מקיף עירוני ב'. צילום: גל חזיזה
מקיף עירוני ב'. צילום: גל חזיזה

רשת אמי"ת נוטשת את מקיף ב': "בגלל עיריית אשקלון"

הטלטלות שחווה בית הספר מקיף ב' לא מפסיקות וכעת גם הרשת שמנהלת אותו עוזבת אחרי שלוש שנים בלבד בטענה כי העירייה מסרבת לסייע בהבראת בית הספר. "התנהלות הרשת חד צדדית", מאשים חבר המועצה עמיחי סיבוני

פורסם בתאריך: 9.3.20 17:14

     

רשת החינוך אמי"ת שמנהלת את מקיף ב' זו השנה השלישית החליטה השבוע כי בתום שנת הלימודים הנוכחית תפסיק לנהל את המקיף הוותיק.

הנהלת הרשת שלחה השבוע מכתב לשני המנהלים, רפאל מימון ומיכל פלג ובו בישרה להם על ההחלטה שלדבריהם נאלצו לקבל.

רפאל מימון, מנהל מקיף אמי"ת ב'

רפאל מימון, מנהל מקיף אמי"ת ב'

לאחר שהרעיפו תשבחות לשני המנהלים על כברת הדרך שעשה בית הספר בעיקר בשנים האחרונות כתבו מנכ"ל הרשת, אמנון אלדר ומנהל קהילת דרום, אביגדור ויצמן, את הסיבה שגרמה להנהלת הרשת לקבל את ההחלטה. "הבקשות לתקצוב מהעירייה להבראת בית הספר במהלך השלוש שנים הקרובות לא הסתייע, למרות ניסיונות חוזרים ונשנים מצדנו כמו גם מצידך רפי, לשנות את המשוואה" כתבה הנהלת הרשת והוסיפה "ההבנה שאנו נשארים בתחומים רבים – לבד, לא אפשרו לנו להמשיך את עבר המשימה הגדולה והחשובה".

עוד נכתב במכתב: "חשוב לנו להדגיש כי במצב שנוצר אין זו 'בחירה' של הרשת, אלא אילוץ מצער. עם יד על הלב, אנו יכולים להישיר מבט ולומר ביושר כי עשינו כל שביכולתנו ואף מעבר על מנת להישאר באשקלון ולהמשיך במלאכת הקודש".

מימון נכנס לתפקידו לפני שנה בדיוק והוא היה המנהל החמישי שכיהן בתפקיד בשבע השנים האחרונות.

סיבוני: "התנהלות חד צדדית של הרשת"

בניגוד לטענות של רשת אמי"ת, חבר המועצה מטעם הבית היהודי, עמיחי סיבוני טוען כי האשמה אינה מוטלת על כתפי העירייה, "לפני פתיחת שנת הלימודים הנוכחית עשיתי כל מאמץ להרים את מקיף ב' מכל בחינה ואפשרית, הבאנו שני מנהלים מעולים שהעלו את הבית ספר על מסלול חיובי. לצערי רשת אמי"ת החליטה להודיע על יציאה שלה מבית הספר באופן חד צדדי ללא שום ישיבת עבודה מסודרת או התראה וזאת למרות שעיריית אשקלון, הודות לראש העיר תומר גלאם וראש מנהל החינוך יובל זוזט השקיעה את כל ההתחייבויות שלה מתחילת שנה".

עמיחי סיבוני. צילום: פבל

עמיחי סיבוני. צילום: פבל

סיבוני אף הוסיף כי הוא ישמח אם המנהלים ימשיכו בתפקידם גם תחת רשת אחרת שתיבחר, "בקרוב ייצא מכרז לניהול המקיף אני בטוח שייגשו רשתות מובילות ומצוינות ונמשיך את קידום המקיף בכל התחומים. אשמח מאוד אם רשת אמית ו/או המנהלים רפי מימון ומיכל פלג ימשיכו עם התלמידים וההורים, בכל אופן אלחם כמו תמיד שבית הספר והתלמידים יקבלו את הכי טוב כפי שמגיע להם".

מה יעלה בגורל כיתת הסנהדרין?

רק לפני שבועיים פרסמה הנהלת בית הספר את הפרויקט של בית הספר אליו נרתמו התלמידים לשיפוץ שני בתי הכנסת שבמוסד לעילוי נשמת בוגרי בית הספר אשר נפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה. ברחבי העיר הועברה בקשה מהציבור לתרום ככל יכולתם והורי החללים התרגשו נרתמו לתרום את ארונות הקודש.

מי שעשויים להיפגע מההחלטה של הרשת הם עשרות תלמידים שלומדים ושבחרו להירשם לשנת הלימודים הבאה ל"כיתת סנהדרין" כיתה שלומדת במסלול תורני גבוה, שנתנה מענה לעשרות הורים שהיו מעוניינים שילדיהם ילמדו בעיר ולא יצאו לישיבות תיכוניות מחוץ לעיר. התלמידים שהתלבטו לפני מספר חודשים האם להירשם לכיתת סנהדרין או לישיבת צביה או כאמור לישיבות תיכוניות מחוץ לעיר נותרו קרחים מכאן ומכאן, שכן ההרשמות לישיבות האחרות הסתיימו.

בישיבת צביה למשל היו מועמדים כ-150 תלמידים לכיתה ז' ורק חצי מהם התקבלו לשתי כיתות בתפוסה מלאה. נכון לעכשיו הכיתה קיימת, אך הרשת החדשה שצפויה להחליף את אמי"ת בניהול בית הספר תצטרך לקבל החלטה בנוגע להמשך.

מעיריית אשקלון נמסר כי היא "עמדה בכל ההתחייבות שלה, ויתרה מכך. נוסיף כי, על פי הנחיות משרד החינוך, העירייה מחויבת ביציאה למכרז ניהול בית הספר על ידי רשת חינוך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר