוד לעיר אשקלון כאשר זכה בתחרויות שונות ואף באליפות ישראל בסיף. אלא שמעבר לכך הוא גם פועל בהתנדבות ואף מגייס לכך בני נוער.

יעקב פיזנברג. צילום: עדי תשובה

יעקב פיזנברג. צילום: עדי תשובה

פיזנברג סיפר בעבר ל”כאן דרום” על הקמת הקבוצה, “בתקופת הבגרויות של כיתה י”א וההכנות לאליפות העולם בסייף, ראיתי כתבה בטלוויזיה על הבדידות הנוראית של הקשישים וניצולי השואה. בנוסף לבדידות, סיפרו הקשישים שהם נאלצים לבחור בין תרופות לבין אוכל כי מה שהם מקבלים בסוף החודש פשוט לא מספיק. באותו הרגע הבנתי שלהתבאס מהכתבה זה לא דבר שיעזור לקשישים והחלטתי לעשות מעשה. פניתי למאפיית ‘בית מאפה השלום’ בעיר וביקשתי שאת מה שנשאר במאפיה בסוף היום הם יתרמו לי ואני אחלק לקשישים. אליי הצטרפו עוד כמה חברים וככה בעצם הקמתי את פרויקט ‘נוער למען חברה שווה’, פרויקט המונה כיום 130 בני נוער מבתי ספר שונים בעיר אשר מגיעים מידי שבוע אל כ-300 קשישים וניצולי שואה. במסגרת הפרויקט בני הנוער מפיגים את תחושת הבדידות של הקשישים, חוגגים ימי הולדת לקשישים בודדים, מבצעים פעילויות פנאי ועוד”.

יעקב פיזנברג מבקר קשיש

יעקב פיזנברג מבקר קשיש

בזמן הגל הראשון של הקורונה, יזמה העירייה בשיתוף קבוצת הנוער פעילות ייעודית לתקופה זו במסגרתה סייעו המתנדבים ברכישת מצרכים חיוניים ותרופות עבור אותם אזרחים ותיקים, שוחחו עמם, שאלו לשלומם ווידאו שהם עוברים בשלום את הימים האלה.

יעקב פיזנברג משמח קשישה בערב ראש השנה

יעקב פיזנברג משמח קשישה בערב ראש השנה

בני הנוער המתנדבים

פיזנברג ובני הנוער המתנדבים

“אני מאוד נרגש מהמעמד”, מסר פיזנברג, “זוהי הזדמנות מדהימה להודות לעשרות בני הנוער אשר מנצלים את כל זמנם הפנוי לסייע לאוכלוסיית הקשישים ולתרום לקהילה. בני נוער אלו הם הדוגמה הטובה ביותר לארץ ישראל היפה. הזכייה באות הנשיא היא אבן דרך חשובה ומשמעותית בהמשך עשייה ייחודית זו. שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העירייה, תומר גלאם: “העיר אשקלון ממשיכה לשבור שיאים של מצוינות ערכית וזאת, לאחר המקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות חברתית. אין גאה ממני בקבוצת הנוער המדהימה הזאת המהווה הוכחה נוספת עד כמה הנוער באשקלון איכותי, מצטיין וערכי. הם מהווים דוגמא ומופת להתנדבות ולערבות הדדית והם בהחלט ראויים לאות הנשיא על כך”.

יעקב פיזנברג

יעקב פיזנברג

ראש מינהל חינוך ותנו”ס, יובל זוזט: “בהמשך להישג המרשים של 87% זכאות לבגרות חברתית, אנו רואים כי בני הנוער הנפלאים שלנו ערכיים ומצטיינים בכל המישורים וממשיכים להסב כבוד גדול לעיר עם הזכייה של קבוצת הנוער למען חברה שווה באות הנשיא. גאה בבני הנוער הערכיים והמצוינים שלנו”.

מנהלת אגף תרבות נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון: “הזכייה באות נשיא המדינה הינה עוד ראייה לכך שהנוער באשקלון הנו נוער איכותי, אכפתי וקשוב לצרכי האחר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר