מקיף אמי"ת ב'
מקיף אמי"ת ב'

מקיף ב': אמי"ת סרבה לגישור; בעירייה מאיימים להוציא אותה מהעיר

הפגנת התלמידות לא עזרה, וגם הניסיון של מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך נחל כישלון עוד לפני שהצדדים התכנסו וכל אלו הפכו את המכרז שפרסמה העירייה לניהול המקיף לעובדה מוגמרת. בראשון הקרוב ייסגר המכרז להפעלת בית הספר ובינתיים יש מי שאומר בעירייה כי להתנהלות אמי"ת צריכות להיות השלכות

פורסם בתאריך: 27.4.20 11:55

     

המשבר בין רשת החינוך אמי"ת לעיריית אשקלון הסתיים בימים האחרונים בטון צורם. חודשים לאחר שהודיעה הנהלת הרשת כי החליטה שלא להמשיך לנהל את מקיף אמי"ת ב' המתחדש, כפי שהוא נקרא בשנים האחרונות, נראה כי כבר אין דרך חזרה.

מקיף ב' בשמו הידוע היה במשך שנים רבות בית ספר נחשל ושימש כברירת מחדל לתלמידים מהמגזר הדתי שלא מצאו את מקומם במסגרות דתיות ברמה תורנית גבוהה יותר. מאז נכנסה רשת אמי"ת, הגם שכמה מנהלים התחלפו בשנים כמה מעטות, בית הספר הצליח לבצע מהפיכה של ממש, העלה את רמת הלימודים ושם במרכז את השאיפה למצויינות ובפועל יוצא גם תדמיתו השתפרה פלאים. בשנה האחרונה אף נפתחה כיתת סנהדרין שתלמידיה לומדים לימודי קודש ברמה גבוהה.

רפאל מימון, מנהל מקיף אמי"ת ב'

רפאל מימון, מנהל מקיף אמי"ת ב'

אלא שבתחילת חודש מרץ נפל דבר. ימים בודדים לאחר שההרשמה לשנת הלימודים תשפ"א נסגרה, הודיעה הנהלת הרשת בהפתעה גמורה על כוונתה לא להמשיך לנהל את המקיף ולהפקידו בחזרה ברשותה של העירייה. הסיבה, כך נודע, טענות של הנהלת הרשת על כך שהעירייה הבטיחה לתקצב את המוסד כדי להבריא אותו ולא עמדה בהתחייבויותיה.

כמה ימים לאחר התפוצצות הפרשה בכאן דרום יצאו התלמידות להפגנה מול בניין העירייה וקראו לראש העיר להציל את המצב ולתקצב את המוסד כמו שלטענת הרשת הבטיח.

ברגעים אלה מתחת לעיריית אשקלון: תלמידות מקיף אמי"ת ב' מפגינות נגד התנהלות העירייה שלטענתן גרמה לרשת אמי"ת לנטוש את המקיף

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Jeudi 12 mars 2020

בחודש האחרון נעשו ניסיונות גישור על ידי מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך, רם זהבי, שקרא לצדדים להתכנס לחדר אחד ולפתור בתיווכו את המחלוקות.

רם זהבי. ניסה לגשר

מי שפעל מאחורי הקלעים כדי לנסות ליישב את ההדורים בין הצדדים הוא חבר המועצה, עמיחי סיבוני. אלא שלגבריו, לפני מספר ימים הודיעה הנהלת הרשת כי היא לא מעוניינת להיכנס למהלך של גישור ושמבחינתה אין על מה לדון.

"לצערי רשת אמי"ת החליטו לנטוש את תלמידי מקיף ב' באופן חד צדדי ללא שום דיון, ישיבה או שיחה מקדימה" מסר היום סיבוני והוסיף "הרשת וכל מנהליה התחייבו בפנינו בפתיחת השנה שהם יפעלו להוביל את בית הספר להצלחה לאורך שנים. אני אמשיך להוביל את המאבק להצלחת בית הספר ללא פשרות בכל דרך אפשרית יחד עם ראש העיר וראש מנהל החינוך שרואים את הצלחת התלמידים כדבר הראשון במעלה".

תומר גלאם עמיחי סיבוני

בעקבות ההתפתחות פרסמה העירייה בתחילת החודש מכרז לניהול בית הספר. תקופת ההתקשרות, על פי המכרז, תהיה ל-5 שנים.

לכאן דרום הגיע מידע כי רשתות כמו 'דרכא' ו'אורט' שכבר מנהלות באשקלון בתי ספר אחרים מגלות עניין במכרז, אלא שבעירייה מעוניינים לשמור את צביונו הדתי של בית הספר ויעדיפו רשת המזוהה עם החינוך הדתי כמו בני עקיבא או רשת עתיד, שעל פי המידע היא כרגע הרשת המועדפת עליה. במסמכי המכרז, שמועד האחרון להגשת ההצעות הוא יום ראשון הקרוב, צוין שהעירייה אינה מתחייבת לקבל את ההצעה הזולה ביותר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד נודע ל"כאן דרום" כי בעירייה זעמו לנוכח ההחלטה של אמי"ת שלא להשתתף בהליך הגישור ולעזוב את העיר ללא ניסיון לפתור את המשבר. גורם בעירייה אף אומר כי ההתנהלות של הרשת עשויה להביא להוצאת הרשת כולה מהעיר אשקלון. "במצב כזה אין סיבה להשאיר את אמי"ת גם בבית הספר הטכנולוגי שלהם", אמר אותו גורם והוסיף "זה גורם לנו לחשוש מצעדים דומים בבתי הספר האחרים שלהם וחשוב שנקדים תרופה למכה".

מרשת אמי"ת נמסר: "כידוע, רשת אמית קיבלה החלטה שלא לגשת למכרז שהוציאה העירייה על הפעלת מקיף ב' בשנה הבאה. הרשת מודה לעירייה על הזכות לסייע לקידום בית הספר, ומקווה כי בשותפות החדשה עם הגורם שיחליף אותה, תימשך מגמת ההצלחה בתיכון. הרשת עושה ותעשה הכל כדי לסייע לעירייה ולמי שיבחר להוביל את התיכון בעתיד, תוך חפיפה והעברה מסודרת של הניהול".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר